حکیم سبزواری اندیشه های فلسفی را با رویکرد تازه ارائه کرد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، محمود شالویی ظهر دوشنبه در هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری در سبزوار اظهار کرد: حکیم سبزواری از نوابغ روزگار در حوزه اندیشه و حکمت اسلامیِ ایرانی است که با آفرینش آثار برجسته و شاخص توانست اندیشه های فلسفی و حکمت اسلامی را با رویکردی نو ارائه دهد.

حکیم سبزواری اندیشه های فلسفی را با رویکرد تازه ارائه کرد

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران بیان نمود: در واقع می توان گفت که آنچه که در اندیشه بزرگانی همانند ملاصدرا و میرداماد در حوزه فلسفه عبور می نموده، در اندیشه های حاج ملاهادی سبزواری تبلور عینی یافته است.

وی اضافه کرد: حکیم سبزواری با کشف حقایقی از عالم هستی در سیرت های فلسفی و پیوند آن با مسیرهای عرفانی و راههای قلبی و درونی، توانست تلفیقی از حکمت و معرفت را درهم آمیخته و طرحی نو درافکند.

شالویی بیان نمود: امروز مسیر حقیقت شناسی نیازمند توجه به فلسفه اسلامی و حکمت است که با بهره گیری از معرفت فلاسفه بزرگ اسلامی چون حکیم سبزواری و اندیشه های تابناک آنان، راههای نوی به روی جویندگان و علاقه مندان گگردده می گردد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران اضافه کرد: با توجه به اینکه کتب حکیم سبزواری به زبان آن روزگار و نیز با لغات ویژه فلسفه نوشته شده است قابلیت فهم عمومی این متون در گرو نوشتن شرحی بر این آثار است تا مورد اقبال بیشتر دانشجویان و جوانان در محیط دانشگاهی و آموزش و پرورش قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حکیم سبزواری اندیشه های فلسفی را با رویکرد تازه ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم سبزواری اندیشه های فلسفی را با رویکرد تازه ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید