بخش مجازی نمایشگاه کتاب به ناشران شهرستانی کمک می کند، حرکت در مسیر عدالت فرهنگی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، احمد خواجه نژاد، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در گرگان، گفت: سال 1382 انتشارات پیک ریحان را راه اندازی کردم و این مجموعه همچنان در حال فعالیت است. در ابتدا هدف ما انتشار آثار و کتبی درباره تاریخ و فرهنگ استان گلستان امروز و جرجان و استرآباد تاریخی و کهن بود؛ اما چون در این حوزه آثار زیادی تألیف نمی شود، به صورت عمومی کار انتشار کتاب را دنبال کردم و تا به امروز بیش از 350 عنوان کتاب را منتشر نموده ام.

بخش مجازی نمایشگاه کتاب به ناشران شهرستانی کمک می کند، حرکت در مسیر عدالت فرهنگی

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته فعالیت این انتشارات به نسبت سال های قبل بهتر بوده و ما 17 عنوان کتاب را منتشر و روانه بازار نشر کردیم.

خواجه نژاد در آستانه برپایی نمایشگاه کتاب 1402 ، گفت: در نمایشگاه هایی که در استان برگزار می شد هرسال شرکت داشتیم اما در نمایشگاه بین المللی تهران با توجه به هزینه هایی که دارد خیلی نتوانستیم حضورداشته باشیم، نهایت پنج دوره به صورت حضوری شرکت داشتیم و در سال های اخیر هم با توجه به راه اندازی بخش مجازی به صورت منظم در بخش مجازی شرکت می کنیم و تلاش داریم آثار مؤلفان و نویسندگان این منطقه را عرضه کنیم تا از طریق این فرصت، امکان شناخت بیشتر فرهنگ و تولیدات فرهنگی استان را فراهم نماییم.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته متأسفانه شرایط پخش کتاب از طریق شرکت های پخش اصلاً مقرون به صرفه نبوده و نیست و واقعاً فکر کنم بیشتر ناشرین شهرستانی برای عرضه کتاب با مشکل جدی روبرو هستند.

خواجه نژاد ادامه داد: اما خوشبختانه در چند سال اخیر و به مدد تکنولوژی و فروش های اینترنتی بخشی از این نقص برطرف شده است.

مدیر نشر پیک ریحان با اشاره به اینکه راه اندازی بخش مجازی نمایشگاه کتاب کمک بسیار بزرگی به ما ناشران شهرستانی بود، گفت: امیدوارم هر چه پیش می رویم هم این کار گسترده تر شود و هم مزایای بیشتری برای این نوع خرید در نظر گرفته شود که معتقدم می تواند کمک بزرگی برای چرخه توزیع کتاب باشد.

وی سپس، اضافه کرد: همچنین تدبیر برپایی نمایشگاه به صورت مجازی فرصتی را پدید آورد تا مردم حتی از دورافتاده ترین روستای کشور بتوانند از امکان خرید کتاب دلخواه خود بهره مند شوند.

مدیر نشر پیک ریحان ادامه داد: در شکل مجازی نمایشگاه شاهد برابری شرایط حضور تمام ناشران کشور هستیم و می توانیم وجهی از عدالت فرهنگی را ببینیم.

وی در سرانجام گفت: هرچند در کنار تمام مزایای نمایشگاه مجازی، شکل حضوری آن نیز محاسن متعددی چون امکان تعامل فرهنگی بین ناشر و مخاطب و نیز امکان احصاء از نزدیک ذائقه و انتظار مخاطب و موارد دیگری را دارد که به سادگی نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

به گزارش ایبنا، احمد خواجه نژاد، نویسنده و باتجربه بیش از 30 سال فعالیت فرهنگی و هنری، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ، مدیر موسسه فرهنگی میرداماد گرگان و عضو شورای راهبردی دانشنامه گلستان است. از وی آثاری چون ستارگان خاک، نیم ساعت تا شهادت، ظهر آدینه، یاد ایام، نسل ماندگار، غبار صحرا و بچه های نصرآباد تا به امروز منتشرشده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بخش مجازی نمایشگاه کتاب به ناشران شهرستانی کمک می کند، حرکت در مسیر عدالت فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش مجازی نمایشگاه کتاب به ناشران شهرستانی کمک می کند، حرکت در مسیر عدالت فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید