چرا لندن به پایتخت طلاق جهان مشهور شده است؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، خبرنگاران: در میان شهرهای جهان لندن، پایتخت انگلیس بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده است به طوری که به پایتخت طلاق جهان مشهور شده است.

چرا لندن به پایتخت طلاق جهان مشهور شده است؟

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ سروری کیا،چند روزی بیش تر از شروع سال نوی میلادی نگذشته است. ماه ژانویه به عنوان اولین ماه تقویم میلادی، علاوه بر کاج های تزئین شده، بابانوئل، کادوهای رنگارنگ و تصاویر خیابان ها و خانه های پوشیده از برف، به یک چیز دیگر هم مشهور است. پایگاه خبری شبکه سی ان بی سی[1] آمریکا می نویسد: ژانویه معروف است به این که زوج های زیادی در آن از یک دیگر طلاق می گیرند. تا جایی که این ماه به ماه طلاق[2] معروف شده است. در میان شهرهای دنبا لندن، پایتخت انگلیس بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده است به طوری که به پایتخت طلاق دنیا مشهور شده است. طلاق در انگلیس صنعتی به ارزش یک و نیم میلیارد دلار تبدیل شده است. قوانین طلاق در انگلیس به سمتی هدایت شده است که وزارت خزانه داری این کشور پول زیادی از طلاق های اجرا شده به دست میاورد. این سود به اندازه ای اهمیت دارد که دادگاه ها ادامه همین روال دادرسی تشویق می شوند. پفراینده های بزرگ طلاق که در لندن حل و فصل می شود، بسکمک از درآمد اقتصادیاتی کشور را تأمین می کند و از همین درآمد برای پرداخت هزینه دادگاه هایی استفاده می شود که پفراینده های کوچک تر را بررسی می کنند.

تازه طلاق گرفته - طبق رسم، پشت خودروی ماه عسل عروس و داماد می نویسند: تازه ازدواج کرده

شبکه خبری سی ان ان[3] طی گزارشی با اشاره به این که نه تنها ژانویه بلکه سه ماه اول سال میلادی شاهد بیش ترین آمار طلاق نسبت به ماه های دیگر سال هستند، برخی از این نظریه ها را مطرح می کند که در سه ماهه اول سال، چه اتفاقی می افتد که باعث می شود این همه زوج، به جمع زوج هایی بپیوندند که اولین ازدواج شان به طلاق می انجامد؟ مایلز ماسون[4] وکیل خانواده و طلاق مستقر در ممفیس آمریکا معتقد است: مردم نمی خواهند دوستان و خانواده شان آن ها را متهم کنند که قبل از کریسمس سنگ دلی به خرج داده اند و از همسرشان جدا شده اند. بسکمک از افرادی که ژانویه پیش ما می آیند و درخواست طلاق دارند، پیش از تعطیلات سال نو تصمیم خود را گرفته اند.

سی ان ان ادامه می دهد: برای برخی، مسئله صرفاً پول است. سرانجام سال زمانی است که هدیه رد و بدل می شود و بخشی از این هدایا نیز از سوی همسر می آید. همچنین، تأخیر انداختن طلاق تا ژانویه، در بحث اقتصادیات سال گذشته هم که بیشتر زوج ها با هم پرداخت می کنند، مسئله ای ایجاد نمی کند. در ادامه این گزارش به نقل از مارک بنشیک[5] روان پزشک و نویسنده کتاب طلاق هوشمندانه شروع سال جدید را زمانی تعیین کننده می داند که مردم در آن به زندگی خود نگاه می کنند، گاه به این نتیجه می رسند که زود تصمیم (به ازدواج) گرفته اند و اکنون از زندگی خود خرسند نیستند.

هافینگتن پست[6] نیز در گزارشی به ابعاد این مسئله می پردازد و در این باره به کتی میر[7] مشاور طلاق، استناد می کند: اگرچه درخواست طلاق معمولاً در خود ماه ژانویه صورت می گیرد، اما بلافاصله بعد از کریسمس (25 دسامبر) جستجوهای اینترنتی درباره مراحل و چگونگی درخواست طلاق شروع می شود. روز بعد از کریسمس، شاهد افزایش بسیار چشم گیری در حجم این جستجوها هستیم. میر به یک دلیل احتاقتصادی دیگر اشاره می کند: چیزی که من از مشتریان خود می شنوم، این است که قبل از شروع تعطیلات، به این نتیجه رسیده اند که به این شیوه زندگی علاقه ای ندارند. اما بیشتر آن ها، به خصوص اگر بچه داشته باشند، اعتقاد دارند که تعطیلات سال نو، یک زمان جادویی است و به همین خاطر می خواهند بچه هایشان آخرین تعطیلات خود را به عنوان یک خانواده کامل جشن بگیرند.

صرف نظر از این که دلیل افزایش طلاق در ماه های اولیه سال چیست، پایگاه خبری بیزنس اینسایدر[8] در مقاله ای به نقل از خبرگزاری فرانسهه می نویسد: اگر لاس وگاس آمریکا بهترین جا برای ازدواج است، لندن انگلیس هم در یک زمینه مشابه مشهور است. به این شهر، پایتخت طلاق دنیا می گویند. هزاران نفر از چین، روسیه، آمریکا و اروپا که بسکمک از آن ها یا در بخش تجاری لندن کار می کنند و یا اموالی در انگلستان دارند، اکنون برای طلاق پیش قاضی های انگلیسی می فرایند.

کریستوفر هان سرمایه دار انگلیسی، بزرگ ترین مصالحه تاریخ انگلیس را به همسرش پرداخت کرد

در گزارش پایگاه خبری سی ان بی سی آمده است: اگر شما هم ازدواج تان رو به طلاق است، عضو قشر پردرآمد هستید و در عین حال، کم تر از شریک زندگی تان سرمایه دارید، لندن بهترین مکان برای حل و فصل پفراینده طلاقتان به شکلی سخاوتمندانه است. مهم ترین عامل در محبوبیت لندن آزادی عمل قضات این شهر است که در اعطای مصالحه و هزینه ماهانه زندگی به زنان کاملاً انعطاف پذیر هستند.

سوزان کینگستون[9] عضو شرکت حقوق خانواده ویترز[10] در این باره بیش تر توضیح می دهد: در انگلیس قاضی می تواند عوامل بسکمک را در نظر بگیرد، آن ها را مطابق دیدگاه خود بسنجد و تصمیم بگیرد، در حالی که در سایر حوزه های قضایی، یک فرمول وجود دارد که تعیین می کند چه حقوقی به زن و مرد تعلق می گیرد.

بنا به گزارش ماه گذشته پایگاه خبری صبح شهر[11]، در پفراینده ای که به پرهزینه ترین طلاق تاریخ انگلیس مشهور شده است، کریستوفر هان[12] سرمایه دار بزرگ انگلیسی و مدیر صندوق سرمایه گذاری بچه ها[13] برای طلاق دادن همسر خود، مجبور به پرداخت 530 میلیون دلار از مجموع سرمایه حدود 1.5 میلیارد دلاری خود به وی شده است. جیمی کوپر-هان[14] همسر سابق هان درخواست کرده بود تا نیمی از ثروت او را بعد از طلاق به عنوان مصالحه دریافت کند. این در حالی است که سرمایه دار انگلیسی تنها حاضر شد یک چهارم از ثروت خود را به همسر سابقش بدهد. به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ[15]، هان که همسر خود را در دهه 1990، طی یک مهمانی شام در دانشگاه هاروارد ملاقات کرده بود، اخیراً او را به فعالیت های مجرمانه و نقض وظیفه امانت داری به بنیاد خیریه مشترک شان متهم کرده است.

ژرونال جامعه قضایی[16] در خصوص این پفراینده می نویسد: وکلا پس از اعلام حکم دیوان عالی لندن مبنی بر پرداخت بزرگ ترین مبلغ مصالحه طلاق در تاریخ انگلیس توسط کریستوفر هان، هشدار داده اند که لندن ممکن است شهرت خود را به عنوان پایتخت طلاق دنیا از دست بدهد، چرا که مردها از این پس به سادگی تن به طلاق در لندن نخواهند داد.

اما چگونه لندن به عنوان پایتخت طلاق دنیا مطرح شد؟ صبح شهر در بخشی از مقاله خود و تحت عنوان پایتخت طلاق[17] به پفراینده وایت مقابل وایت[18] اشاره می کند. این پفراینده طلاق که بیش از ده سال پیش و در سال 2000 دادگاهی شد، نقطه عطفی در قوانین طلاق انگلیس به حساب می آمد. طبق گزارش پایگاه مجلس اعیان انگلیس[19] که رأی نهایی این پفراینده را صادر کرد، طی پفراینده مذکور، زوجی که سرمایه شان بیش از 7 میلیون دلار بود، تصمیم به طلاق دریافتد. این در حالی بود که هیچ یک از زوجین برای برطرف نیازهای معمولی و منطقی خود، به این اندازه ثروت نیاز نداشتند. قاضی به این نتیجه رسید که نبود نیاز اقتصادی، به معنی تغییر رویه دادگاه در صدور حکم اعطای مصالحه سخاوتمندانه نیست، صرف نظر از این که سرمایه چه قدر بزرگ باشد. در نتیجه تصمیم نهایی مجلس اعیان، این امکان برای دادگاه های انگلیس فراهم شد تا بر اساس سرمایه زوجین، مبلغ مصالحه را تعیین کنند و نه بر اساس نیازها و الزامات اقتصادی دو طرف. در تمام موارد، قاضی باید بر اساس معیار تقسیم برابر حکم کند.

آیشه ورداگ مشهور به ملکه طلاق، از پیروز ترین وکلای لندن در پفراینده های طلاق است

توضیح بیش تر درباره پفراینده وایت مقابل وایت این که مارتین وایت[20] و پاملا وایت[21] به صورت اشتراکی در یک زمین زراعی کار می کردند و سرمایه خود را از این طریق جمع کرده بودند. مجلس اعیان، تصمیم گرفت که پاملا وایت به خاطر نقشش، هم در درآمدزایی و هم در تربیت فرزندان و کمک به خانواده، باید حدود 2.3 میلیون دلار مصالحه دریافت کند.

روزنامه گاردین[23] در گزارشی توضیح می دهد که پفراینده وایت مقابل وایت، اصلی را وارد قوانین طلاق کرد که از این قرار بود: بعد از آن که نیازهای اقتصادی زن برطرف شد، باز هم نان آور نمی تواند همه دارایی های باقی مانده را برای خود بردارد، بلکه بقیه ثروت باید به طور مساوی بین دو طرف تقسیم شود. مارلین استو[24] عضو ارشد مؤسسه حقوق خانواده استو[25] نیز در تأیید این قانون می گوید: ازدواج در چشم قانون باید یک شراکت برابر تلقی شود، صرف نظر از ویژگی ها و توانایی های فردی هر یک از زوجین. ازدواج است که باید در چشم قانون ارزش بیش تری داشته باشد، نه مبالغ هنگفت پولی که مرد دارد.

پایگاه صبح شهر با اشاره به فرایند طلاق های پرهزینه در انگلیس، می نویسد: پفراینده کوپر-هان-هانز برای رسیدن به رکورد بیش ترین مبلغ مصالحه در تاریخ انگلیس، باید چندین و چند پفراینده دیگر را پشت سر می گذاشت. این پایگاه سپس لیستی از پرهزینه ترین طلاق های انگلیس را می آورد که به ترتیب از این قرار است: در پفراینده اسکات یانگ[26] (سرمایه دار) و میشل یانگ[27]، و بعد از 7 سال دعوای قضایی، بنا به رأی دادگاه بیش از 31 میلیون دلار مصالحه به میشل یانگ تعلق گرفت. پل مک کارتنی[28] عضو گروه مشهور موسیقی بیتلز[29] وقتی از همسر سابقش هدر میلز[30] جدا شد، حدود 38 میلیون دلار به وی مصالحه داد.

فیل کالینز[31] (موزیسین) پس از طلاق دادن اوریان چوی[32] مبلغ بیش از 39 میلیون دلار به عنوان مصالحه به وی داد. جان چارمن[33] سرمایه دار صنعت بیمه لندن پس از آن که از بورلی چارمن[34] جدا شد، مجبور شد تا حدود 75 میلیون دلار به او پرداخت کند. بوریس برزوفسکی[35] سرمایه دار روس و گالینا بشاروا[36] که روی هم رفته حدود 780 میلیون دلار سرمایه داشتند، در سال 2010 و طی یک جلسه ده دقیقه ای دادگاه در لندن از هم طلاق دریافتد و برزوفسکی مصالحه هنگفتی به بشاروا داد. طبق برخی گزارش ها این مبلغ بیش از 156 میلیون دلار بود، اما گزارش های دیگر، مبلغ مصالحه را تا 343 میلیون دلار هم ذکر کرده اند.

پل مک کارتنی عضو گروه موسیقی بیتلز، زن خود را با 38 میلیون دلار مصالحه، طلاق داد

خبرگزاری فرانسه با اشاره به پفراینده چند صد میلیون دلاری جدایی یک ملکه زیبایی مالزیایی از همسر مولتی میلیونر خود توضیح می دهد: پفراینده خو کی پنگ[37] سرمایه دار 640 میلیون دلاری و پائولین چای[38] ملکه زیبایی مالزیایی که 1000 جفت کفش، 34000 دلار حقوق ماهانه راننده خودروی رولز رویس وی مطبوعات انگلیس را شیفته کرده است، توجه تازه ای را به موضوعی جلب می کند که چند وکیل انگلیسی را تقریباً به اندازه موکلین شان ثروتمند کرده است.

ساندرا دیویس[39] رئیس بخش خانواده در مؤسسه قضایی بین المللی میشکان د ریا[40] می گوید: انگلیس به بهشت زنانی تبدیل شده است که می خواهند طلاق بگیرند، چون منافعی که در لندن به زنان متقاضی طلاق داده می شود، از هر جای دیگری در دنیا بیش تر است. خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد: وقتی قاضی دیوان عالی لندن حکم داد که طلاق چای و پنگ می تواند در لندن انجام بگیرد، ملکه زیبایی سابق مالزی که در دادگاه حاضر بود، از لذت شنیدن این خبر، همان جا خانواده و وکلای خود را در آغوش گرفت. تیم قضایی وی به رهبری آیشه ورداگ[42] مؤسس و رئیس ورداگز[43] بزرگ ترین مؤسسه قضایی خانواده در انگلیس، و معروف به ملکه طلاق[44] توانسته بود دادگاه را متقاعد کند که خانم چای به اندازه کافی در انگلیس زندگی کرده است تا پفراینده اش همین جا در لندن بررسی شود. پفراینده چای و پنگ می توانست به نسبت طول مدت ازدواج دو طرف (40 سال)، رکورد جدیدی در سود زن از طلاق به ثبت رسانده بود.

آیشه ورداگ که وبسایت شرکتش خود را یک شرکت خدمات حقوقی طلاق و خانواده شناخته شده در دنیا با تخصص در پفراینده های بزرگ و پیچیده، اغلب با یک عامل بین المللی معرفی می کند، در گفتگو با پایگاه خبری مدیرعامل اروپا[45] و در پاسخ به سؤالی درباره حجم اقتصادی پفراینده های طلاق در انگلیس می گوید: البته محاسبه این چیزها سخت است، اما ما فکر می کنیم طلاق، یک صنعت بیش از 1.5 میلیارد دلاری در انگلیس است.

وقتی از ورداگ درباره توریسم طلاق[46] انگلیس و منفعت آن برای دولت این کشور پرسیده می شود، وی توضیح می دهد: توریسم طلاق زمانی است که مردم بر اساس تاکتیک و با توجه به این که منافعشان چه حکمی می کند، تصمیم می گیرند در کدام نظام قضایی، طلاق بگیرند. هر طلاقی که این جا صورت می گیرد، اساس آن هر چه که می خواهد باشد، وزارت خزانه داری انگلیس پول زیادی از آن به جیب می زند، از هزینه های قانونی گرفته تا پولی که به وکیل، قیمت گذارها، حسابداران و غیره داده می شود.

این وکیل خانواده ادامه می دهد: وزارت خزانه داری آن قدر سود فوق العاده ای از این صنعت می برد که دادگاه ها را به ادامه این شرایط وادار می کند. پفراینده های بزرگ طلاق که در لندن حل و فصل می شود، بسکمک از درآمد اقتصادیاتی کشور را تأمین می کند و از همین درآمد برای پرداخت هزینه دادگاه هایی استفاده می شود که پفراینده های کوچک تر را بررسی می کنند.

آیشه ورداگ همچنین اشاره می کند: یک نکته کلی وجود دارد: هر چه اقتصاد یک کشور پیشرفته تر باشد، نرخ طلاق هم بالاتر است. این نوعی عوارض است که جامعه مدرن بر روابط شخصی افراد وضع کرده است. یک دلیلش این است که وقتی اقتصاد پیشرفت می کند و هر دو طرف می توانند فرصت کار کردن و درآمدزایی داشته باشند، دیگر کسی در دام (ازدواج) نمی افتد.

بوریس برزوفسکی سرمایه دار روس، دومین مصالحه بزرگ تاریخ انگلیس را پرداخت کرده است

البته این تنها خارجی های ثروتمند نیستند که برای طلاق به دادگاه های انگلیسی مراجعه می کنند. چند ماه پیش آماری منتشر شد که نشان می داد، 179 زوج ایتالیایی تلاش کرده اند تا برای فرار از فرایندهای طولانی در کشور خود، طلاقشان را به انگلستان بیاورند، در حالی که حتی یک روز هم در این جا زندگی نکرده بودند. یک سازمان ایتالیایی، طی یک کلاهبرداری سازمان یافته، آدرس های جعلی انگلیسی را به دادگاه ارائه می داد تا زوج ایتالیایی بتوانند در این کشور طلاق بگیرند.

شبکه خبری سی ان بی سی در گزارشی که درباره محبوبیت شهر لندن برای طلاق دریافت خانواده ها نوشته است، تشریح می کند: دلایل بسکمک وجود دارد که زوج کم درآمدتر ترجیح بدهد در لندن طلاق بگیرد. به همین دلیل، لندن برای شرکت های حقوق خانواده و طلاق به یک بازار تبدیل شده است. شاید با فرا رسیدن سال نوی میلادی رونق دریافت صنعت طلاق در لندن و ورود سرمایه زوج های بین المللی در آستانه طلاق، بتواند بخشی از مسائل اقتصادی انگلیس را کاهش دهد.

1. Why the exes of the wealthy want to get divorced in London Link

2. Divorce Month

3. In January, ex marks the spot Link

4. Miles Mason

5. Mark Banschick

6. January: More Divorces Than Any Other Month? Link

7. Cathy Meyer

8. Why London Is The World Divorce Capital Link

9. Suzanne Kingston

10. Withers Worldwide Link

11. Cooper-Hohn divorce has led to Britains biggest pay out - here the five largest UK settlements in history Link

12. Sir Christopher Hohn

13. Childrens Investment Fund Foundation Link

14. Jamie Cooper-Hohn

15. Hedge Fund Founders Marital Split May Alter U.K. Divorce Law Link

16. £339m payout ‘could see fewer couples divorce in UK Link

17. Divorce Capital

18. White v. White

19. Judgments - White White v. White (Conjoined Appeals) Link

20. Martin White

21. Pamela White

22. Rayner Grice

23. Clarke Willmott Link

24. How London earned its status as divorce capital of the world Link

25. Marilyn Stowe

26. Stowe Family Law Link

27. Scot Young

28. Michelle Young

29. Sir Paul McCartney

30. Beatles

31. Heather Mills

32. Phil Collins

33. Orianne Cevey

34. John Charman

35. Beverley Charman

36. Boris Berezovsky

37. Galina Besharova

38. Khoo Kay Peng

39. Pauline Chai

40. Sandra Davis

41. Mishcon de Reya Link

42. Ayesha Vardag

43. Vardags Link

44. Diva of Divorce

45. Why is London the divorce capital of the world? | Video Link

46. Divorce Tourism

منبع:مشرق

وبلاگ سروری کیا: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم

به "چرا لندن به پایتخت طلاق جهان مشهور شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا لندن به پایتخت طلاق جهان مشهور شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید