برنده جایزه تاریخ و فلسفه علم معرفی گردید

به گزارش وبلاگ سروری کیا به نقل از دیلی نوز، این جایزه دوسالانه در پی تشویق تفکر روش شناختی تازه درباره تاریخ و فلسفه علم و حوزه های مرتبط با آن است.

برنده جایزه تاریخ و فلسفه علم معرفی گردید

پرسش چهارمین دوره این رقابت این بود: تاریخ و فلسفه علم، فناوری و پزشکی چگونه می تواند در درک و ارزیابی نقش ارزش ها در علم به ما یاری کند؟

الابار برای مقاله خود با عنوان دیدگاه کیوریتوریال در ارزیابی و اخلاق مشاوره علمی: فراتر از استقلال تصمیم گیری و مایل به عدالت توزیعی معرفتی برنده این جایزه شد.

داوران درباره این مقاله نوشتند: مقاله متفکرانه و مستدل الابار به این مساله می پردازد که ارزش ها چگونه ارائه داده ها و قضاوت های علمی مرتبط با سیاست ها را با استفاده از گزارش های پنل بین دولتی در موضوع تغییرات آب و هوا (IPCC) به عنوان یک مطالعه موردی، ارائه می نمایند و چگونه باید این کار را انجام دهند. این امر، قیاسی روشن بینانه بین موزه داری و نوع شیوه های نگهداری اطلاعات را که در فراوری این گزارش ها به کار گرفته می گردد، بیان می نماید.

جایزه مقاله در موضوع تاریخ و فلسفه علم، شامل هزار دلار و دعوت نامه ای برای ارائه مقاله در نشست آینده کنگره بین المللی منطق، روش شناسی و فلسفه علم و فناوری است که 24 تا 29 جولای در بوئنوس آیرس برگزار می گردد.

جایگاه نفر دوم این جایزه به کارولینا پولکینن، محقق فوق دکتری در دانشگاه هلسینکی برای مقاله فراتر از مشروعیت دموکراتیک قضاوت های ارزشی در علم: نگاهی دقیق تر به علم در اوایل اتحاد جماهیر شوروی رسید.

داوران این مسابقه عبارت بودند از اگنس بولینسکا از دانشگاه کارولینای جنوبی (رئیس)، مارلیس هینکلی از دانشگاه جان هاپکینز، هلن لونگینو از دانشگاه استنفورد و جوزف مارتین از دانشگاه دورهام.

جایزه مقاله تاریخ و فلسفه علم به وسیله کمیسیونی مشترک اداره می گردد که وظیفه آن ایجاد پیوند بین دو بخش اتحادیه بین المللی تاریخ و فلسفه علم و فناوری یعنی بخش تاریخ علم و فناوری و بخش منطق، روش شناسی و فلسفه علم و فناوری است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برنده جایزه تاریخ و فلسفه علم معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده جایزه تاریخ و فلسفه علم معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید