پرسپولیس - پاختاکور؛ ارتش سرخ به نبرد با ازبک ها می رود

به گزارش وبلاگ سروری کیا، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا فردا از ساعت 21:15 به مصاف هم خواهند رفت.

پرسپولیس - پاختاکور؛ ارتش سرخ به نبرد با ازبک ها می رود

به گزارش وبلاگ سروری کیا، پرسپولیس و پاختاکور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم خواهند رفت. پرسپولیس ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کار بزرگی کرد و پیروز شد به عنوان تیم اول، راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شود. پرسپولیس که به عنوان قهرمان ایران به طور مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شده بود، در بازی اول با نتیجه 2 بر 0 مغلوب الدحیل قطر شد و در بازی دوم نیز برابر الشارجه امارات 2-2 متوقف شد.

پس از برگزاری دوباره بازی های لیگ قهرمانان آسیا در قطر، پرسپولیس دو بازی پیاپی برابر التعاون عربستان را 1 بر 0 پیروز شد و دوباره برابر الدحیل قطر با نتیجه 1 بر 0 شکست خورد و در بازی آخر با پیروزی 4 بر 0 برابر الشارجه امارات جواز صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به عنوان تیم اول کسب کرد.

پرسپولیس در مجموع از 6 بازی 3 پیروزی داشت، 1 تساوی و 2 شکست و با 8 گل زده و 5 گل خورده و تفاضل گل +3 با 10 امتیاز در رده نخست قرار گرفت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. سرخ ها در مرحله یک هشتم نهایی به تیم گروه چهارم، یعنی السد قطر برخورد کردند و در یک بازی سنگین و پر فشار پیروز شدند با تک گل عیسی آل کثیر، شاگردان ژاوی را شکست دهند. حالا شاگردان یحیی گل محمدی به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند و حریف پاختاکور شده اند. پرسپولیس تمام بازیکنان خود را غیر از سیامک نعمتی در اختیار دارد. سیامک نعمتی به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی با السد، در این بازی محروم خواهد بود.

پاختاکور ازبکستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، در گروهی قرار داشت که تیم های الهلال عربستان، شباب الهلی امارات و شهرخودرو ایران حضور داشتند. پاختاکور در بازی نخست پیروز شد با نتیجه 2 بر 1 شباب الاهلی امارات را شکست دهد و در بازی دوم نیز 3 بر 0 شهرخودرو را شکست داد. پس از شروع دوباره بازی ها در قطر، پاختاکور برابر الهلال عربستان یک بار 2 بر 1 شکست خورد و یک بار دیگر نیز با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد. در بازی پنجم پاختاکور برابر شباب الاهلی عربستان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد و در بازی آخر نیز شهرخودرو را 1 بر 0 شکست دادند.

به دلیل کنار رفتن الهلال عربستان از لیگ قهرمانان آسیا، پاختاکور پیروز شد با 3 پیروزی و یک تساوی، 6 گل زده، 1 گل خورده و با تفاضل گل +5 و کسب 10 امتیاز به عنوان تیم اول راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود. در این مرحله پاختاکور به تیم دوم گروه نخست، یعنی استقلال تهران خورد که این بازی را با نتیجه 2 بر 1 پیروز شد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و حریف پرسپولیس ایران شد.

سیستم پایه تیم پاختاکور 1-3-2-4 است که به هنگام حمله، با اضافه شدن شماره 10 این تیم یعنی کران به یک خط جلوتر، به سیستم 2-4-4 مربع تغییر حالت می دهد. پاختاکوری ها دو مهاجم بلند قد و فیزیکی با تکنیک مناسب در خط حمله دارند که می تواند برای هر خط دفاعی خطرناک باشد. ارسال های خطرناک از جناحین و استفاده از این ارسال ها یکی از راه های اصلی گلزنی پاختاکور محسوب می شود و جالب اینجاست که پرسپولیس از پیاده شدن این تاکتیک چندان نگران نیست چرا که هم مدافعان این تیم روی سرزنی تبحر دارند و هم حامد لک تبحر ویژه ای روی جمع کردن توپ های ارسالی از جناحین دارد. در بازی با السد دیدیم که نه مدافعان پرسپولیس اجازه دادند بوجناح روی ضربات سر خطرناک ظاهر شود و هم حامد لک در چند مقطع توپ ها را مهار کرد.

پاختاکو ازبکستان که به شیرهای ازبک شهرت دارند، از قدرت بدنی بسیار بالایی برخوردار هستند. بازیکنان این تیم که اکثرا ملی پوش هم هستند، فیزیک بسیار خوبی داشته و از قد و قامت بلندی برخوردارند. از این رو بسیار بعید است در جنگ های تن به تن دچار مشکل شوند. بر همین اساس یحیی گل محمدی به شاگردانش توصیه کرده مثل بازی با الدحیل از همان دقیقه اول به فکر گلزنی باشند تا کار در همان 90 دقیقه تمام شود چرا که هر چه به انتها بازی نزدیک شویم، به نفع پاختاکوری ها خواهد بود. بر همین اساس طبیعی است که یکی از تاکتیک های تیم پاختاکور کشاندن بازی به وقت های اضافه است تا بدن بازیکنان پرسپولیس با توجه به فشرگی بازی ها تحلیل برود.

پاختاکور نسبت به دو بازی اول خود در لیگ قهرمانان، در هر بازی به طور میانگین 100 پاس بیشتر رد و بدل کرده است. بد نیست بدانید در هر بازی بیش از 500 پاس بین بازیکنان پاختاکور رد و بدل شده است. عدد دقیق تر میانگین 550 پاس در هر مسابقه با دقت 84 تا 86 درصد است که کاملا فوتبال مالکانه این تیم را اثبات می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پرسپولیس - پاختاکور؛ ارتش سرخ به نبرد با ازبک ها می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس - پاختاکور؛ ارتش سرخ به نبرد با ازبک ها می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید