افت قیمت ها در بازار خودرو، بازار دلالی از رونق افتاد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، در زمان حاضر بازار دلالی خودرو تا حدودی از رونق افتاده است و در بعضی از خودرو ها شاهد کاهش قیمت ها هستیم.

افت قیمت ها در بازار خودرو، بازار دلالی از رونق افتاد

به گزارش گروه مالی وبلاگ سروری کیا، آنالیز قیمت ها در بازار خرید و فروش خودرو نشان می دهد همچنان خبری از معاملات نیست، اما گویا بازار دلالی تا حدودی از رونق افتاده است و در بعضی از خودرو ها شاهد کاهش قیمت ها نیز هستیم، البته هنوز هم قیمت ها در بازار آزاد اختلاف بالایی نسبت به کارخانه دارد و همین امر تعلل فروشندگان را در معاملات بیشتر می نماید چراکه امید دارند با عدم فروش در روز های آینده سود های بیشتری کسب نمایند فارغ از اینکه اخبار واردات هم تأثیرات مقطعی خود را بر بازار می گذارد.

به اعتقاد فعالان بازار اگرچه واردات خودروی خارجی بر کاهش قیمت خودروی ایرانی تأثیر خواهد گذاشت، اما این موضوع بستگی به نوع واردات خودرو ها دارد، به نحوی که اگر قیمت خودرو ها معقول باشد خودرو های داخلی در بازار شاهد کاهش قیمت خواهند بود، اما اگر قیمت خودرو های وارداتی بالا باشد بالطبع تأثیر خاصی بر بازار نخواهد گذاشت.

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران نیز در خصوص شرایط بازار خودرو گفته است: بازار خودرو در رکود سنگینی واقع شده است؛ به گونه ای که فروشنده خودرو زیاد است، اما به علت انتشار اخبار مربوط به واردات خودرو، خریداران تمایلی به خرید ندارند و از خرید عقب نشینی نموده اند تا ببینند آینده چه می گردد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران اضافه نمود: قیمت خودرو در بازار فرایند کاهشی به خود گرفته، اما همچنان نسبت به اسفند ماه سال گذشته و اوایل امسال، قیمت ها بالاست و منطقی نیست. نکته قابل توجه آنکه اغلب قیمت ها روی کاغذ است و نمی توان گفت قیمت های فعلی، قیمت هایی است که خودرو با آن ها مورد معامله قرار می گیرد.

به اعتقاد وی، در صورتی که شرایط عرضه بهبود یابد و احتیاج بازار ـ چه به وسیله واردات و چه به وسیله فراوری داخل ـ تأمین گردد، قطعاً فاصله قیمتی ایجادشده بین کارخانه و بازار رفع می گردد، به عنوان نمونه.

به گزارش تسنیم، در زمان حاضر قیمت پژو 206 تیپ 2 که به 320 میلیون رسیده بود، اکنون با کاهش حدود 15 میلیون تومانی، 305 میلیون تومان شده است، بعلاوه پراید با کاهش 4 میلیون تومانی از قیمت 207 میلیون تومان به 203 میلیون تومان رسیده است.

علاوه بر این سمند LX با کاهش 2 میلیون تومانی با قیمت 303 میلیون تومان، راناپلاس با کاهش 2 میلیون تومانی با قیمت 300 میلیون تومان، پژوپارس با قیمت 380 میلیون تومان، تیبا صندوق دار با کاهش 3 میلیون تومانی با قیمت 192 میلیون تومان، کوییک اتوماتیک با قیمت 345 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افت قیمت ها در بازار خودرو، بازار دلالی از رونق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت قیمت ها در بازار خودرو، بازار دلالی از رونق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید