یادداشت مشترک اوباما و کامرون در تایمز، ناتو باید یک نیروی واکنش سریع را تشکیل دهد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، خبرنگاران: روزنامه تایمز یادداشت مشترکی از رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس منتشر کرد.

یادداشت مشترک اوباما و کامرون در تایمز، ناتو باید یک نیروی واکنش سریع را تشکیل دهد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سروری کیا، روزنامه تایمز انگلیس یادداشت مشترکی از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، اوباما و کامرون در این یادداشت مشترک تاکید کردند: ناتو نقش مهمی را برای رویارویی با دولت روسیه و شبه نظامیان اسلامگرا که مرتکب رفتارهای بی رحمانه و افراط گرایی هستند، ایفا خواهد نمود.

اتحاد تاریخی کشورهای غربی همان طور که در گذشته بسیار مهم بوده برای آینده ما نیز بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. رهبران آمریکا و انگلیس در ادامه هشدار دادند: بی ثباتی در سراسر دنیا به شدت امنیت و ایمنی آمریکا را تهدید می نماید.

اوباما و کامرون در ادامه افزودند: اینکه تجاوز منطقه ای تحت کنترل نبوده یا چشم انداز این واقعیت که شبه نظامیان خارجی بتوانند از عراق و سوریه به کشورهای خود بازگردند یک تهدید واقعی علیه کشورهای ما به شمار می رود و مسئله ای است که ما امروز با آن روبرو هستیم و امنیت شهروندان آمریکایی و انگلیسی و امنیت کل دنیا را تهدید می نماید.

اوباما و کامرون همچنین به تروریست های داعش نیز که طی هفته های اخیر دو خبرنگار آمریکایی را سر بریدند به طور جدی هشدار داده اند. شبه نظامی داعش که اقدام به سربریدن خبرنگار آمریکایی نموده ظاهرا از شهروندان انگلیسی بوده است. داعش تهدید نموده است که سومین خبرنگار را نیز به زودی اعدام خواهد نمود.

رهبران آمریکا و انگلیس افزودند: اگر تروریست ها تصور می نمایند ما در برابر تهدیدات آنها ضعف نشان می دهیم نباید بیشتر از این دچار اشتباه شوند. کشورهایی مثل انگلیس و آمریکا در برابر اقدامات وحشیانه قاتلان روحیه خود را از دست نمی دهند. ما برای دفاع از ارزش های خود بی محاباتر می شویم نه فقط به خاطر اینکه آزادی بیشتر برای دنیا یک بخش اساسی از این است که ما چگونه مردم خود را در امنیت و آرامش نگه داریم.

انتشار این یادداشت مشترک در آستانه برگزاری نشست رهبران ناتو در ولز بوده و از رهبران ناتو خواسته است تا برای مقابله و رویارویی با تهدیدات خطرناک تغییرات قاطع و جدی را در ناتو ایجاد نمایند. کامرون و اوباما اعلام کردند، ناتو باید یک نیروی واکنش سریع را تشکیل دهد که قابلیت واکنش به تجاوز مانند اقدام روسیه در اوکراین را داشته باشد و کشورهای عضو ناتو باید به هدف مشخص شده مربوط به افزایش هزینه های نظامی خود تا 2 درصد فراوری ناخالص داخلی دست یابند.

کامرون و اوباما تاکید کردند: ما باید آماده استقرار نیروهای ویژه خود باشیم، آماده سرمایه گذاری در صنایع دفاعی هوشمند و تقویت ظرفیت نیروهای خود در سراسر دنیا برای مقابله با درگیری های داخلی به وسیله ایجاد ظرفیت دفاعی جدید باشیم و ماموریت های جدیدی را با شرکای خود از گرجستان تا خاور میانه ایجاد کنیم.

رهبران آمریکا و انگلیس افزودند: کشورهای ناتو می توانند و باید از همه ابزارها و امکانات خود استفاده نمایند و تنها به اقدام نظامی برای مقابله با تروریست های داعش در سوریه و عراق و رویارویی با کرملین تکیه ننمایند.

به نظر می رسد اوباما و کامرون سایر قدرت های اروپایی را نیز تشویق خواهند کرد تا از اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه حمایت نمایند. پیش از این آلمان و فرانسه تمایل خود را برای لغو قراردادهای دفاعی به ارزش چندین میلیون دلار با روسیه را اعلام نموده اند. دولت انگلیس همچنین در حال ارزیابی این مساله است که به حملات هوایی آمریکا علیه داعش بپیوندد.

ع

منبع: تسنیم

به "یادداشت مشترک اوباما و کامرون در تایمز، ناتو باید یک نیروی واکنش سریع را تشکیل دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت مشترک اوباما و کامرون در تایمز، ناتو باید یک نیروی واکنش سریع را تشکیل دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید