همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در بوستان جوانمردان برگزار گردید

به گزارش وبلاگ سروری کیا، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی همزمان با آخرین روز از هفته سلامت با حضور 4 هزار شهروند با حضور معاون وزیر بهداشت، رئیس سازمان ورزش و مدیرکل سلامت شهرداری تهران در بوستان جوانمردان برگزار گردید.

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در بوستان جوانمردان برگزار گردید

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در این همایش گفت: وظیفه شهرداری فراوری نشاط و بستارسازی برای ایجاد حال خوب زندگی یعنی سلامتی برای مردم است و در این راستا، برنامه های متنوعی از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران پیش بینی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری کوشش نموده است بسترها و زیرساخت های لازم را برای ارتقای سلامتی ساکنان مرکز فراهم کند، اظهارداشت: تندرستی با ورزش ارتباط مستقیم دارد و از این رو، ورزش را نباید یک اقدام و حرکت مستحبی دانست بلکه باید آن را یک واجب اساسی ر زندگی روزمره به شمار آورد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اظهار داشت: بوستان ها و مراکز مناسب سازی شده برای فعالیت های ورزشی در منطقه ها مختلف مرکز دردسترس مردم واقع شده است و شهروندان می توانند با حضور در این مراکز با ورزش هم جسم خود را با نشاط نگه دارند هم سلامت روحی و روانی خود را تقویت نمایند تا حس خوشایند و حال خوب زنگی را به خود، خانواده و اطرافیانشان هدیه نمایند.

دنبال ارتقای سواد سلامت جامعه هستیم

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این همایش گفت: شهرداری تهران با استفاده از امکانات و ابزارهای به خوبی توانست اهداف و برنامه ها هفته ملی سلامت را که با شعار سلامتی برای همه و حال خوب زندگی ترسیم شده بود اجرا کند.

حسین فرشیدی با بیان اینکه در طول هفته سلامت هزاران برنامه در سراسر کشور به مرحله اجرا در آمده است، اضافه کرد: هدف وزارت بهاشت و شهرداری تهران در اجرای برنامه های هفته سلامت، ارتقای سواد سلامت شهروندان و در نتیجه افزایش آگاهی مردم برای خود مراقبتی در مقابل بیماری ها است و امیدواریم در این رویکرد بتوانیم از بروز بسیاری از امراض و بیماری ها پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه انجام پیاده روزی به شکل خانوادگی می تواند اثر به سزایی در سلامت جسم و روان افراد داشته باشد، تاکید نمود: در جهان و کشور ما مهمترین عامل مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی است. مطالعات نشان می دهد با روزی نیم ساعت پیاده روی در روز می توانیم عوامل خطر آفرین برای قلب و عروق را مدیریت کنیم.

هدف سازمان ورزش رسیدن به حال خوب زندگی است

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این همایش گفت: کسی را می توان امروزه خوشبخت دانست که شاخص های کافی برای داشتن جسم سالم را داشته باشد و بتواند حال خوب زندگی را برای دیگران نیز به ارمغان بیاورد. چنین هدفی جز با فعالیت های ورزشی و توسعه ورزش در جامعه محقق نمی گردد.

حسین اوجاقی با اشاره به اینکه هدف سازمان ورزش شهرداری تحقق حال خوب زندگی برای شهروندان است اضافه کرد: ورزش برای ما هدف اصلی نیست بلکه، وسیله ای برای خوشبختی و رسیدن به حال خوب است. در این راستا، سال جاری طرح قهرمان شهر 2 طراحی شده است که در قالب 10 رشته ورزشی برای آقایان و 10 رشته ورزشی برای بانوان در همه محله های مرکز اجرا می گردد. ثبت نام این طرح از 20 اردیبهشت ماه شروع می گردد.

لازم به ذکر است در این همایش که با حضور گروه های مختلف سنی و با مشارکت دستگاه های مختلف دربوستان جوانمردان برگزار گردید، شرکت نمایندگان از برنامه های ورزشی، فرهنگی، هنری و نیز از میزهای خدمت علاوه بر ورزش همگانی از خدمات ارایه شده در مسیر راهپیمایی بهره مند شدند.

منبع: همشهری آنلاین

به "همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در بوستان جوانمردان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در بوستان جوانمردان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید