اشتغالزایی اسب ها برای آدم ها

به گزارش وبلاگ سروری کیا، در حاشیه منطقه 18 تهران، کمی آن طرف تر از دودکش کارخانه های صنعتی، اسب ها در سرزمینی سبز و خرم یورتمه می روند. بیشتر به خیال می ماند، اما در فاصله پنج دقیقه ای از آهن قراضه ها، اینجا، درخت ها دود کارخانه ها را می بلعند و اکسیژن بیرون می دهند.

اشتغالزایی اسب ها برای آدم ها

وبلاگ سروری کیا - مریم قاسمی: روستای نوروزآباد هم به کمک دم و بازدم همین درختان نفس می کشد. در این روستا بیش از هر چیز مجموعه سوارکاری نوروزآباد جلوه می کند. جایی که به کمک مدیریت شهری منطقه18 و مدیر سوارکاری تبدیل به یکی از نقاط گردشگری تهران شده است. مسئولان در مناسبت های سال تلاش می کنند به طور رایگان تور گردشگری برای اقشار مختلف برگزار کنند تا در یک سفر چندساعته نهایت استفاده و بهره را از این مجموعه تفریحی و ورزشی ببرند.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

لذت دیدن مسابقات اسبدوانی کنار هم

داود قربان پور مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد. او کشتی گیر است اما 40 سال می شود که در خدمت مجموعه سوارکاری نوروزآباد است: این مجموعه 57 هکتار است. 10زمین مانژ (زمین سوارکاری)، میدان چوگان، زمین درساژ (حرکات موزون اسب) و پیست کورس دارد و مسابقات اغلب پنج شنبه و جمعه هرهفته برگزار می شود و اهالی می توانند رایگان از این مسابقات دیدن کنند.

قربان پور درباره اینکه چگونه می توان یک سوارکار خوب شد می گوید: برای اینکه سوارکار ماهری شوید باید 90جلسه کلاس آموزشی را بگذرانید، البته به استعداد و هوش شخص هم بستگی دارد. هزینه ثبت نام آموزش سوارکاری برای هرترم 10 جلسه ای حدود 3 میلیون و 500 هزارتومان است که البته 50 درصد از این شهریه به مربی پرداخت می شود. اما در این بین، بچه ها شهدا، جانبازان و ایثارگران از تخفیف ویژه برخوردارند و درماه های قبل نیز گروهی از آنان به رایگان از این خدمات استفاده کردند.

مقام بیاورید اسبتان گران تر می شود

او از مجموعه نوروزآباد به عنوان مجهزترین باشگاه های سوارکاری در خاورمیانه یاد می کند و می گوید: هزینه این باشگاه نسبت به سایر باشگاه ها بسیار ارزان تر است. فقط به این دلیل که مدیران این مجموعه می خواهند اسب سواری ورزش تمام اقشار جامعه باشد و نه فقط افراد پولدار. قربان پور نکته جالب دیگری را هم مطرح می کند: شاید اینجا - جموعه سوارکاری- تنها جایی باشد که انسان ، سوژه اصلی نیست. بنابراین اصلاً خیال نکنید که اگر سوارکار ماهری شدید، این شما هستید که در مسابقات مقام می آورید یا معروف می شوید بلکه اسبتان گران تر می شود.

قربان پور عقیده دارد که سوارکاری می تواند بسیار درآمدزا باشد. این صنعت آنقدر قابلیت اشتغالزایی دارد که در همین روستای نوروزآباد بسکمک از این راه کسب در آمد می کنند، از نعل بند و زین ساز گرفته تا مربی و سوارکار، کارگر و ....

عکس ها : رضا نوراله

منبع: همشهری آنلاین

به "اشتغالزایی اسب ها برای آدم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغالزایی اسب ها برای آدم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید