حراج قلب شهاب سنگی 4.5 میلیارد ساله تا 14 فوریه

به گزارش وبلاگ سروری کیا، جزئیاتی از حراج قلب شهاب سنگی

در روزهای اخیر خبری بسیار جذاب در خبرگذاری های رسمی دنیا مطرح شده است که نظر بسیاری از مخاطبان دنیا را به خود جذب نموده است. محتوای این خبر مبنی بر حراج یک قلب از جنس شهاب سنگ فضایی است که در سال 1974 با سرعت بیش از 30 هزار مایل در ساعت به زمین برخورد کرد و در اتحادیه شوروی آن موقع و روسیه کنونی بر روی زمین فرود آمد. این خبر اگرچه از لحاظ علمی بسیار حائز اهمیت است اما جذابیت آن بسیار بالاست و برای تمامی اقشار جامعه می تواند جالب باشد. تیم خبری خبرنگاران هم در با توجه به جذابیت این خبر در ادامه مطلب درباره حراج قلب شهاب سنگی که قدمت آن بیش از 4500 سال است تهیه نموده است که می توانید در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر درباره این حراج قلب شهاب سنگی اطلاعات لازم را داشته باشید.

حراج قلب شهاب سنگی 4.5 میلیارد ساله تا 14 فوریه

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، در خبرگزاری های رسمی دنیا روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر فروش یک قلب شهاب سنگی با قدمت 4.5 میلیارد سال مطرح شده است که گویا در سال 1974 با سرعت بیش از 30 هزار مایل در ساعت به زمین برخورد نموده و در اتحادیه جماهیر شوروی آن موقع و روسیه کنونی فرود آمده است. طبق گزارش سایت کریستی، قرار است از 6 تا 14 فوریه (17تا 25 بهمن ماه) به صورت آنلاین به حراج گذاشته گردد.

به گفته شاهدان عینی در منطقه فرود این شهاب که ساعت 10 و نیم صبح روز 12 فوریه 1947 صحنه حرکت این شهاب سنگ در فضا را که به زمین برخورد می نموده را نیز نظاره می کردند. این شهاب سنگ در آن موقع بالای منطقه ای کوهستانی در روسیه کنونی حرکت کرد و نوری را در آسمان ایجاد کرد که از فاصله تقریبا 200 مایلی قابل مشاهده بود. این توده سنگی در طی انفجار در ارتفاع پایین، صدایی مهیب ایجاد کرد، وضعیتی که باعث خرد شدن شیشه ها، از جا درآمدن درخت ها و تخریب دودکش منازل مسکونی شد و دود تا ساعت ها پس از این اتفاق، آسمان منطقه را در برداشت. به گفته آن ها این اتفاق یکی از جذاب ترین اتفاقاتی فضایی بوده است که در این منطقه تا آن موقع به وقوع پیوسته بوده است.

کارشناس بخش علم و تاریخ طبیعی موسسه حراج قلب شهاب سنگی 4.5 میلیارد ساله، جیمز هایسلوپ بارش این شهاب سنگ را از بزرگترین بارش های دنیا در طی چند هزار سال گذشته بر روی کره زمین دانسته است. پی.آی. مدودف، هنرمند روسی یکی از کسانی بود که در آن سال بارش شهابی را از پنجره منزلش مشاهده نموده و نقاشی آن صحنه را کشید. به طول کلی این شهاب سنگ از زمان برخوردش بر روی کره زمان تا حال حاضر که به حراج گذاشته شده است جز جذاب ترین اتفاقاتی فضایی محسوب می شده است.

در سال 1975 اتحادیه جماهیر شوروی به منظور گرامیداشت دهمین سالگرد این رویداد مهم فضایی، نقاشی هنرمند روس را روی یک تمبر پستی به چاپ کرد.

این نمونه قلب فضایی، به گفته هایسلوپ یکی از شگفت انگیزترین اتفاقاتی بوده که بر روی کره زمین اتفاق افتاده است و از تکه هایی بوده که از مکان وقوع بارش شهاب سنگی جمع آوری شده است. همچنین وی اشاره نمود که تحویل دادن این شهاب سنگ از سمت یکی از مجموعه دارها به حراجی کریستی سبب شده است و این حراجی تاریخ فروش اقلام خود را عوض می نماید چرا که در ابتدا قرار بوده است که این حراجی در 12 فوریه به کار خود سرانجام بدهند.

به گفته هایسلوپ، این نمونه قلبی شکل و شگفت انگیز، از تکه هایی بود که از مکان وقوع بارش شهاب سنگی جمع آوری شد. وی اشاره نمود که تحویل دادن این شهاب سنگ از سوی یک مجموعه دار به حراجی کریستی، سبب شد که این حراجی تاریخ فروش اقلام خود را عوض کند زیرا ابتدا قرار بود حراجی 12 فوریه به کار خود سرانجام دهد اما با تحویل دریافت این شهاب سنگ قلبی شکل که یکی از ناب ترین شهاب سنگ های آهنی است، این تاریخ تا 14 فوریه ادامه خواهد یافت.

منبع: الی گشت

به "حراج قلب شهاب سنگی 4.5 میلیارد ساله تا 14 فوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج قلب شهاب سنگی 4.5 میلیارد ساله تا 14 فوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید