آیا سرماخوردگی ها و حساسیت های پی در پی نشانه کرونا است؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، پزشک مرکز ارجاع کرونا در کرمان گفت: سرماخوردگی های پی در پی نشانه ابتلا به کرونا نیست.

آیا سرماخوردگی ها و حساسیت های پی در پی نشانه کرونا است؟

افشین اسدی پزشک مرکز ارجاع کرونا در کرمان در گفت و گو با خبرنگار ، گفت: همواره در شروع فصل بهار ما شاهد ازدیاد بیماری های حساسیتی هستیم علاوه بر مشکل بیماری کرونا که بسکمک از علائم اولیه آن تنفسی بوده، باعث می شود که ما بیشتر به این موضوع توجه کنیم.

او افزود: برای مقابله با این شرایط توصیه ما همواره این است که مردم نسبت به بهداشت دهان و حلق و بینی خودشان توجه بیشتری کنند، از بو و دود و گرد و خاک و سرما در حد امکان اجتناب کنند، دوری از حیوانات و گیاهان کمک می کند که ما سبب بروز زمینه های حساسیتی نشویم.

اسدی بیان داشت: در زمینه خوردن و آشامیدن هم ملاحظاتی وجود دارد به این ترتیب که اصولاً اطعمه و اشربه پر بو و پر مزه تشدید کننده حساسیت است، لذا پیشنهاد ما این است که از غذا های سرخ کردنی، غذا های پر ادویه، دمنوش های با ادویه های تند و گرم همچنین میوه هایی مثل خربزه، توت فرنگی، کیوی و همچنین بادمجان پرهیز بیشتری داشته باشند.

او شرح داد: تنقلات پر مزه گزینه مناسبی نیست برای این فصول این ها تدابیری است که در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات ایمنی استفاده از ماسک می تواند حساسیت تنفسی ما را کمتر کند.

اسدی گفت: سرما خوردگی های متوالی یا درگیری های بیماری تنفسی متوالی ارتباط مستقیمی با کرونا ندارد بلکه نشات می دهد که یا فرد یک بیماری درمان نشده دارد برای مثال در بینی، سینوس ها و ریه اش مسئله ای وجود دارد که به هر دلیل کامل درمان نشده و نکته دوم اینکه مراقبت های کافی و لازم را با توجه به شرایط جسمی خودش انجام نمیده، مراقبت هایی که الان در این فصل و در این شرایط کارایی لازم همچون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین رعایت پرهیزات و توصیه های بهداشتی و ایمنی فردی مثل استفاده از ماسک و رعایت تماس با سطوح است.

او افزود: در حال حاضر این توصیه ها همراه با قرقره کردن آب نمک، تمیز کردن بینی ها و حلق با سرم شستشوی نمکی و یا آب نمک گرم و رقیق می تواند به بهداشت مجاری تنفسی ما کمک کند و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، ایمنی جسمی ما را بالا می برد و از ابتلا مکرر و بیماری هایی مثل سرماخوردگی که موردی متوسط هستند جلوگیری می کند و همواره در برابر بیماری سختی مثل کرونا بدن را قوی تر می کند.

اسدی بیان داشت: ضمن اینکه استفاده از غذا های مقوی، غذا های ساده سالم و طبیعی مثل انواع آش ها انواع سوپ ها، میوه های تازه ای که مزه های تند ندارند کمک می کند که با دمنوش هایی مثل آویشن و عسل ولرم سطح ایمنی ما را بالا می برند و ما را در برابر عوامل مختلف این فصل و همچنین سرماخوردگی های متوالی مصون می کنند.

او شرح داد: راجع به بحث مراجعه به پزشک متخصص افراد در زمینه کسالت های جسمی شان و رعایت های بهداشتی ، طبیب اول خودشان هستند، باید مراقب باشند و بدنشان را در حالت تعادل و سلامت نگه دارند. بعد از آن، پزشک خانواده می تواند به آن ها کمک کند چه در نقاط شهری ما در پایگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی و همچنین مرکز بهداشتی درمانی روستایی پزشکان عمومی در خدمتشان هستند به عنوان پزشک خانواده و بعد اگر لازم بود آن ها به متخصصین ارجاعشان می دهند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آیا سرماخوردگی ها و حساسیت های پی در پی نشانه کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سرماخوردگی ها و حساسیت های پی در پی نشانه کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید