8نشانه افسردگی در بچه ها 5 تا6 ساله

به گزارش وبلاگ سروری کیا، آیا حدس می زنید که کودک شما از افسردگی رنج می برد؟ شاید بعضی والدین تصور نمایند بچه ها به افسردگی مبتلا نمی شوند. افسردگی بچه ها نشانه های متفاوتی دارد که با آگاهی از این نشانه ها، می توان از بروز مسائل بیشتر جلوگیری و پیشگیری به عمل آورد. در این مطلب مهمترین نشانه های افسردگی کودک را آنالیز می کنیم.

8نشانه افسردگی در بچه ها 5 تا6 ساله

اگر بیشتر از دو هفته این نشانه های هشداردهنده را در کودک خود مشاهده کردید، باید از یک مشاور متخصص بچه ها در زمینه افسردگی مشورت گرفت.

نشانه های افسردگی در بچه ها:

کابوس های شبانه

آیا کودک بعضی شب ها از خواب می پرد و با پریشانی به سمت اتاق خواب شما می آید؟ آیا از خواب های ترسناک و کابوس های شبانه آشفته شده است؟ این کابوس های تکراری و پی در وی به عنوان یکی از نشانه های اندوه در بچه ها مورد توجه است.

عدم علاقه به فعالیت های قبلی

برای مثال اگر کودک شما از مشارکت در آشپزی یا باغبانی لذت می برده، به تازگی متوجه عدم علاقه و شوق او نسبت به این کار ها شده اید و ملاحظه می کنید که کودک تمایل زیادی به این کار ها نشان نمی دهد.

شکایت از بعضی درد های مزمن

کودک ممکن است از درد ها مستمر مانند دل درد یا سردرد شکایت کند. این درد ها ممکن است شامل هر نوع درد مزمن بدنی دیگر مانند درد پهلو ها یا پا ها گردد. این درد ها معمولا هیچ دلیل طبی و پزشکی ندارند.

تغییر خُلق و خو

ممکن است احساس کنید خلق و خوی کودک به طور تعیین تغییر نموده است. مثلا کودکی که همواره خوش خلق و پرنشاط بوده، اکنون غمگین و بدخلق شده است.

افت و عدم پیشرفت در یادگیری

کودک در مهد کودک یا مراکز آموزشی که آموزش می بیند، هیچ پیشرفت چشم گیری ندارد و حتی دچار افت یادگیری و تحصیلی می گردد.

انزواطلبی

کودک به احتمال زیاد از ارتباط اجتماعی و دوستی با هم سالان خود و یا بزرگ تر ها دوری می نماید. به طوری که اغلب دوست دارد تنها و دور از دیگران قرار بگیرد.

تحریک پذیری زیاد

تحریک پذیری یکی از مهم ترین نشانه های وجود افسردگی در بچه ها است. تحریک پذیری به این معناست که کودک با کوچک ترین اتفاقی، ناگهان بهم می ریزد و یا با کمترین اشاره ای آغاز به گریه یا جیغ و فریاد، می نماید.

ترس بسیار شدید از مرگ خود یا عزیزان

یکی دیگر از نشانه های افسردگی بچه ها ترس و وحشت زیاد از مرگ یا بیماری خود یا عزیزان است. مثلا کودک از اینکه والدین خود را از دست بدهد، می ترسد و یا از اینکه به هر دلیلی دچار آسیب های جسمی شده و بمی رد، می ترسد.

نکته: اگر کودک شما افکاری درباره آسیب به خود دارد، ضروری است حتما از یک مشاور متخصص بچه ها یاری بگیرید. حتما اورژانسی بودن این مساله را به مراکز روان درمانی بچه ها اعلام کنید تا آن ها در اسرع وقت به شما یاری نمایند. نباید فراموش کنید که بچه ها 5 تا 6 ساله که تجربه هر نوع ناکامی یا فقدان را از سر گذرانده اند، احتیاج به روان درمانی و مشاوره متخصص بچه ها دارند تا در دوران نوجوانی خود نیز بتوانند به دیدگاه درستی درباره تعریف خود از زندگی دست یابند.

منبع: فرارو

به "8نشانه افسردگی در بچه ها 5 تا6 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8نشانه افسردگی در بچه ها 5 تا6 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید