خبرنگاران دومین واحد صنعتی استان همدان صاحب پروانه نشان حلال شد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، همدان- خبرنگاران- مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور پروانه نشان حلال برای یک واحد کشتارگاه طیور در استان اطلاع داد و گفت: پیش از این هم یک کارخانه لبنی صاحب این نشان ارزشمند شده بود.

خبرنگاران دومین واحد صنعتی استان همدان صاحب پروانه نشان حلال شد

محمد مددی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وبلاگ سروری کیا گفت: گوشت مرغ منجمد و گوشت تازه طیور 2 محصول کشتارگاه تعاونی سبز ایرانیان است که از این پس با نشان حلال توزیع می گردد.

وی با اشاره به فرآیند دقیق و کارشناسی برای صدور این نشان ارزشمند گفت: در این کشتارگاه محیط کشتار، ذبح شرعی، ارزیابی بهداشتی کارکنان دخیل در حلیت موشکافانه آنالیز می گردد.

مدیرکل استاندارد استان همدان اظهار داشت: پیش از این هم سه محصول کارخانه شیر پگاه صاحب این نشان شدند.

مددی اضافه نمود: واحدهایی که پیروز به اخذ این نشان می شوند، می توانند در زمینه صادرات غذای حلال به کشورهای مسلمان و کشورهای غیر مسلمان فعالیت خود را توسعه دهند.

او توضیح داد: براساس قانون، سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال است و این پروانه را برای بعضی از واحدهای فراوری کننده متقاضی که شرایط لازم را داشته باشند، صادر می نماید.

به گفته وی استان همدان دارای بیشترین محصولات حلال در کشور است و اطلاع رسانی مستمر به واحدهای فراوریی و صنعتی برای بهره مندی از پروانه نشان حلال انجام می گردد.

حلال نام مجموعه ای از علائم تجاری است که بر روی محصولات غذایی قید می گردد.

این نام برگرفته از معنی غذای حلال است که در دین اسلام آمده و به عنوان یک نشان جهانی از طرف کشورهای اسلامی مطرح شده و بر روی موادی از جمله غذا، دارو، مواد بهداشتی و مواد آرایشی درج می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دومین واحد صنعتی استان همدان صاحب پروانه نشان حلال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دومین واحد صنعتی استان همدان صاحب پروانه نشان حلال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید