اگر بیش از حد سیب زمینی سرخ نموده بخورید چه اتفاقی برای بدنتان خواهد افتاد؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، دینو/سیب زمینی سرخ نموده یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین خوراکی های دنیا است که در بیشتر کشورها به شکل های مختلف تهیه و مصرف می گردد. این خوراکی در ایران نیز بسیار محبوب بوده و هواداران زیادی دارد اما مصرف بیش از حد آن بسیار مضر خواهد بود. تاثیر خوردن بیش از حد سیب زمینی سرخ نموده در بدن چیست و چه ضررهایی به بدن وارد خواهد نمود؟ در ادامه به علت مضر بودن سیب زمینی سرخ نموده خواهیم پرداخت و جزییاتی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

اگر بیش از حد سیب زمینی سرخ نموده بخورید چه اتفاقی برای بدنتان خواهد افتاد؟

سیب زمینی سرخ نموده باعث افزایش وزن خواهد شد

سیب زمینی سرخ نموده دارای کربوهیدرات زیادی است که ذاتاً چیز بدی نبوده اما در مصرف بیش از حد مضر خواهد بود. سیب زمینی به آرامی هضم می گردد و همین موضوع باعث افزایش وزن خواهد شد.

احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد

سیب زمینی سرخ شده در چربی های ترانس ناسالم غوطه ور شده و کاملا سرخ می گردد. در نتیجه با مصرف بیش از حد، کلسترول بد خون را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. طی آزمایش ها و آنالیز های مختلف، محققان نتیجه گرفتند که مصرف مکرر غذای سرخ شده با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی و عروقی ارتباط دارد.

ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد

سیب زمینی سرخ شده می توانند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. در حالی که این موضوع در خصوص انسان معین نیست، اما یک مطالعه اخیر روی موش ها نشان داد که ماده ای در سیب زمینی سرخ شده، به نام آکریل آمید می تواند باعث سرطان گردد. نتایج مطالعه منتشر شده توسط موسسه ملی سرطان نشان داد که اکریل آمید هنگامی فراوری می گردد که سبزیجات حاوی اسید آمینه آسپاراژین مانند سیب زمینی با بعضی از قندها در دمای بالا گرم شوند.

خطر ابتلا به بیماری کلیوی و سکته را افزایش می دهد

سیب زمینی سرخ شده با نمک، می تواند مسائل سلامتی ایجاد کند. معین شده است که افرادی که رژیم غذایی سرشار از نمک دارند، در خطر افزایش فشار خون هستند. تمام این فشارها بر سیستم گردش خون شما می تواند منجر به بیماری قلبی ، کلیوی و سکته گردد. دانشمندان انجمن شیمی آمریکا دریافتند که آکریل آمید قادر به ایجاد آسیب عصبی در انسان، از جمله ضعف عضلات و اختلال در هماهنگی عضلات است.

سیب زمینی سرخ نموده احتمال مرگ زودرس را افزایش می دهد

چاقی، بیماری قلبی، سرطان، سکته مغزی، دیابت نوع 2، بیماری کلیوی، از دست دادن عملکرد عصب و مغز، همگی باعث مرگ زودرس خواهند شد و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در واقع مصرف بیش از حد سیب زمینی سرخ شده می تواند به مرگ زود هنگام منجر گردد در نتیجه در مصرف این خوراکی خوشمزه دقت بیشتری داشته باشید و زیاده روی نکنید.

منبع: همگردی

به "اگر بیش از حد سیب زمینی سرخ نموده بخورید چه اتفاقی برای بدنتان خواهد افتاد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر بیش از حد سیب زمینی سرخ نموده بخورید چه اتفاقی برای بدنتان خواهد افتاد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید