امیدواری چمران برای ورود 3 هزار دستگاه اتوبوس به تهران ، هزینه یک دستگاه اتوبوس دو کابین چند میلیارد است؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به هزینه خرید اتوبوس ها گفت: در سال 96 خرید یک دستگاه اتوبوس دو کابین 800 میلیون تومان محاسبه می شد اما هم اکنون برای خرید یک دستگاه اتوبوس تک کابین داخلی حداقل باید 5 میلیارد تومان هزینه پرداخت شود.

امیدواری چمران برای ورود 3 هزار دستگاه اتوبوس به تهران ، هزینه یک دستگاه اتوبوس دو کابین چند میلیارد است؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مهدی چمران در مراسم بهره برداری پروژه تکمیل تقاطع های بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا (گل ها) و خیابان شهید زینعلی (کاج) در قالب چهلمین پویش شنبه امید و افتخار که با حضور عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهدی حاجوی شهردار منطقه 22 و جمعی از خانواده های معظم شهدا برگزار گشت، گفت: امیدواریم سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران نیز همچنان با قدرت و دقت سایر پروژه های عمرانی را پیگیری و به بهره برداری برساند و امیدواریم عقب ماندگی و توقفی که در سال های گذشته بر جای مانده است را جبران کنیم.

او با اشاره به بهره برداری از بزرگراه شهید همدانی و سایر بزرگراه های بزرگ تهران، اظهار کرد: این پروژه ها در سال 96 و بعد از آن به بهره برداری رسید؛ اما در آن مقطع به دلیل برنامه ریزی جهت افتتاح بزرگراه های اصلی؛ بهره برداری از دسترسی ها به تعویق افتاد و در این دوره از مدیریت شهری بنا داریم دسترسی های بزرگراه ها را به بهره برداری برسانیم تا شرایط بهتری جهت تسهیل رفت و آمد شهروندان فراهم شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بهره برداری پروژه تکمیل تقاطع های بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا (گل ها) و خیابان شهید زینعلی (کاج)، گفت: افتتاح این دو پروژه باعث می شود که 40 کیلومتر مسیر تردد شهروندان کمتر شود و انتظار داریم وزارت نفت نیز به اندازه صرفه جویی که در بخش بنزین در این بزرگراه ها انجام می شود به همان اندازه کمک هایی را به شهرداری تهران داشته باشد. ضمن اینکه در چند روز آینده نیز چند ایستگاه از مترو در مرکز به بهره برداری خواهد رسید و این موارد موجب صرفه جویی در مصرف بنزین در شهر تهران خواهد شد.

چمران با اشاره به افتتاح پروژه های اشاره شده شرح داد: این موارد یکی از راه های کاهش آلودگی هوا است و اصلاح دسترسی و گشایش در رفت و آمد می تواند شرایط بهتری را جهت رفاه شهروندان ایجاد کند. آرزو داریم هر چه سریع تر سایر پروژه های در دستور کار شهرداری نیز افتتاح و در اختیار شهروندان قرار بگیرد تا شرایط بهتری در شهر فراهم شود.

حمل و نقل تهران در شرایط خوبی نیست

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در تهران از نظر حوزه حمل و نقل در شرایط خوبی نیستیم، گفت: متاسفانه ترافیک شدیدی را در همه جای شهر بویژه در بزرگراه ها در نوبت صبح، عصر و شامگاه شاهد هستیم و باید فکر اساسی بویژه در حوزه حمل و نقل عمومی پاک از جمله مترو بشود تا مردم بهتر از امکانات استفاده کنند.

چمران همچنین به لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1402 اشاره کرد و گفت: این لایحه با رقم 78 هزار میلیارد تومان به شورای شهر تهران ارسال شد که در شورا با مطالعاتی که انجام شد این رقم به 65 هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد. ولی در بودجه شهرداری تهران تاکید شد که مبلغ 10 هزار میلیارد تومان فقط برای حوزه حمل و نقل عمومی در سال آینده اختصاص پیدا کند.

او با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری تهران 50 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود، گفت: این رقم در سال آینده به 60 هزار میلیارد تومان افزایش یافته ضمن اینکه بر اساس آخرین آمار اجرا شده اندازه زیادی از بودجه امسال شهرداری تهران محقق شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه دوستان ما نیز در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انعقاد قرارداد را از امروز آغاز کرده اند، گفت: امیدواریم حداقل سال آینده 3 هزار اتوبوس را وارد شهر تهران بکنیم البته این اندازه اتوبوس نیز جوابگوی نیاز شهر تهران نخواهد بود.

او با بیان اینکه در روزهای انتهای فعالیت شورای چهارم در سال 96، نزدیک به 3 هزار دستگاه اتوبوس تحویل مدیریت شهری پنجم شد، گفت: این آمار در سال 1400 و در بدو آغاز به کار شورای ششم به 1800 دستگاه اتوبوس تقلیل پیدا کرده بود که در این مدت نیز با تلاش های اجرا شده از سوی شهرداری تهران به حدود 2400 - 2500 دستگاه اتوبوس رسیده است.

چمران با اشاره به هزینه خرید اتوبوس ها گفت: در سال 96 خرید یک دستگاه اتوبوس دو کابین 800 میلیون تومان محاسبه می شد اما هم اکنون برای خرید یک دستگاه اتوبوس تک کابین داخلی حداقل باید 5 میلیارد تومان هزینه پرداخت شود و برای خرید اتوبوس دو کابین باید بیش از 13 الی 14 میلیارد تومان هزینه شود.

لزوم تکمیل تقاطع های بزرگراهی در شهر تهران برای ارتقاء آسایش شهروندان

مهدی چمران همچنین در انتها مراسم افتتاح تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان گل ها و کاج در جمع وبلاگ سروری کیا، گفت: این دو پروژه در امتداد پروژه های افتتاحی روزهای شنبه به بهره برداری رسید و جزو پروژه هایی است که با بهره برداری از آنها به مرور 700 کیلومتر از مسیر شهروندان تهرانی کاهش می یابد.

او افزود: دو پل تقاطع بزرگراه شهید همدانی از مجموعه تقاطع هایی است که پس از افتتاح بزرگراه شهید همدانی در سال 96 تکمیل آنها باقیمانده بود که به مرور در دوره مدیریت تازه مشغول تکمیل آنها هستیم. بی تردید این بهره برداری ها در جهت ارتقاء آسایش مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "امیدواری چمران برای ورود 3 هزار دستگاه اتوبوس به تهران ، هزینه یک دستگاه اتوبوس دو کابین چند میلیارد است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری چمران برای ورود 3 هزار دستگاه اتوبوس به تهران ، هزینه یک دستگاه اتوبوس دو کابین چند میلیارد است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید