آیا مسواکتان شما را بیمار می نماید؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، شاید با تماشا چنین تیتری متعجب شوید؛ اما اگر می خواهید پاسخ این سؤال را بیابید، با ما همراه باشید.

آیا مسواکتان شما را بیمار می نماید؟

آیا می دانستید استفاده از مسواکی که قبلاً در دوران سرماخوردگی از آن استفاده می کردید، ممکن است باعث بروز مجدد سرماخوردگی یا حتی آنفولانزا در بدن گردد؟

میکروب ها می توانند به مدت چند روز تا چند هفته در مسواک شما زندگی نمایند. اگر جزو افرادی هستید که پس از استفاده از مسواک درپوش آن را می گذارید، بهتر است که این کار را حداقل زمانی که مریض هستید، انجام ندهید. تحقیقات نشان می دهند باکتری ها دوست دارند در مکان های مرطوب رشد و توسعه یابند. گذاشتن درپوش مسواک باعث می گردد مسواک و لا به لای موهای آن محل مناسبی برای رشد باکتری ها گردد.

بعلاوه متخصصین بر این باورند که استفاده از یک خمیردندان به وسیله چند نفر نیز باعث توسعه میکروب و باکتری ها می گردد. اگر یکی از افراد خانواده شما بیمار است و هر دو از یک خمیردندان استفاده می کنید، احتمال بیمار شدن شما افزایش می یابد؛ بنابراین می توانید برای جلوگیری از آلودگی، از خمیردندان های جداگانه بهره ببرید یا پس از هر بار مصرف، در خمیردندان را استریل کنید. این کار ممکن است کمی افراطی به نظر آید؛ اما اگر برنامه خاصی در پیش رو دارید و نمی خواهید بیمار شوید، این کار ارزشش را دارد.

میکروب های بعضی از انواع بیماری های واگیردار مانند آنفولانزا، گلودرد، بیماری های عفونی یا عفونت های قارچی، می توانند به راحتی داخل یک مسواک زندگی نمایند؛ بنابراین دندان پزشکان نیز توصیه می نمایند که بهتر است هر 3 ماه یک بار مسواک خود را عوض کنید. بعلاوه بهتر است مسواکمان را از حمام و دستشویی دور کنیم؛ زیرا رطوبت این مکان ها بالا است و میکروب ها می توانند مدت طولانی تری در آنجا زندگی نمایند.

منبع: فوت و فن

به "آیا مسواکتان شما را بیمار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مسواکتان شما را بیمار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید