منطقه ژاپنی ها در برزیل ، بزرگترین جامعه مهاجران سائوپائولو

به گزارش وبلاگ سروری کیا، برزیل یکی از کشورهایی است که جمعیت خارجی زیادی در آن زندگی می نمایند. در این میان، ژاپنی های ساکن برزیل از جمله بزرگ ترین این جوامع به شمار می روند. حضور این مردم در برزیل آیین ها و مراسمات جالبی را به این کشور وارد نموده است. برای همین بسیاری از گردشگرانی که به برزیل سفر می نمایند، از منطقه ها محل سکونت ژاپنی ها نیز بازدید می نمایند. در مطلب قصد داریم سفری کوتاه به سائوپائولو داشته باشیم و همه چیز درباره ژاپنی های ساکن برزیل را با هم ببینیم. با ما همراه باشید.

منطقه ژاپنی ها در برزیل ، بزرگترین جامعه مهاجران سائوپائولو

برای شرکت در تور ژاپن با آژانس وبلاگ سروری کیا تماس بگیرید.

ژاپنی های برزیل، اقلیتی پرجمعیت

اگر بخواهیم حضور ژاپنی های ساکن برزیل در این کشور را آنالیز کنیم، باید به اوایل قرن بیستم و حتی اواسط قرن نوزدهم برگردیم. یعنی زمانی که ایتالیا به موجب یک قانون تازه، شهروندان خود را از مهاجرت به برزیل منع کرد. این تصمیم، اثر بزرگی روی تجارت قهوه در برزیل گذاشت؛ چرا که پس از لغو برده داری، این مهاجران ایتالیایی بودند که بیشترین جمعیت کارگر روی زمین های قهوه را تشکیل می دادند. همزمان در آن سمت جهان یعنی ژاپن، سیستم فئودالی برچیده شده بود و کارگران زمین های زراعی، کار خود را از دست داده بودند. همین باعث شد زارعین ژاپنی تصمیم به مهاجرت به دیگر کشورها به خصوص قاره آمریکا بگیرند. مزارع قهوه سائوپائولو بخش بزرگی از مهاجران ژاپنی را به خود جذب کرد. قیمت پایین خانه در این منطقه برگ برنده ای بود که جذب حداکثری ژاپنی های ساکن برزیل را باعث شد.

آشنایی با مردم برزیل | با فرهنگ و رسوم مردم برزیل آشنا شوید

لیبرداد، منطقه ژاپنی ها در برزیل

منطقه مرکزی لیبرداد جایی بود که ژاپنی های مهاجر را به سمت خود کشید و به این ترتیب پس از مدتی بازار، هتل و دیگر مشاغل ژاپنی هم به آن راه یافتند. این موضوع باعث شد ژاپنی های ساکن برزیل نزدیکی زیادی با این کشور پیدا نمایند و در آنجا ماندگار شوند. این موضوع تا به امروز پابرجا بوده است و اکنون می توان بیش از 1.5 میلیون نفر ژاپنی را درسائوپائولو برزیل دید. این جمعیت، بزرگ ترین جامعه ژاپنی های ساکن در خارج از ژاپن را تشکیل می دهد. البته بسیاری از ژاپنی های حال حاضر در واقع دورگه یعنی ژاپنی-برزیلی هستند. ذکر این نکته هم لازم است که در کنار این جمعیت، مهاجرانی از دیگر کشورهای قاره آسیا نیز در سائوپائولو ساکن هستند اما رنگ و بوی فرهنگ ژاپنی، خیلی بیش از آن ها احساس می گردد.

چرا حتما باید به ژاپن سفر کنیم | یکی از کشورهایی که باید قبل از مرگ دید

شکل و شمایل خیابان های منطقه لیبرداد سائوپائولو به وضوح خبر از ورود شما به فضایی متفاوت را می دهد. تیرهای چراق برق ژاپنی یا همان سوزورانتو، سوپرمارکت های ژاپنی، رستوران های سنتی و درخت های گیلاس از مجذوب کنندهیت های منطقه ژاپنی ها در سائوپائولو هستند. بازارهای خیابانی که آخر هر هفته برگزار می شوند نیز پیش چشم گردشگران بسیار مفرح و متفاوت می آیند. در این بازارها می توان چیزهای مختلفی از صنایع دستی گرفته تا آثار هنری و حتی مواد غذایی را خریداری کرد. بازدید از این بازارها یکی از فعالیت های مورد علاقه گردشگرانی است که به سائوپائولو می روند. بدون شک سوغات بردن یک محصول ژاپنی از کشوری مثل برزیل، هم منحصر به فرد و هم شگفت آور خواهد بود.

جمع بندی

اگر قصد سفر به برزیل را دارد، در کنار بازدید از مکان های تماشای و فستیوال های مجذوب کننده برزیل، می توانید از منطقه ژاپنی ها نیز تماشا کنید. حضور 1.6 میلیون ژاپنی در شهر سائوپائولو، منطقه لیبرداد را با دیگر منطقه ها این شهر متفاوت نموده است. قدم زدن در لیبرداد می تواند تجربه ژاپن را در دل برزیل برایتان فراهم کند. خرید از بازارهای آخر هفته این منطقه قطعا یادگاری ها و خاطرات فراوانی برایتان به جا خواهد گذاشت. اگر هنوز تور برزیل خود را خریداری ننموده اید، سایت وبلاگ سروری کیا و خدمات آن را به شما توصیه می کنیم.

منبع: ژیوار

به "منطقه ژاپنی ها در برزیل ، بزرگترین جامعه مهاجران سائوپائولو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ژاپنی ها در برزیل ، بزرگترین جامعه مهاجران سائوپائولو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید