چرا طرفداران کرواسی کلاه واترپلو می پوشند؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، به گزارش The Sporting News، کرواسی، کشوری از قاره اروپا که به فینال جام جهانی 2018 رسیده بود، به پیشرفت خود ادامه داده و در مرحله نیمه نهایی جام جهانی قطر است.

چرا طرفداران کرواسی کلاه واترپلو می پوشند؟

کرواسی دارای تعدادی از برترین بازیکنان جهان و همین طور سرسخت ترین طرفداران در جهان است و به این خاطر به خود می بالد.

در کنار رنگ های سفید و قرمز، طرفداران این تیم کلاه واترپلو را در سال های اخیر از جمله در جام جهانی 2022 به سر نموده اند.

چرا طرفداران کرواسی کلاه واترپلو می پوشند؟

علت اصلی برای این حرکت نامتعارف طرفداران کرواسی که کلاه واترپلو می پوشند، به یورو 2016 باز می شود. ودران کورلوکا، مدافع تیم ملی کرواسی در بازی افتتاحیه مقابل ترکیه بانداژی را روی سرش بسته بود که قادر به جلوگیری از خون ریزی این بازیکن از ناحیه سر نبود.

در بازی بعدی کرواسی مقابل جمهوری چک، ندریم ردزاج، فیزیوتراپیست تیم ملی کرواسی پیشنهاد کرد که این بازیکن برای جلوگیری از خون ریزی کلاه واترپلو بپوشد.

کلاه مدنظر به لطف بوریس نرانچ، پزشک تیم که از سوی پائولو اوبرادویچ، قهرمان واترپلو المپیک هدیه گرفته بود، در دسترس بود. راه چاره مدنظر پزشکان تیم کارساز شد و کورلوکا توانست به مدت 90 دقیقه در بازی با جمهوری چک به میدان برود. از آن موقع طرفداران کرواسی این کلاه را پذیرفتند. تومیسلاو روزیچ، طرفدار کرواسی در سال 2018 به فیفا گفت: کلاه واترپلو نمادی برای قدرت و هم چنین عزم برای هرگز تسلیم نشدن است.

روزیچ یکی از طرفداران کرواسی است که چهار سال قبل کلاه واترپول را در جام جهانی روسیه پوشیده بود و اکنون در موزه فیفا قرار گرفته است.

تاریخچه واترپلو در کرواسی

واترپلو از رشته های محبوب در کرواسی است و این کشور دارای موفقیت های چشمگیری در این ورزش است. تیم ملی مردان کرواسی در بازی های المپیک 2012 طلا گرفت، چهار سال بعد مدال نقره گرفت و هم چنین پس از شکست مجارستان در فینال 2022 قهرمان اروپا شد.

کروات ها به رکورد خود در واترپلو افتخار می نمایند و این به طرفداران فوتبال آن ها فقط یک علت دیگر می دهد تا هنگام تماشای بازی های کشورشان در قطر کلاه واترپلو بپوشند.

منبع: فرارو

به "چرا طرفداران کرواسی کلاه واترپلو می پوشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا طرفداران کرواسی کلاه واترپلو می پوشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید