ویژگی کارت ویزیت در کسب و کارهای امروزی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، شاید شما هم در زمان آغاز کسب و کار خود به این فکر نموده باشید که علی رغم وجود شبکه های بازاریابی آیا هنوز هم طراحی کارت ویزیت مهم و حیاتی است؟ این سوال اغلب افرادی است که می خواهند برای طراحی کارت ویزیت اقدام نمایند. در ابتدا باید بیان کنیم که با وجود اینکه در دنیا امروز تمامی المان های کسب و کار حتی فروش به صورت اینترنتی و دیجیتالی انجام می گردد، شرکت های بزرگ در این زمینه هم با ارسال محصولات خود به مشتریان از ارسال کارت ویزیت دریغ نمی نمایند. اگر تصمیم شما برای طراحی این کارت ها حتمی است، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا درباره ویژگی یک کارت ویزیت خوب اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

ویژگی کارت ویزیت در کسب و کارهای امروزی

اهمیت طراحی کارت ویزیت

ممکن است فکر کنید که کارت های ویزیت دیگر در عصر دیجیتال مناسب نیستند، اما آنها همچنان یکی از ضروری ترین ابزارهای شبکه برای تجارت شما خواهند بود. لینکدین و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای شبکه های دیجیتال عالی هستند، اما کارت های ویزیت موثرترین استراتژی در ارتباط با شبکه های حضوری هستند. آنها می توانند به عنوان یادآور فیزیکی کسب و کار شما برای مشتریان یا مهارت های شما برای یک کارفرما باشند.

دلایل بسیاری برای اثبات اهمیت کارت ویزیت وجود دارد. مهم ترین اهمیت این کارت ها شبکه سازی همه جانبه در خصوص ایجاد یک ارتباط واقعی و رودررو است، درست جایی که ابزارهایی مانند رسانه های اجتماعی و ایمیل کوتاه می آیند. ایجاد تماس چشمی، دست دادن محبت آمیز و ارائه یک کارت ویزیت کاملاً طراحی شده باعث می گردد که یک رابطه حرفه ای را شخصاً ایجاد کنید.

چند ویژگی مهم در کارت ویزیت که باید به آن توجه کنید

همه ما می دانیم که یک کارت ویزیت عالی می تواند به فروش محصول، کسب و کار یا خدمات شما یاری کند تا از بقیه متمایز گردد. مهم ترین المان هایی که باید در انتخاب طرح کارت ویزیت رعایت کنید عبارت اند از:

1. اطلاعات تماس

شاید مهم ترین جنبه هر کارت ویزیت اطلاعات تماس باشد که یک مشتری بالقوه برای ارتباط با شما احتیاج دارد. این اطلاعات شامل شماره تلفن، آدرس ایمیل، نشانی وب سایت و مکان کسب و کار شما (در صورت وجود) است.

2. نام تجاری

مورد بعدی نام کسب و کار شما است، یا اگر در حال تبلیغ سرویسی هستید که در آن تخصص دارید، مانند عکاسی، مربیگری کسب و کار و غیره. نام باید یکی از مجذوب نماینده ترین عناصر کارت ویزیت شما باشد، به خاطر سپردن نام می تواند نقش مهمی در موفقیت خدمات شما داشته باشد.

3. ایجاد لوگوی مناسب

لوگویی که انتخاب می کنید باید دارای فونت و طراحی یکسان با آن چیزی باشد که در آن فعالیت دارید، مانند وب سایت، شبکه اجتماعی و یا تابلوهای شرکت فیزیکی. در این صورت با تماشا لوگوی شما به سرعت کسب و کارتان به فکر می آید.

4. طراحی حرفه ای

باید از فضای کارت ویزیت خود به خوبی بهره ببرید تا از ظاهر مناسب داشته باشد. برای این کار به مواردی مانند تراز و فاصله توجه کنید. در واقع متن و تصاویر شما به گونه ای تراز شوند که منطقی و از نظر بصری دلپذیر باشند. به عنوان مثال، متنی که در سمت راست کارت قرار می گیرد باید تراز راست و هر گرافیک یا افکتی باید تأثیرپذیر باشد، بدون اینکه اطلاعات مهم را از بین ببرد.

5. شخصیت

روزهایی که کارت های ویزیت فاقد شخصیت بودند تا حرفه ای دیده شوند، گذشته است. حالا شما باید تا جایی که امکان دارد شخصیت و استایل کارت ویزیت خود را به مخاطب انتقال دهید. چراکه می خواهید کارت ویزیت شما نماینده منحصربه فرد و واقعی از کسب و کار شما باشد تا به شما یاری کند تا از بقیه افراد متمایز شوید. طرحی را انتخاب کنید که به برترین شکل نشان دهنده شما و کسب و کارتان باشد، بنابراین سفارشی سازی را آغاز کنید!

کدام طراحی کارت ویزیت برای شما مناسب است؟

انواع مختلف کارت های ویزیت برای انواع مشاغل لازم است، از این رو بسته به سابقه، عنوان شغلی و موارد دیگر متفاوت خواهند بود. یک طراح گرافیک ممکن است یک کارت ویزیت بخواهد که کمی از سبک شخصی آنها را به نمایش بگذارد، در حالی که یک معلم مدرسه ابتدایی ممکن است یک طراحی سرگرم نماینده و قابل دسترس بخواهد. از این رو اگر دارنده فروشگاه لوازم خانگی هستید باید کارت ویزیت لوازم خانگی را با توجه به نوع کسب و کار خودتان انتخاب کنید.

مزایای طراحی کارت ویزیت

  • کارت ویزیت روشی عالی برای جذب مخاطب، قابل مشاهده و موثرتر کردن برند شما خواهد بود.
  • هنگام برقراری ارتباط با افراد، کارت ها به راحتی در دسترس هستند.
  • کارت یک راه عالی برای ایجاد روابط شخصی قوی و معنادار است. به طور کلی، مردم عادت دارند هنگام برقراری ارتباط، کارت ویزیت رد و بدل نمایند.
  • چاپ کارت ویزیت گران نیست.

یادداشت پایانی

فرقی نمی کند دارنده کدام کسب و کار باشید، برای به یاد ماندن و در دسترس بودن برترین ابزار کارت ویزیت است. تجربه نشان داده که این کارت های کوچک و کم جا به ندرت گم می شوند و افراد در نگهداری آن ها کوشش می نمایند تا در صورت لزوم به آن مراجعه نمایند، مخصوصا اگر طراحی حرفه ای داشته باشد علاقه به نگه داشتن آن نیز بیشتر می گردد.

اگر می خواهید برای کسب و کار خود از این کارت ها بهره ببرید پیشنهاد ما این است که از همین ابتدا با طراحان حرفه ای کار کنید تا مجبور به تغییر طرح نباشید. چراکه با تغییر طراحی ممکن است مشتریان قدیم را از دست دهید و کسب و کار شما به عنوان یک کسب و کار تازه جلوه کند نه یک کسب و کار قدیمی. شما می توانید با دانلود طرح کارت ویزیت از ایران طرح در انتخاب طراحی مورد نظر سرعت بیشتری داشته باشید.

منبع: فرارو

به "ویژگی کارت ویزیت در کسب و کارهای امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی کارت ویزیت در کسب و کارهای امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید