کرزی: به مداخلات بیگانگان باید از راستا صلح افغانستان خاتمه دهیم

به گزارش وبلاگ سروری کیا، رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به مذاکرات دولت و طالبان در دوحه گفت: از جهت صلح باید به مداخلات بیگانگان در افغانستان سرانجام دهیم.

کرزی: به مداخلات بیگانگان باید از راستا صلح افغانستان خاتمه دهیم

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ سروری کیا، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به مذاکرات بین الافغانی در قطر گفت: صلح اولویت تمام مردم افغانستان است و باید از جهت صلح به مداخلات طولانی بیگانگان در این کشور سرانجام دهیم.

وی اضافه کرد: مذاکرات بین الافغانی یک فرصت واقعی است تا درد و مصیبت مردم افغانستان سرانجام یابد و باید از آن استفاده کرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: مردم افغانستان انتظار دارند طرف های مذاکره در دوحه، با درک مسئولیت های اسلامی و ملی خود برای برقراری یک صلح پایدار به منظور حفظ و تثبیت استقلال کشور، تحکیم وحدت ملی، توجه به منافع ملت مسلمان افغانستان و احتیاج انکارناپذیر مردم این سرزمین به یک زندگی بهتر و عزتمند در پرتو عدالت، برادری و خواهری هرچه زودتر این گفت وگو ها را به موفقیت برسانند.

کرزی توضیح داد: مرحله حساسی از تاریخ افغانستان است و صلح و امنیت اولویت اصلی تمام مردم محسوب می گردد.

رئیس جمهور سابق افغانستان ادامه داد: از برکت صلح باید بتوانیم به مداخلات طولانی بیگانگان در افغانستان سرانجام دهیم و با حفظ ارزش های ملی و اسلامی، مقدرات سیاسی و اجتماعی خویش را در اختیار بگیریم.

وی خطاب به مذاکره کنندگان قطر گفت که آنها باید منافع کلان ملی را بر خواست های محدود و گذرا ترجیح دهند.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان درباره مذاکرات صلح افغانستان پیش از این گفته بود که هیچ صلحی بدون در نظر دریافت لزوم مذاکره بین افغانستانی ها و البته تفاهم همسایگان مخصوصاً ایران به نتیجه نمی رسد و پایدار نمی ماند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرزی: به مداخلات بیگانگان باید از راستا صلح افغانستان خاتمه دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: به مداخلات بیگانگان باید از راستا صلح افغانستان خاتمه دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید