رجیستری گوشی چه فرآیندی دارد؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، برای رجیستری گوشی تلفن همراه، شناسه IMEI در جعبه تلفن همراه را به وسیله کد دستوری #7777* وارد و با انتخاب عنوان فعال سازی، گوشی خود را فعال کنید.

رجیستری گوشی چه فرآیندی دارد؟

طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت به عنوان طرح رجیستری شناخته می شود. این طرح با هدف حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی های قاچاق اجرا شد. این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم کارت شد.

در طرح رجیستری، پس از روشن کردن گوشی با استفاده از کد فعال سازی روی جعبه و یا کارت گارانتی و از طریق کد دستوری با انتخاب گزینه فعال سازی و وارد کردن شماره 15 رقمی درج شده روی جعبه (IMEI)، گوشی خود را فعال کنید. ورود به سامانه و اپلیکیشن همتا و اپلیکیشن دولت همراه، راه های استعلام اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت هستند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ویدیوی ایران هوشمند اشاره کرده که رجیستری گوشی تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و از مهرماه 96 آغاز شد و تا خاتمه سال 98، 260 میلیون دستگاه تلفن همراه و سیم کارت فعال شامل این طرح شدند. ارائه گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش و جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت و مضر برای سلامتی از جمله اهداف اجرای طرح رجیستری است.

منبع: ایران آنلاین

به "رجیستری گوشی چه فرآیندی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجیستری گوشی چه فرآیندی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید