12 فروشگاه و مرکز مجاز عرضه صنایع دستی در استان سمنان در ایام نوروز فعال هستند

به گزارش وبلاگ سروری کیا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، 12 فروشگاه و مرکز مجاز عرضه صنایع دستی در استان سمنان در ایام نوروز فعال هستند.

12 فروشگاه و مرکز مجاز عرضه صنایع دستی در استان سمنان در ایام نوروز فعال هستند

سمانه سلطانی پور، سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ابراز کرد: 10 فروشگاه مجاز عرضه صنایع دستی در داخل شهرهای سمنان و شاهرود، و 2 مرکز فروش در شهرستان شاهرود شامل یک مرکز در روستای ابر و یک مرکز در بخش بسطام در نوروز فعال خواهد بود.

وی اعلام کرد: پنج فروشگاه صنایع دستی در داخل شهر سمنان در نقاط مختلف شهر مانند میدان ارگ، بلوار شهید نوروزی نزدیک پل شهید محب شاهدین، کاروانسرای دنیا بانی یا سرای نقش دنیا قومس در منطقه کهنه دژ و بازار سمنان در نوروز پذیرای گردشگران است.

وی توضیح داد: پنج فروشگاه انواع صنایع دستی مربوط به استان سمنان در شهر شاهرود در نوروز 1402 برای ارائه خدمات فعال است.

سلطانی پور تاکید نمود: رونق فروش صنایع دستی به عنوان صنعتی مقرون به صرفه قیمت اما با ارزش افزوده بالا و موثر در اشتغالزایی نیازمند تامین بازار فروش در سایه توجه به نوآوری و خلاقیت در فراوری است.

وی یادآور شد: در کنار فعالیت فروشگاه های عرضه صنایع دستی، راه اندازی بازارچه موقت فروش دست سازه های هنرمندان استان سمنان در نقاط مختلف استان برنامه ریزی شد و پس از جمع بندی نقاط در نظر گرفته شده، برای راه اندازی بازارچه های موقت اطلاع رسانی می گردد.

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: استان چهار هزار و 500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی دارد که با توجه به تنوع و حفظ اصالت و بعلاوه تناسب با نیازهای روز، ظرفیت زیادی برای سرمایه گذاری، فروش و معرفی به عنوان هنر برتر استان دارد.

رشته های مطرح صنایع دستی استان سمنان مانند سفال و سرامیک، گلیم بافی، منبت و معرق چوب، گوهرتراشی، زیورآلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن دوزی سنتی، نمد مالی، قلم زنی، بافت های داری و چرم دوزی است و دست سازه های هنرمندان این رشته ها در بازار عرضه می شوند.

منبع: همگردی

به "12 فروشگاه و مرکز مجاز عرضه صنایع دستی در استان سمنان در ایام نوروز فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 فروشگاه و مرکز مجاز عرضه صنایع دستی در استان سمنان در ایام نوروز فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید