5 نکته برای اینکه بلیط چارتر را با تخفیف بخریم

به گزارش وبلاگ سروری کیا، قصد سفر دارید؟ انواع بلیط را می شناسید؟ می دانید که بلیط های چارتری چه نوع بلیطی هستند و چطور می توانید آنها را با قیمتی ارزان تر و ارزان تر خریداری کنید؟ در این مقاله برایتان از بلیط های چارتری و شیوه خرید ارزان تر آنها می گوییم.

5 نکته برای اینکه بلیط چارتر را با تخفیف بخریم

بلیط چارتری چیست؟

منظور از بلیط های چارتری، بلیط هایی است که چند وقت پیش از پرواز، از سوی شرکت های چارترنماینده بلیط خریداری می شوند. در واقع، شرکت های چارترنماینده مانند آژانس های هواپیمایی یا مسافرتی، تمام یا بخش بزرگی از بلیط های یک سفر هوایی را پیش خرید می نمایند. این شرکت ها بلیط های خریداری شده را به تدریج به مسافران می فروشند. بلیط های چارتری همواره ارزان تر از بلیط های سیستمی یا همان بلیط های معمولی نیستند. چارتری بودن یک بلیط نشانه ای از مالی بودن آن نیست.

روش های تهیه ارزان تر بلیط چارتر چیست؟

همان طور که پیش تر هم اشاره شد، بلیط های چارتر لزوما ارزان تر از انواع دیگر بلیط نیستند اما در شرایطی، امکان کاهش قیمت آنها برای عرضه به مسافران وجود دارد. در چه شرایطی؟ در ادامه با نکاتی که به خرید ارزان بلیط چارتری یاری می نمایند، آشنا شوید.

1. بلیط لحظه آخری خریداری کنید

گاهی اوقات با نزدیک شدن زمان سفر و پرواز، شرکت های چارترنماینده هنوز بلیط ها را تمام وکمال به فروش نمی رسانند. در این موقعیت، برای جلوگیری از ضرر و خالی ماندن ظرفیت پرواز هواپیما، شرکت ها بلیط را به قیمتی ارزان تر در اختیار مسافران قرار می دهند. اینجا است که بلیط چارتری ارزان تر به فروش می رسد و ارزان تر می گردد. به این بلیط ها لحظه آخری هم گفته می گردد. یادتان باشد که خدمات پرواز برای مسافران دارای بلیط های چارتری مشابه مسافران دیگر است.

2. در زمان های کم تردد بلیط تهیه کنید

برای اینکه بلیط پرواز داخلی و خارجی را ارزان تر تهیه کنید، در پی خرید در زمان های کم تردد باشید. اگر محدودیتی در این زمینه ندارید و دست تان برای انتخاب باز است، می توانید در ساعت هایی بلیط بگیرید که مسافران کمتری از آن استقبال می نمایند.

باید زمان های پرتردد مقصد خود را شناسایی کنید و در زمان هایی اقدام به خرید بلیط چارتر کنید که تقاضای مسافران کمتر است. گاهی اوقات، صبح زود یا نیمه شب ها زمان کم ترددی برای مسافرت به برخی مقاصد است. با کمی تحقیق درباره این موضوع اطلاعات کسب کنید و اگر برنامه سفرتان اجازه می دهد، در همان ساعت ها بلیط چارتر را ارزان تر خریداری کنید.

علاوه بر زمان پرواز، به تاریخ آن هم دقت کنید. در برخی از فصل ها و هفته های سال هم استقبال مسافران از سفر به برخی مقاصد کمتر است. با شناسایی این زمان ها می توانید بلیط هواپیما را با قیمتی ارزان تر خریداری کنید. رزرو بلیط در اوقاتی مانند بعد از تعطیلات یا در فصل هایی خاص مالی تر و ارزان تر تمام می گردد.

3. از اپلیکیشن های نام آشنا بهره ببرید

اگر بلیط های چارتری را از اپلیکیشن های معروف و نام آشنا خریداری کنید هم می توانید از تخفیف هایی عالی بهره مند شوید. در این پلتفرم های فروش بلیط، امکانات زیادی برای رفاه حال کاربران در نظر گرفته می گردد.

برای مثال، استفاده از هریک از خدمات اپلیکیشن همراه با ثبت امتیازهایی است. هر کاربر بعد از استفاده از خدمات می تواند امتیازی برای خود داشته باشد. مجموع این امتیازها در قالب کدهای تخفیف برای استفاده از خدمات بعدی اپلیکیشن هم قابل استفاده هستند.

برای خرید بلیط چارتری هواپیما هم می توانید از این کدهای تخفیف بهره ببرید. علاوه بر موضوع کدهای تخفیف و امتیازهای کاربری، در اپلیکیشن های معروف کمپین های مختلفی هم در فصل های مختلف برگزار می گردد. این کمپین های تبلیغاتی همراه با تخفیف هایی برای استفاده از خدمات مختلف از جمله تهیه بلیط هستند.

آشنایی با پلتفرم های فروش آنلاین، راه مناسبی برای تهیه بلیط ارزان تر است. برای مثال، خرید بلیط چارتری پرواز ارزان با معتبرترین سرویس های داخلی و بسترهای آنلاین قابل اعتماد راه مناسبی برای تدارک سفری مالی از برترین راه های برنامه ریزی برای مسافرت است.

4. برنامه سفر انعطاف پذیر داشته باشید

برای اینکه ارزان تر سفر کنید و بلیط های چارتری مالی خریداری کنید، یکی از راه های این است که برنامه ای منعطف برای خود در نظر بگیرید. بلیط های چارتری که در لحظات آخر و زمان نزدیک به پرواز به فروش می رسند، برای مسافرانی با زمان بندی سفر انعطاف پذیر مفید هستند.

گاهی اوقات هم مدام در سفر به یک مقصد هستید و دیگر با زمان های مختلف پرواز آشنایی دارید. امکان اینکه با بلیط چارتری با قیمتی مناسب تر در زمان سفر روبرو شوید هم زیاد خواهد بود.

یادتان باشد که سفر با بلیط های چارتری لحظه آخری یا با تخفیف هزینه کمتری نسبت به بلیط های سیستمی به همراه دارد. با این حال، امکانات پرواز یکسان است. در واقع، شما از همان امکاناتی بهره می برید که مسافران دیگر.

5. حواستان به تعداد بچه ها باشد

اگر تعداد بچه های که با خود به همراه دارید، زیاد است شاید بهتر باشد کi دنبال بلیط چارتری برای آنها نگردید. چرا؟ چون بلیط سیستمی برای بچه ها ارزان تر است اما در خرید بلیط چارتری، تخفیف ویژه ای برای این رده سنی در نظر گرفته نمی گردد.

در آخر

اگر قصد سفر هوایی دارید، بهتر است که با راه های تهیه بلیط ارزان تر هم آشنا شوید. بلیط های چارتری از سوی شرکت های چارترنماینده از پیش در شمار زیاد خریداری می شوند و به تدریج در اختیار مسافران قرار می گیرند. این بلیط ها همواره ارزان تر از نمونه های معمولی نیستند اما روش هایی برای تهیه مالی آنها وجود دارد. در این مقاله، توصیه هایی برای خرید ارزان تر بلیط ارائه کردیم. آنها را به خاطر بسپارید. مدیریت هزینه ها و خرید بلیطی ارزان تر برای همه خوشایندتر است. این طور نیست؟

منبع: فرارو

به "5 نکته برای اینکه بلیط چارتر را با تخفیف بخریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته برای اینکه بلیط چارتر را با تخفیف بخریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید