نوسازی هر اتوبوس دولتی نزدیک به 2 میلیارد هزینه دارد ، پیگیری برای یارانه بازسازی اتوبوس

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: هر دستگاه اتوبوس اتوبوس های دولتی یا سازمانی به صورت میانگین یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه دارد.

نوسازی هر اتوبوس دولتی نزدیک به 2 میلیارد هزینه دارد ، پیگیری برای یارانه بازسازی اتوبوس

به گزارش وبلاگ سروری کیا، بهرام نکاحی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره روند بازسازی 550 دستگاه اتوبوس، شرح داد: علاوه بر ظرفیت های موجود در 6 سامانه اتوبوسرانی، سه واحد بازسازی برای بهسازی و بازسازی اتوبوس ها آماده شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه بخش عمده ای از ناوگان 550 دستگاه اتوبوس متعلق به بخش خصوصی است، اضافه نمود: اتوبوس های متعلق به بخش خصوصی در شهر یا حومه به وسیله بخش خصوصی در حال بازسازی است، در حال حاضر بخشی از این بازسازی ها تکمیل شده است.

نکاحی در ادامه بیان کرد که تا اول مهر سال جاری، بازسازی 550 دستگاه اتوبوس تکمیل خواهد شد و اتوبوس ها برای ادامه فعالیت به ظرفیت موجود ناوگان تزریق می شوند.

او درباره هزینه بازسازی اتوبوس ها شرح داد: بازسازی اتوبوس ها در سه سطح پیش بینی شده است. اتوبوس های دولتی یا سازمانی در سطح یک قرار دارند که هر دستگاه اتوبوس به صورت میانگین یک میلیارد و 600 میلیون تومان، هر دستگاه اتوبوس سطح دو به صورت میانگین حدود 900 میلیون تومان و هر دستگاه اتوبوس سطح سه [که احتیاجمند بهسازی هستند] به طور میانه حدود 500 میلیون تومان، پول احتیاج دارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه مطرح کرد: اتوبوس های بخش خصوصی تک کابین هستند و هزینه ها در سه سطح قرار می گیرند اما هزینه کمتری نسبت به اتوبوس های دولتی دارند.

نکاحی با بیان اینکه برای تأمین اعتبار بخش خصوصی دو راستا تعریف شده است، اضافه نمود: یک راستا این است که خود شرکت ها بازسازی را انجام می دهند و شرکت واحد هزینه تمام شده بیشتری را به نسبت اتوبوس های بازسازی نشده به بخش خصوصی پرداخت می نماید. راستا دیگری هم طراحی شده تا اتوبوس نسبت به سطح خود، یارانه بازسازی دریافت کند؛ این کار در حال اجرا است. منابع این کار بر حسب دستور شهردار تهران واریز شده و در اختیار شرکت واحد قرار گرفته تا شرکت بر اساس مقدار پیشرفت، یارانه را به بخش خصوصی پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در انتها اعلام نمود: یکی از پیشنهادات برای توسعه ناوگان، اتوبوس وارداتی است چرا که در کشور محدودیت فراوری وجود دارد. هر اقدامی که امکان تأمین اتوبوس را برای شهر فراهم کند از آن استفاده خواهیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نوسازی هر اتوبوس دولتی نزدیک به 2 میلیارد هزینه دارد ، پیگیری برای یارانه بازسازی اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی هر اتوبوس دولتی نزدیک به 2 میلیارد هزینه دارد ، پیگیری برای یارانه بازسازی اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید