فهرست 70 مدل غذاهای تابستانی برای بچه ها

به گزارش وبلاگ سروری کیا، غذاهای تابستانی برای بچه ها که هم آب بدن کودک را تامین نمایند و هم برای پیشگیری از بیماری های تابستانی مفید باشند شامل یک فهرست بلند بالا است. گرم شدن هوا در تابستان موجب کاهش اشتها در بچه ها می گردد، از طرف دیگر بازی در هوای گرم سبب کاهش آب بدن در بچه ها می گردد، از همین رو در اختیار داشتن یک فهرست از غذاهای تابستانی برای بچه ها می تواند در کنار افزایش اشتهای کودک به تأمین انرژی و مواد مغذی بدن او نیز یاری کند. اما برترین مواد غذایی تابستانی خوشمزه برای کودک چه غذاهایی هستند؟ آیا چیزی در خصوص تغذیه مناسب بچه ها در فصل تابستان می دانید؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با مواد غذایی مفید برای بچه ها در روزهای گرم تابستان و طرز تهیه انواع غذاهای تابستانی برای بچه ها آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص غذاهای خوشمزه برای کودک در تابستان پاسخ خواهیم داد.

فهرست 70 مدل غذاهای تابستانی برای بچه ها

برترین مواد غذایی تابستانی خوشمزه برای کودک

پیدا کردن مواد غذایی تابستانی خوشمزه برای بچه ها چندان کار سختی نیست. برترین راهکار این است که سبزیجات و مواد پروتئینی مختلف که بچه ها در هوای گرم از خوردن آن ها اجتناب می نمایند را به شکلی دیگر به غذا اضافه کنید. با این روش کودک با اشتیاق بیشتری غذا می خورد و مواد معدنی مورد احتیاج بدن کودک به وسیله مواد غذایی سالم تأمین می گردد.

*در طول تابستان برای از آبمیوه های طبیعی بهره ببرید.

* میوه و سبزیجات میان وعده سالم و خوشمزه ای برای کودک محسوب می گردد.

*برای تأمین پروتئین بدن کودک می توانید از ماست میوه ای بهره ببرید.

*می توانید به سالاد کودک مقداری مرغ ریش ریش شده یا حبوبات اضافه کنید تا مقوی تر گردد.

*تخم مرغ یک غذای کامل برای کودک است و به تقویت هوش و استقامت بدن در کودک یاری می نماید. می توانید تخم مرغ را به مثل نیمرو، یا تخم مرغ پخته شده درست کنید و آن را روی نان تست بگذارید و با سبزیجات تزیین کنید.

*به منظور درست کردن غذاهای مختلف برای کودک در فصل تابستان باید غذاها را به شکل دیگری تبدیل کنید. بهتر است برای این کار همه مواد غذایی مضر مثل خامه، شکلات و سس را حذف کنید و به جای آن از ، و سس های تهیه شده از ماست و سبزیجات بهره ببرید.

*اگر برای کودک پنکیک یا درست می کنید، بهتر است از مغزها و میوه ها بیشتر بهره ببرید.

* سرشار از مواد مغذی و آهن است، می توانید به عنوان میان وعده از پاک کورن خانگی برای کودک بهره ببرید.

*اگر در فکر مواد غذایی تابستانی خوشمزه برای کودک هستید، از هندوانه و خربزه غافل نشوید. این دو میوه سرشار از مواد معدنی و آب هستند و انتخاب مناسبی برای کودک محسوب می شوند.

*به جای مصرف شکلات و شیرین نماینده های مصنوعی سعی کنید برای درست کردن از شیرین نماینده های طبیعی مثل عسل و شیره بهره ببرید.

ایده غذاهای تابستانی برای بچه ها

با آغاز تابستان و گرم شدن هوا معمولاً اشتهای بچه ها کاهش پیدا می نماید و از همین رو بیشتر مادرها در پی پیدا کردن رسپی هایی برای ترغیب بچه ها به غذا خوردن هستند. اما برترین غذاهای تابستانی برای بچه ها کدام غذاها هستند؟ آیا با روش های درست کردن برای بچه ها آشنا هستید؟ در ادامه می توانید با ایده های مجذوب کننده انواع غذاهای تابستانی برای بچه ها آشنا شوید.

1- غذاها را به شکل پیتزا درست کنید

بیشتر بچه های عاشق هستند. برای افزایش اشتهای بچه ها و بعلاوه ترغیب آن ها به خوردن سبزیجات بیشتر در فصل تابستان پیشنهاد می گردد به جای درست کردن ساندویچ و لقمه های تکراری، غذا را به شکل پیتزا درست کنید.

برای این کار می توانید یک تکه نان ترتیلا، پیتا، نان بربری یا هر نان دیگری که دوست دارید را انتخاب کنید. سپس روی نان را با پنیر، گردو، سبزیجات و یا حتی میوه های مختلف تزیین کنید. برای سس این پیتزا می توانید از پنیر خامه ای یا بهره ببرید. مطمئن باشید اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، بچه ها عاشق این غذای تابستانی خوشمزه خواهد شد.

2- اسنک پنیری را امتحان کنید

اگر در پی برترین غذاهای تابستانی برای بچه ها هستید، قطعاً اسنک یکی از برترین گزینه ها محسوب می گردد. همه بچه ها عاشق طعم اسنک هستند، اما شما می توانید این اسنک را به سبک خودتان و با استفاده از مواد مغذی و خوشمزه درست کنید. برای تهیه اسنک پنیری می توانید از ترکیب نان، کره، پنیر چدار بهره ببرید. این اسنک ها برترین صبحانه در تابستان برای کودک شما هستند و می توانند علاقه کودک به خوردن صبحانه را بیشتر نمایند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چند مدل اسنک مقوی

3- یک ساندویچ کره بادام زمینی مخصوص برای کودکتان درست کنید

کره بادام زمینی یکی دیگر از غذاهای مقوی است که می توانید در تابستان برای کودک درست کنید. برای تهیه این ساندویچ ها بهتر است از نان تست بهره ببرید. مقداری کره بادام زمینی روی نان بمالید و سپس میوه هایی مثل موز و توت فرنگی خرد شده را همراه با مغزهای خرد شده روی ساندویچ ها قرار دهید.

4- یک ناموتی کره بادام زمینی و موز درست کنید

اگر در پی تغذیه مناسب بچه ها در فصل تابستان هستید و می خواهید یک میان وعده سالم، مقوی و البته خوشمزه برای کودکتان درست کنید، پیشنهاد ما ناموتی کره بادام زمینی و موز است. بافت خامه ای و مزه شیرین این آنقدر لذیذ است که بیشتر بچه ها عاشق مزه آن می شوند. برای تهیه این ناموتی باید دو عدد موز، مقداری شیر، کره بادام زمینی، عسل و یخ را با هم ترکیب کنید.

5- پارفه ماست را به عنوان میان وعده امتحان کنید

پارفه ماست یا همان ماست میوه ای مخصوص یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین میان وعده های تابستانی برای بچه ها است. برای تهیه این دسر خوش طعم می توانید از ترکیب ماست، خرما، کره بادام زمینی، عسل، روغن نارگیل، عصاره وانیل، جو دوسر، دارچین، توت فرنگی خرد شده، موز، ماست یونانی، بادام، تخمه آفتابگردان و هر آن چیزی که دوست دارید، بهره ببرید.

در طرز تهیه این پارفه بهتر است مواد را به صورت لایه لایه در لیوان بریزید و بعد آن را با میوه های رنگی و مغزها تزیین کنید تا کودک آن را با قاشق بخورد.

6- به جای بستنی از ترکیب میوه های سالم منجمد شده با شیر بهره ببرید

در تابستان به جای خرید آماده می توانید میوه های مختلف را همراه با کمی عسل و شیر میکس کنید و در فریزر قرار دهید. این دسر هم طعم و مزه لذیذی دارد و هم برای بچه ها بسیار مفید است. در صورت تمایل می توانید برای درست کردن این بستنی های خانگی از تکه های میوه نیز بهره ببرید. می توانید این بستنی ها را در قالب های فانتزی بستنی یخی آماده کنید و یا در نان بستنی قیفی بگذارید تا کودک از خوردن آن بیشتر لذت ببرد.

7- سالاد میوه برترین راه برای مصرف انواع میوه است

شاید تشویق بچه ها به خوردن میوه های مختلف در تابستان کار راحتی نباشد، اما شما می توانید برای تأمین فیبر و ویتامین های مورد احتیاج بدن کودک یک سالاد میوه رنگارنگ درست کنید و با این کار کودک را تشویق به خوردن میوه ها کنید. سالاد میوه سالم ترین میان وعده در روزهای گرم تابستان است و می تواند از کم آبی بدن کودک نیز جلوگیری کند.

8- لقمه های سیخی را امتحان کنید

اگر کودک در تابستان درست غذا نمی خورد، باید در پی راهی خلاقانه و مجذوب کننده برای افزایش میل او به غذا خوردن باشید. می توانید نان تست را به قطعات مربعی کوچک تقسیم کنید لقمه های کوچک با هر چیزی که دوست دارید درست کنید، سپس آن را در سیخ چوبی فرو کنید و بعد از آن چند عدد زیتون، انگور، فلفل دلمه ای و هر سبزیجات دیگری که دوست دارید را در سیخ فرو کنید. در هر سیخ چند لقمه و تعدادی سبزیجات جای دهید و سیخ ها را در ظرف بچینید تا کودک آن را به عنوان غذا یا میان وعده میل کند.

9- سوپ همواره برترین گزینه برای بچه ها است

سوپ یکی دیگر از غذاهای مفید و مقوی برای بچه ها است که به علت تأمین آب و ویتامین های ضروری بدن کودک گزینه مناسبی برای تابستان محسوب می گردد. تنوع سوپ های خانگی آن قدر زیاد است که می توانید آن را با هر طعم و مزه ای که کودک دوست دارد آماده کنید و هر نوع سبزیجاتی که مد نظرتان است به سوپ اضافه کنید.

به منظور خواندن طرز تهیه انواع سوپ خوشمزه و مقوی برای کودک می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید. در این مقاله طرز تهیه بیش از 30 سوپ با فیلم آموزش تهیه آن ها گردآوری شده است.

10- برای کودک یک ساندویچ همبرگر خانگی آماده کنید

همه بچه ها عاشق ساندویچ همبرگر هستند و از خوردن آن لذت می برند، اما به جای خرید ساندویچ های آماده می توانید خودتان در خانه یک ساندویچ مقوی و خوشمزه همبرگر به روش مک دونالد درست کنید. استفاده از سبزیجات مختلف در کنار همبرگر و سس رقیق شده با ماست و آبلیمو می تواند ایده خوبی برای طعم بخشیدن به این ساندویچ مجذوب کننده باشد. برای خواندن طرز تهیه همبرگر خانگی مک دونالد می توانید به مقاله طرز تهیه همبرگر مراجعه کنید.

11- همبرگر خانگی مرغ و بوقلمون را امتحان کنید

یکی دیگر از ایده های فوق العاده مجذوب کننده برای افزایش اشتهای بچه ها در تابستان درست کردن همبرگر مرغ است. از آن جایی که بچه ها معمولاً دست رد به سینه ساندویچ همبرگر نمی زنند، می توانید مرغ را چرخ کنید و به شکل همبرگر آماده کنید و به کودک بدهید. با این روش کودک شما با اشتهای بیشتری غذا می خورد و از خوردن غذا نیز بیشتر لذت می برد. برای خواندن طرز تهیه همبرگر مرغ و همبرگر بوقلمون خانگی می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

12- پنکیک خانگی یک غذای بی نظیر برای بچه ها است

پنکیک یکی از برای بزرگ و کوچک است. دستور پخت پنکیک برخلاف نام پیچیده اش آسان است و به راحتی می توان آن را در مدت زمانی کوتاه در منزل با ماست یا شیر یا حتی آب تهیه کرد. شما می توانید پنکیک های خانگی را با انواع میوه و مغزهای مختلف تزیین کنید و آن را به یک اثر هنری تبدیل نمایید.

قطعاً کودک از تماشا چنین پنکیک مجذوب کنندهی شگفت زده خواهد شد و از همین رو در گرمای تابستان اشتهای بیشتری برای خوردن صبحانه پیدا می کنید. برای خواندن طرز تهیه پنکیک خانگی برای کودک می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

13- برای کودک پاستا پنه چیکن آلفردو درست کنید

پاستا پنه چیکن آلفردو یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی و رستورانی است. پاستا از جمله غذاهای محبوب بین المللی است که اتفاقاً در ایران و در بین بچه ها هم غذایی بسیار پرطرفدار است. درست کردن این سبک پاستا هم راحت است و هم به علت وجود سبزیجات و طعم دهنده های مختلف بسیار خوشمزه و یک غذای تابستانی مفید است.

شما می توانید این غذا را به سبک های مختلف آماده کنید. برای خواندن طریقه درست کردن پاستا پنه چیکن آلفردو به همراه فیلم آموزش تهیه آن می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

14- سالاد پنه را برای افزایش اشتهای کودک امتحان کنید

سالاد پنه مرغ با سس آلفردو جزو مشهورترین انواع سالاد بین المللی است. سال ها پیش و درست از اواسط قرن بیستم یک سرآشپز ایتالیایی به نام آلفردو اقدام به تهیه نوعی پاستای پنه با سس مخصوص کرد و طعم لذیذ آن غذا موجب شد تا این پاستا با نام این سرآشپز ثبت گردد و به یک غذای معروف و خوشمزه در جهان تبدیل گردد.

اما این غذا بعد از این همه سال هنوز هم در فهرست محبوب ترین غذاهای جهان واقع شده است. اگر دوست دارید یک غذای سریع، مقوی و مجذوب کننده تابستانی برای کودک آماده کنید که هم مقوی باشد و هم آبرسان، بهتر است سالاد پنه مرغ را امتحان کنید. برای خواندن طریقه درست کردن سالاد پنه برای افزایش اشتهای کودک می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

سوالات متداول

برترین غذاهای تابستانی برای بچه ها چه غذاهایی هستند؟

اگر در پی مواد غذایی تابستانی خوشمزه برای کودک هستید، بهتر است سالاد میوه، ساندویچ کره بادام زمینی، ناموتی، اسنک پنیری، لقمه های سیخی و بستنی میوه ای خانگی، پنکیک، انواع پاستا و ساندویچ همبرگر خانگی را امتحان کنید.

برترین ایده غذای خنک تابستانی برای کودک چیست؟

لقمه های سیخی، پیتزای بدون پخت سبزیجات، سالاد همراه با حبوبات و مرغ از برترین غذاهای خنک تابستانی برای کودک هستند.

منابع: insanelygoodrecipes، childrens، momjunction

منبع: افق کوروش

به "فهرست 70 مدل غذاهای تابستانی برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست 70 مدل غذاهای تابستانی برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید