آیا شما به مقدار کافی می خوابید؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، اگر برای چرت زدن نشانه لازم دارید، بفرمایید این هم نشانه.

هر سال در روز سوم ژانویه جشنواره روز خواب برگزار می گردد. روزی که مردم را تشویق می نماید بعد از تعطیلات شلوغ عید و روز سال نو، استراحتی را که واقعا احتیاج دارند، به خود بدهند.

آیا شما به مقدار کافی می خوابید؟

هرچند تجزیه و تحلیل و نظریه پردازی درباره برنامه های خواب ما را یونانیان باستان انجام دادند، جشنواره روز خواب جشن استراحتی امروزی است. هدف این جشن آن است که یاری کند باتری تمام خواب های ازدست رفته خود را در انتها سال شارژ کنیم و مزایای خواب شبانه خوب را به ما یادآوری کند.

تخمین می زنند دوسوم بزرگسالان در سراسر جهان به قدر کافی نمی خوابند. سازمان بهداشت جهانی توصیه می نماید بزرگسالان هر شب هشت ساعت بخوابند.

به گفته بنیاد خواب، کم خوابی برای سلامتی بزرگسالان با پیامدهای منفی گسترده ای از جمله مسائل قلبی عروقی، ضعف سیستم ایمنی، احتمال بیشتر ابتلا به چاقی و دیابت نوع 2، اختلال در تفکر و حافظه و بیماری های سلامت روان مثل افسردگی و اضطراب همراه است.

هشت ساعت خواب شبانه به تنظیم فشار خون یاری می نماید. به همین علت است که بی خوابی شب روی سیستم قلبی عروقی اثر منفی می گذارد.

متیو واکر که در سال 2017 کتاب چرا می خوابیم را نوشت و استاد علوم اعصاب و روانشناسی دانشگاه برکلی کالیفرنیا است، گفت: اگر به قدر کافی نخوابیم، سیستم قلبی عروقی تنظیم مجدد نمی گردد، بنابراین فشار خون بالا می رود.

می دانیم که بعد از 19 یا 20 ساعت بیداری، توانایی فکر به مقدار راننده ای که از نظر قانونی مست محسوب می گردد، پایین می آید.

واکر با بیان اینکه به نظر می رسد اندازه هوشیاری انسان حدود 16 ساعت باشد، شرح می دهد: برای ترمیم آسیب های ناشی از بیداری به حدود هشت ساعت خواب احتیاج داریم.

اما جشنواره روز خواب تنها به معنای درک فواید خواب برای سلامتی نیست، بلکه جشنی برای خود این کار است.

همچنان که جهانی مدرن بخش بیشتری از زمان بندی های ما را طلب می نماید، جشنواره روز خواب نیز به مردم یادآوری می نماید که خواب تنبلی نیست و درواقع برای سلامتی ما لازم است.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com

به "آیا شما به مقدار کافی می خوابید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شما به مقدار کافی می خوابید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید