معرفی فیلم All Quiet on the Western Front

به گزارش وبلاگ سروری کیا، فیلم در جبهه غربی خبری نیست (All Quiet on the Western Front) اثری ضد جنگ به شمار می رود که داستان پسری آلمانی و 17 ساله را روایت می نماید که به همراه دوستانش در خصوص سن شان دروغ می گویند تا در جنگ جهانی اول شرکت نمایند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم حماسی و ضد جنگ در جبهه غربی خبری نیست بپردازیم.

معرفی فیلم All Quiet on the Western Front

عوامل سازنده فیلم All Quiet on the Western Front

کارگردانی فیلم در جبهه غربی خبری نیست را ادگار برگر (Edward Berger) برعهده دارد که این فیلم را بر اساس رمانی به همین نام نوشته اریش ماریا مارک (Erich Maria Remarque) محصول سال 1929 میلادی ساخته است. قبلا نیز دو فیلم بر اساس این رمان ساخته شده که فیلم سال 1930 میلادی توانست جایزه برترین فیلم اسکار را از آن خود کند و بعلاوه جایزه برترین کارگردانی را برای لوئیس مایلستون (Lewis Milestone) به ارمغان بیاورد.

با این حال، این برای اولین باری است که رمان آلمانی در جبهه غربی خبری نیست به وسیله فیلم سازی آلمانی مورد اقتباس قرار می گیرد. علاوه بر این، این فیلم قرار است نماینده رسمی کشور آلمان در بخش برترین فیلم بین المللی اسکار سال 2023 میلادی باشد.

داستان فیلم All Quiet on the Western Front

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم در جبهه غربی خبری نیست بدین توضیح است:

این فیلم داستان تکان دهنده از سربازی آلمانی و جوان در جبهه غربی جنگ دنیای اول را روایت می نماید. پاول و هم رزم هایش برای اولین بار تجربه می نمایند که چطور سرخوشی اولیه جنگ به ترس و ناامیدی تبدیل می گردد و آن ها حالا در سنگرها برای نجات جان خود مبارزه می نمایند. این فیلم اثری از ادگار برگر است که بر اساس رمان پرفروش و برجسته ای به همین نام نوشته اریش ماریا مارک ساخته شده است.

بازیگران فیلم All Quiet on the Western Front

بازیگران برجسته و بااستعدادی در فیلم در جبهه غربی خبری نیست نقش آفرینی می نمایند که تعداد زیادی از آن ها آلمانی هستند. دنیل بروهل (Daniel Brühl) در این فیلم نقش نویسنده و دیپلمات ضد جنگ ماتیاس ارزبرگر را بازی می نماید. این بازیگر سابقه بازی در فیلم ها و سریال های مختلفی را در کارنامه خودش دارد که از جمله برجسته ترین آثار او نیز می توان به سریال فالکون و سرباز زمستانی (The Falcon and The Winter Soldier)، سریال روانپزشک (The Alienist)، فیلم مرد پادشاه (The Kings Man)، فیلم اولتیماتوم بورن (Bourne Ultimatum)، فیلم حرامزاده های لعنتی (Inglourious Basterds) و فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) اشاره نمود.

بازیگر تازه وارد اتریشی فلیکس کامرر (Felix Kammerer) در فیلم در جبهه غربی خبری نیست نقش آفرینی درخشان و خیره نماینده ای از خودش در نقش پاول باومر جوان ارائه داده است. باومر جوان که سرخوشی افسارگسیخته ای را تجربه می نماید، در نهایت شاهد وحشت های جنگ و بعلاوه مرگ وحشیانه دوستانش است. باومر با شخصی بیسواد به نام استانیسلاوس کاتچینسکی ملقب به کت با بازی آلبرشت شوخ (Albrecht Schuch) دوست می گردد و نامه هایی از طرف همسرش را برای او می خواند.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم در جبهه غربی خبری نیست حضور دارند می توان موریتز کلاوس (Moritz Klaus)، آرون هیلمر (Aaron Hilmer)، ادین هاسانوویچ (Edin Hasanović)، آدریان گرون والد (Adrian Grünewald)، مایکل استانگ (Michael Stange)، آندره مارکون (André Marcon)، توبیاس لانگوف (Tobias Langhoff) و آنتون ون لوکه (Anton von Lucke) را نام برد.

تاریخ اکران فیلم All Quiet on the Western Front

فیلم در جبهه غربی خبری نیست در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو روی پرده سینماها اکران شده و در تاریخ 29 سپتامبر سال 2022 میلادی (پنجشنبه 7 مهر 1401) نیز در آلمان و دیگر کشورها به اکران در می آید. این فیلم در نهایت در تاریخ 28 اکتبر سال 2022 میلادی (آدینه 6 آبان 1401) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه خواهد شد.

تاریخچه تلخ رمان All Quiet On The Western Front

رمان در جبهه غربی خبری نیست به هنگام چاپ خود در سال 1929 میلادی به اثری پرفروش در سراسر دنیا تبدیل شد اما این رمان در آلمان نازی ممنوع اعلام شد و نسخه های آن سوزانده شدند. نگاه صادقانه نسبت به جنگ و بعلاوه فقدان تبلیغات هوادار آلمان نازی سبب شده بود تا این رمان و نویسنده آن هدف نازی ها قرار بگیرند.

نویسنده رمان اریش ماریا مارک به علت نگرانی در خصوص امنیت خودش در سال 1939 میلادی به سمت آمریکا راهی شد، غافل از اینکه خانواده او در آلمان مورد اذیت و آزار قرار خواهند گرفت. برادر زن این نویسنده اسیر جنگی شد، هر چند، سرنوشتی بسیار تلخ تر در انتظار خواهر کوچک تر این نویسنده قرار داشت. خواهر کوچک او به نام الفرید در سال 1943 میلادی به وسیله گشتاپو دستگیر شد و در نهایت نیز با گیوتین سرش را بریدند.

اقتباس سینمایی سال 1930 میلادی بر اساس این رمان نیز از خشم نازی ها در امان نبود. زمانی که مردم آلمان برای تماشای این فیلم به سینمای موزارت هال در برلین رفتند، با گروه هوادار نازی روبرو شدند که بمب های بدبو و پودر عطسه به سمت آن ها پرتاب می کردند.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "معرفی فیلم All Quiet on the Western Front" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم All Quiet on the Western Front"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید