مهمترین ویژگی های جوانان برای استخدام چیست؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، استخدام افراد جوان و کم تجربه، ریسک ها و مزیت های خود را دارد.

برای پیدا کردن برترین افراد در این گروه، باید بعضی نکات را در نظر داشته باشید. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مهمترین ویژگی های جوانان برای استخدام چیست؟

در زبان انگلیسی، به افرادی که حدود سال 2000 در سن نوجوانی بوده اند، اصطلاحا Millennial گفته می گردد. این اصطلاح امروزه در حوزه کسب و کار به افرادی نسبت داده می گردد که جوان و کم تجربه هستند. یکی از نکاتی که خصوصا در سال های اخیر در خصوص این نسل شنیده می گردد، تنبل بودن آن ها است. البته در بسیاری از مواقع نیز دیده شده که این افراد با کار بیش از حد کوشش نموده اند تهمت تنبلی را از خود دور نمایند. تا به امروز هیچ گزارش یا واقعیت علمی نتوانسته است ثابت کند که عموم افراد یک نسل، خصوصیتی ثابت مانند تنبل بودن داشته باشند. به هر حال این شایعه و باور عمومی، از جایی نشأت گرفته و ممکن است افرادی از نسل جوان در حوزه کسب و کار، از خود تنبلی نشان داده باشند.

این شایعات باعث شده است بسیاری از مدیران منابع انسانی در خصوص استخدام این افراد با شک و تردید عمل نمایند. اما این نمی تواند روندی صحیح در استخدام باشد؛ چرا که ممکن است افراد جوان زیادی برای شرکت شما مناسب باشند و با این تصمیم، تنها کاندیداهای بالقوه خود را بدون علت حذف نموده اید. با رعایت بعضی نکات و توجه به بعضی معینات نسل جوان، می توان برترین کارمندها را از بین آن ها استخدام کرد.

پاتریک لنسیونی در کتاب خود The Ideal Team Player به معینات افراد مناسب برای استخدام اشاره می نماید. او بر این باور است که با تمرکز بر بعضی نکات ساده، می توان برترین افراد نسل جوان را برای کار تیمی انتخاب کرد.

فروتنی

لنسیونی در کتاب خود دو گروه از افراد را برای استخدام بسیار نامناسب می داند. گروه اول افراد مغروری هستند که تنها به خودشان فکر می نمایند. به عقیده او این افراد تیم را فدای اهداف شخصی خود می نمایند. گروه دوم افراد بدون اعتماد به نفس هستند. این گروه استعدادها و توانایی های خود را نادیده می گیرند. متأسفانه اغلب افراد نیز به اشتباه به این گونه از کارمندان به چشم افراد فروتن نگاه می نمایند. به هر حال، در مراحل استخدام باید از هر دوی این گروه ها که به نوعی در اعتماد به نفس افراط و تفریط دارند، گریزان باشید.

نسل جوان هوش بالایی دارد و توقع دارد در قبال استخدام و کارهایی که انجام می دهد، پاداشی دریافت کند. این پاداش می تواند حقوق یا حتی تشویقی ساده باشد. از طرفی، یک مدیر پس از استخدام یک نیروی کم تجربه و جوان، باید تمرکز بالایی در جهت دادن به او داشته باشد. اگر فرد مناسبی از گروه نسل جوان استخدام کنید و با اهمیت دادن به کار او و تشویق و تربیتش، او را برای ماندن در شرکت راغب کنید؛ قطعا کارمندی وفادار و قدرتمند خواهید داشت.

تشنگی و اشتیاق

وقتی بتوانید فردی مناسب از گروه جوانان انتخاب کنید، قطعا با فردی تشنه و مشتاق روبرو خواهید شد. نسل جوان اگر از گروه تنبل نباشند، قطعا اشتیاق بالایی برای کار دارند. آن ها همواره در پی چیزهای بیشتر هستند. یادگیری بیشتر، کار بیشتر و مسئولیت بیشتر بعضی از مواردی هستند که این افراد همواره در پی آن خواهند بود. افراد مشتاق برای کار بیشتر احتیاج به هیچ رئیسی ندارند. آن ها همواره برای کار آماده هستند.

پیدا کردن افراد مشتاق، آسان است. این گروه از متقاضیان، به راحتی وظایف و پروژه های نو را در کنار وظایف قبلی خود قبول می نمایند و حتی برای قبول کردن آن ها عجله دارند. جوانان مشتاق را می توان تا حدودی از طول دوره زمانی موقعیت های شغلی قبلی نیز شناسایی کرد. اگر فردی برای مدت طولانی در یک موقعیت شغلی بماند، نشان دهنده اشتیاق کم او برای پیشرفت است.

نکته دیگر در پیدا کردن افراد مشتاق این است که آن ها به میزان بقیه در پی پست، مقام و اضافه حقوق نیستند. افرادی که برای افزایش اشتیاق احتیاج به این مشوق های بیرونی دارند، پس از مدتی خسته می شوند و برای ادامه کار انرژی نخواهند داشت.

هوش بالا در روابط عمومی

پیدا کردن این خصوصیت در زمان استخدام کمی سخت است. توانایی ارتباط مثبت با اطرافیان و هم تیمی ها، موردی نیست که در زمان مصاحبه یا در متن رزومه قابل تشخیص باشد. این مهارت در زمان کار و درگیری با دیگر اعضا و کارمندان معین می گردد. افرادی که این نوع از هوش را دارند، به خوبی می دانند که در شرایط مختلف، چگونه با افراد ارتباط برقرار نمایند و مسائل را در داخل تیم حل نمایند.

رعایت نکات بالا می تواند شما را به فردی مناسب از نسل جوان برساند. اما همان طور که قبلا گفته شد، پیدا کردن این خصوصیات در یک جلسه مصاحبه و با یک متن رزومه آسان نخواهد بود. بهتر است متقاضیان بالقوه را در شرایط کاری بگذارید تا آن ها را به خوبی مورد آزمایش قرار دهید. به عنوان مثال می توانید دوره ای آزمایشی از آن ها بهره ببرید یا به مدت چند روز این افراد را در ارتباط با دیگر اعضا قرار دهید.

منبع: الی گشت

به "مهمترین ویژگی های جوانان برای استخدام چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین ویژگی های جوانان برای استخدام چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید