افزایش جذابیت سرمایه گذاری در مسجدسلیمان با تاسیس منطقه ویژه مالی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، محسن حیدری در مورد هدف از سفر خود به خوزستان اظهار کرد: به دعوت نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی همراه با هیاتی از دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی برای بازدید از موقعیت جانمایی طرح منطقه ویژه مالی مسجدسلیمان به این استان سفر کردیم.

افزایش جذابیت سرمایه گذاری در مسجدسلیمان با تاسیس منطقه ویژه مالی

او گفت: ضمن بازدید از محل پروژه، زمان بندی اجرایی تکمیل پرونده تخصصی و استعلام های فنی پروژه را داشتیم؛ بعلاوه موانعی که برای تشکیل پرونده بود را با حضور همکاران اعزامی از دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد، مدیرکل امور مالی و دارایی خوزستان، نماینده مجلس و نماینده معاونت هماهنگی امور مالی استانداری خوزستان آنالیز کردیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور منطقه ها دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی کشور اضافه نمود: امیدوارم با هماهنگی بین دستگاهی خوبی که در استان خوزستان مشاهده شده مراحل تشکیل پرونده فنی - تخصصی این پروژه در استان به زودی به خاتمه رسیده و بعد هم به تهران ارسال گردد تا بتوانیم موضوع را در دستور کار اولین جلسه شورای عالی منطقه ها آزاد قرار دهیم.

حیدری اعلام کرد: با تصویب و راه اندازی این منطقه ویژه شاهد شکوفایی مالی و اشتغالزایی در این منطقه خواهیم شد به شکلی که منطقه شمال خوزستان از شاخص های رفاهی و مالی بهتری برخوردار شده و مشکل های مالی کمتری داشته باشد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور منطقه ها دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی کشور در خاتمه اضافه نمود: تاسیس منطقه ویژه مالی در مسجدسلیمان با معافیت های تشویقی دولت باعث افزایش جذابیت های سرمایه گذاری و تسهیل سرمایه گذاری در این منطقه خواهد شد، با این اقدام شاهد جهش در رشد صنعتی منطقه خواهیم شد.

لازم به یادآوری است که شهرستان مسجدسلیمان یکی از شهرستان های شمال خوزستان که پس از عملیات استخراج صنعتی نفت در سال 1908 با حفر چاه شماره یک، به تدریج در اطراف این میدان نفتی شکل گرفت. اغلب مردم این شهر از بختیاری هستند.

از دیدنی های این شهر می توان به اولین چاه نفتی در خاورمیانه، دامنه کوه آسماری، تفرجگاه تمبی، آتشکده سرمسجد و پرستشگاه برد نشانده که بزرگ ترین معبد روباز هخامنشی در ایران و دنیا است، اشاره نمود.

منبع: گردشبان

به "افزایش جذابیت سرمایه گذاری در مسجدسلیمان با تاسیس منطقه ویژه مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش جذابیت سرمایه گذاری در مسجدسلیمان با تاسیس منطقه ویژه مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید