فرستنده مادون قرمز چیست و برای چه کارهایی استفاده می گردد؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، در ریموت کنترل تقریبا تمام تلویزیون ها فرستنده مادون قرمز واقع شده است که برای ارتباط با تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. اما این تکنولوژی دقیقا چگونه کار می نماید و چه کاربرد هایی دارد؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

فرستنده مادون قرمز چیست و برای چه کارهایی استفاده می گردد؟

فرستنده مادون قرمز چیست؟

این تکنولوژی همانطور که از نامش پیداست، مادون قرمز را منتشر می نماید و بیشترین کاربرد آن در ریموت کنترل تلویزیون ها است. اگرچه بعضی تلویزیون های تازه از ریموت بلوتوثی استفاده می نمایند، اما همچنان فرستنده مادون قرمز در بسیاری از این ریموت کنترل ها دیده می گردد. مادون قرمز در نهایت یک نوع نور است و به همین دلیل برای استفاده از ریموت کنترل، نباید مانعی بین آن و گیرنده وجود داشته باشد.

این نوع فرستنده ها در چه دستگاه هایی استفاده می شوند؟

بعضی از دستگاه های استریمینگ هم از ریموت کنترل مبتنی بر فرستنده مادون قرمز استفاده می نمایند. البته معمولا این دستگاه ها دارای ریموت بلوتوثی هستند. ضمناً باید خاطرنشان کنیم که همچنان تعدادی از گوشی های تازه همراه با این فرستنده راهی بازار می شوند. با استفاده از این قابلیت، می توانید از گوشی خود برای کنترل کردن تلویزیون، کولر و انواع اقسام وسایلی که از این مشخصه پشتیبانی می نمایند، استفاده کنید.

سخن آخر

فرستنده مادون قرمز از جمله قطعات ساده ای است که سابقه بسیار زیادی دارد و اگرچه روز به روز به شمار ریموت های بلوتوثی افزوده می گردد، اما این فناوری هم همچنان در بین شرکت ها هواداران زیادی دارد.

منبع: How to Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "فرستنده مادون قرمز چیست و برای چه کارهایی استفاده می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستنده مادون قرمز چیست و برای چه کارهایی استفاده می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید