700 میلیارد ریال اعتبار به دامپزشکی کرمان اختصاص یافت

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: 700 میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور به استان کرمان به دامپزشکی استان اختصاص یافت.

700 میلیارد ریال اعتبار به دامپزشکی کرمان اختصاص یافت

حسین رشیدی گفت: در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس جمهور برگزار گشت، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص مبلغ 700 میلیارد ریال به طرح های دامپزشکی شامل توسعه و ارتقاء آزمایشگاه مرجع، پست های قرنطینه و واکسیناسیون دام های عشایر اطلاع داد و در این نشست به تصویب رسید.

رشیدی ادامه داد: تخصیص این مقدار اعتبار از مصوبات سی و یکمین سفر استانی دولت می باشد که موجب خدمات بیشتر و ارتقای سطح ایمنی دام ها و پیش گیری از بیماری های دام و طیور و ایزیان در استان خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اضافه کرد: با ارتقای سطح کیفی و بیوسکیوریتی آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان، می توانیم آزمایشات مهم تری به سایر استان ها نیز بیش از پیش خدمات ارائه دهیم.

رشیدی اضافه کرد: بعلاوه تجهیز و تکمیل این آزمایشگاه، ما را قادر می سازد تا بیماری های ناشناخته و خطرناک و مشترک بین انسان و دام را در این مرکز آنالیز نموده و در صورت مشاهده از انتقال آن ها جلوگیری شود.

وی از راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی میکروبی دامپزشکی در استان اطلاع داد و گفت: امیدواریم با تخصیص این مقدار اعتبار در این حوزه، ضمن راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی میکروبی دامپزشکی و آزمایش بر روی اجرام، عوامل بیماری زا و مشکوک در حوزه دام و طیور و ابزیان، از شیوع و بروز تمامی بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام در استان پیش گیری نماییم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ارتقای خدمات فنی دامپزشکی برای صیانت از سرمایه های دامی لازم است و با اختصاص این بودجه به پست های قرنطینه و واکسیناسیون دام های عشایر شاهد رشد شناسایی وقوع بیماری های دام، طیور و آبزیان، کاهش درصد تلفات ناشی از بیماری های دامی نسبت به جمعیت دامی کشور، کاهش دوره زمانی شناسایی تا مهار بیماری و کاهش تعداد کانون های آلوده استان خواهیم بود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اضافه کرد: استقرار پست های قرنطینه ثابت و آماده باش در استان سبب یاری به کنترل تردد دام، طیور و فراورده های دامی، ساماندهی حمل و نقل دام و طیور و فراورده های خام دامی با وسایل نقلیه کد دار و واجد شرایط بهداشتی، و نیز ساماندهی و مدیریت حمل و نقل کود مرغی به استان می شود.

در استان کرمان بیش از 860 واحد پرورش مرغ گوشتی فعال می باشد، بعلاوه بیش از سه میلیون و 800 هزار راس دام سبک و سنگین در استان نگهداری و پرورش داده می شوند.

وبلاگ سروری کیا کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "700 میلیارد ریال اعتبار به دامپزشکی کرمان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "700 میلیارد ریال اعتبار به دامپزشکی کرمان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید