بینی گرفتگیِ بینی و گلو درد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مسائل گرفتگی بینی و گلو درد از جمله بیماری های رایجی بوده که بیشتر مردم را حداقل دو تا سه بار در سال تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگرچه این بیماری ها چندان آسیب رسان نیستند، اما می توانند باعث احساس

بینی گرفتگیِ بینی و گلو درد

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

مسائل گرفتگی بینی و گلو درد از جمله بیماری های رایجی بوده که بیشتر مردم را حداقل دو تا سه بار در سال تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگرچه این بیماری ها چندان آسیب رسان نیستند، اما می توانند باعث احساس ناراحتی، خفگی و بداخلاقی فرد در تمام طول روز شوند.

گرفتگی بینی و گلو درد شایع ترین علائمی بوده که در طول سرما خوردگی، عفونت های آنفولانزا و سرما خوردگی مشاهده می شوند. اگرچه این علائم مسائل جدی و ناسازگاری را ایجاد نمی کنند، اما می توانند یک حالت مزاحم برای فرد در طول روز باشند. این علائم باعث شده تا فرد در تمام طول روز احساس ناراحتی داشته باشد. علاوه بر این، هنگامی که فرد به آنفولانزای خوکی مبتلاست، باعث شده تا مردم به او به عنوان فردی که دارای بیماری مسری است، نگاه کنند. با این حال، بدون در نظر گرفتن علت بیماری، این شرایط ناراحت کننده باید در اسرع وقت درمان گردد.

روش های درمان طبیعی برای گلو درد

غرغره

غرغره از زمان های بسیار قدیم یک روش درمانی برای گلو درد می باشد. شما می توانید محلول های غرغره مختلف را به انتخاب خود آماده سازید. غرغره آب نمک هایی وجود دارد که در آن ها از محلول آب نمک به عنوان غرغره استفاده می گردد. شما می توانید دو قاشق غذاخوری برگ تمشک خشک را در یک فنجان آب جوش ریخته و چای برگ تمشک تهیه کنید و از این چای به عنوان غرغره برای درمان گلودرد استفاده کنید.

زنجبیل - عسل

موثرترین روش درمانی گلودرد برای من مخلوط زنجبیل - عسل می باشد. زنجبیل را به قطعات کوچکتر برش زده و عصاره آن را با استفاده از آبمیوه گیری به دست آورید. به عصاره زنجبیل، مقداری عسل اضافه کرده و 2 قاشق غذاخوری از این ترکیب را هر روز مصرف کنید. با این حال، از آن جا که عسل می تواند باعث آلرژی گردد، نباید در این ترکیب که برای نوزادان و بچه ها نوپا تهیه می گردد، از عسل استفاده کرد.

نوشیدن سرکه سیب

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذا خوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. این مواد را با هم ترکیب کرده و آن را برای درمان گلودرد مورد استفاده قرار دهید.

نوشیدن مایعات گرم

افرادی که علاقه ای به غرغره کردن ندارند، می توانند مایعات گرم را به منظور صاف کردن گلو بنوشند. نوشیدن سوپ گرم مرغ با لیموناد داغ گزینه خوبی می باشد. گرمای موجود در سوپ مانند یک کمپرسور گرم بر روی گلو درد شما عمل می کند. نوشیدن چای سبز داغ باعث صاف شدن گلو می گردد. از مایعات گرم یک تا چند بار در طول روز استفاده کنید.

آب شنبلیله

شنبلیله به عنوان یک مایع دارای توانایی صاف کردن گلو شناخته می گردد. فقط یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را به یک ظرف پر از آب معمولی اضافه کنید و اجازه دهید بر روی یک اجاق با شعله میانه به جوش آید. هنگامی که رنگ آب شروع به زرد شدن کرد و به جوش آمد، حرارت را خاموش کنید.

گلو درد نوعی التهاب گلو می باشد که می تواند از طریق حمله های ویروسی یا باکتریایی ایجاد گردد. عفونت های ویروسی نمی تواند از طریق آنتی بیوتیک ها درمان گردد. با این حال، در صورتی که باکتری هایی به نام استرپتوکوکوس پیکوژنز باعث عفونت گلو شوند، این بیماری به عنوان گلو درد میکروبی شناخته می گردد. گلو درد میکروبی معمولا همراه با تب، سردرد، ناراحتی های عمومی انجام می گردد. گرفتگی بینی با گلودرد میکروبی باید طبق نظر پزشک با آنتی بیوتیک ها درمان شوند. در صورتی که گلو درد بعد از سه روز درمان نگردد، پس بهتر است با پزشک مشورت گردد. در صورتی که گلودرد به تازگی رخ داده باشد، شما می توانید روش های درمانی طبیعی را به منظور درمان گلو درد استفاده کنید.

درمان های طبیعی برای گرفتگی بینی

گرفتگی بینی از طریق التهاب مجراهای بینی ایجاد می گردد. تا زمانی که التهاب کاهش یابد، تخلیه مخاط از مجراهای سینوسی در هر نقطه انجام نمی گردد. این موارد باعث آبریزش بینی و ناراحتی های مرتبط با آن می باشد. اجازه دهید تا نگاهی به روش های کاهش گرفتگی بینی بیندازیم.

بخار

استنشاق بخار برای درمان گلو درد مفید می باشد، با این حال، در صورتی که یک دستگاه استنشاق بخار تجاری را در اختیار ندارید، می تواند آب را در یک قابلمه بجوشانید و سپس در یک کاسه بزرگ قرار دهید. کاسه را بر روی میز قرار دهید، روی صندلی بنشینید و سر خود را با حوله بپوشانید و سپس بخار را استنشاق کنید. بخار بینی مسدود شده را صاف کرده و باعث تنفس درست شما می گردد.

ریحان

ریحان به علت عمل تولید گرما و داشتن خواص التیام دهنده عفونت تنفسی یک روش درمان گرفتگی بینی می باشد. مقادیر کافی از پودر زنجبیل خشک و برگ ریحان را با هم مخلوط کنید و آن را به شیر و شکر اضافه کنید. این شیر را سه مرتبه در طول روز میل بفرمائید.

اسانس اکالیپتوس

چند قطره اسانس اکالیپتوس را بر روی یک دستمال بریزید و به صورت روزانه در طول روز بخار آن را استشمام کنید. خواص ضدگرفتگی اکالیپتوس باعث کاهش تورم در بینی شده و از این رو موجب تسکین گرفتگی بینی می گردد. شما می توانید چند قطره اسانس اکالیپتوس را به یک ظرف حاوی آب جوش اضافه کرده و بخار آن را استنشاق کنید.

حفظ موقعیت درست بدن در بستر خواب

حفظ موقعیت افقی مانند دراز کشیدن تنها باعث تشدید بیماری گرفتگی بینی می گردد. هنگامی که از گرفتگی بینی و گلو درد رنج می برید، از دراز کشیدن اجتناب کنید. از بالش به منظور حفظ موقعیت مناسب خود استفاده کنید. حفظ شرایط درست سر باعث شده تا مخاط به صورت آزادانه از مجراهای ملتهب تخلیه شده و از مسدود شدن بیشتر جلوگیری گردد.

سرنگ بینی

سرنگ بینی تجاری می تواند به منظور کاهش چسپندگی و گرفتگی مورد استفاده قرار گیرد. سرنگ پلاستیکی را فشار داده و آن را درون محلول آب نمک گرم غوطه ور سازید. بعد از قرار دادن آب نمک درون سرنگ، سرنگ را درون بینی قرار داده و آب را درون سوراخ ها قرار دهید. مخاط جمع آوری شده و در صورتی که گرفتگی بینی از طریق دانه گرده ایجاد شده باشد، آن را با آب نمک تمیز کنید.

در صورتی که بیماری گرفتگی بینی در طی سه روز درمان نگردد، و شرایط بدتر گردد، به طوری که باعث بروز مسائلی در بلع غذا و آب، مشکل تنفس از طریق دهان و تب گردد، باید با پزشک مشورت کنید.

منبع: راسخون

به "بینی گرفتگیِ بینی و گلو درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بینی گرفتگیِ بینی و گلو درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید