دتاکس راه حلی برای روزهای آلوده

به گزارش وبلاگ سروری کیا، با توجه به کیفیت بد هوا در تهران و سایر کلان شهرهای ایران در طول ماه های سرد سال، ممکن است افراد علائمی مانند سوزش گلو، عطسه و سرفه را تجربه نمایند. آلودگی هوا مانند سمی است که سلامتی شما را به شکل خطرناکی تهدید می نماید. اگر فردی به مدت شش تا هفت ساعت در معرض هوای آلوده قرار بگیرد، ممکن است بیشتر از سایرین به آسم یا دیگر بیماری های تنفسی مبتلا گردد. هوای آلوده به عملکرد ریه ها آسیب می رساند و شخص را دچار التهاب مجاری تنفسی می نماید. در چنین شرایطی، دتاکس راه حلی برای روزهای آلوده و پر دود خواهد بود.

دتاکس راه حلی برای روزهای آلوده

جدا از بیماری های تنفسی، این امکان وجود دارد که آلودگی هوا باعث آسیب قلبی عروقی، خستگی، سردرد، اضطراب، تحریک چشم، بینی و گلو و آسیب به کبد، طحال و خون گردد. اما همان طور که پیش تر اشاره کردیم، دتاکس راه حلی برای روزهای آلوده است و مصرف انواع نوشیدنی های دتاکس می تواند از بروز بیماری های تنفسی و ریوی تا حد زیادی جلوگیری کند. در کنار این ها، ورزش مداوم، خواب کافی و تغییر عادات غذایی نیز در سم زدایی بدن موثر هستند. در ادامه چند نوشیدنی موثر در پاکسازی بدن معرفی می گردد که به تقویت ریه ها و عاری کردن بدن از سموم یاری می نمایند.

فواید دتاکس

دتاکس به معنای عاری کردن بدن از سموم است. این یک فرایند گام به گام است که برای از بین بردن عناصر سمی از بدن روی هر عضوی متمرکز می گردد. چندین فایده سلامتی مرتبط با فرایند سم زدایی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • مصرف نوشیدنی های دتاکس به صورت روزانه به هیدراته و پر آب نگه داشتن بدن برای مدت طولانی یاری نموده و تمام سموم مضر را دفع می کند.
  • ما را در طول روز پرانرژی و فعال نگه می دارد.
  • سیستم گوارش را پاک نموده و مواد زائد را از بین می برد.
  • کاهش وزن یکی از برترین نتایج مصرف منظم نوشیدنی دتاکس است.
  • متابولیسم شما را تقویت می کند.
  • نوشیدنی های سم زدا به عملکرد بهتر کبد یاری می نمایند.
  • سم زدایی برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند نیز توصیه می گردد.
لیموترش، زنجبیل، نعنا

لیمو به عنوان یکی از برترین خوراکی های سم زدا یا دیتاکس (یا همان دتاکس) شناخته می گردد و به علت خواصیت آنتی اکسیدان موجود در آن، به سم زدایی بدن یاری می کند. توصیه می گردد که صبح هنگام و پس از بیدار شدن از خواب، آب لیمو را به همراه زنجبیل و نعنا میل کنید. زیرا این ترکیب به برطرف انسداد دستگاه تنفسی و دفع سموم از ریه ها یاری می کند.

درست کردن این نوشیدنی بسیار آسان است. فقط یک تکه زردچوبه تازه (به اندازه انگشت کوچک خود) را پوست بگیرید و سپس آن را به قطعات کوچک برش دهید. زنجبیل را به اندازه مشابه برش بزنید، پوست زنجبیل را جدا کنید و آن را نیز برش دهید. سپس لیمو را برداشته و به صورت ورقه های بزرگ برش بزنید. تمام تکه های زنجبیل و زردچوبه را به همراه یک برش لیمو درون قوری قرار دهید. قوری را با آب جوش پر کنید. پبش از مصرف نوشیدنی، حدود 5 دقیقه صبر کنید تا مواد خاصیت خود را به آب جوش منتقل نمایند.

آب گریپ فروت

آب گریپ فروت به پاکسازی ریه ها از تجمع سموم یاری می کند. پوست این میوه حاوی آنتی اکسیدانی قوی است که به مهار التهاب ریه ها یاری می کند. در نتیجه، با مصرف آن می توان کاهش شدت آسم و حتی سرطان ریه را مشاهده کرد. توصیه می گردد آب گریپ فروت را یک بار در روز و به مدت یک هفته برای بهبود سلامت ریه ها بنوشید.

چای سبز

یک فنجان چای سبز گرم قبل از خواب، سموم روده را آزاد می کند. این کار به سلامت سیستم گوارش یاری نموده و شرایط ریه را بهبود می بخشد. توصیه می گردد روزانه یک فنجان چای سبز همراه با زنجبیل، لیمو یا عسل میل کنید.

نوشیدنی زردچوبه و زنجبیل

زردچوبه حاوی کورکومین است که ترکیبی آنتی اکسیدنی بوده و خاصیت ضد التهاب و ضد سرطانی دارد. بعلاوه، زردچوبه دارای خاصیت ضد سمی است. این ماده غذایی یاری می کند تا سموم مضر از بدن خارج شده و از اندام ها در برابر آسیب های بعدی محافظت می کند. زنجبیل بعلاوه به بهبود حالت تهوع که در اثر استنشاق بیش از حد دود ایجاد می گردد، یاری می کند.

برای تهیه این نوشیدنی، مقداری آب را در یک قابلمه کوچک بجوشانید. زردچوبه، زنجبیل و چوب دارچین را به آن اضافه کنید. شعله را به اندازه میانه کم نموده و به مدت 10 دقیقه بپزید. ترکیب را در یک لیوان بزرگ صاف کنید. در سرانجام می توانید این نوشیدنی پرخاصیت را با عسل و لیمو میل کنید.

آب هویج

یک لیوان آب هویج شما دارای مقادیر زیادی بتاکاروتن و ویتامین A ،K ،C و B است. آب هویج به افزایش خاصیت قلیایی خون یاری می کند و بعلاوه خطر سرطان ریه را کاهش می دهد.

نوشیدنی خیار و نعنا

این نوشیدنی بی نظیر نه تنها به دفع سموم از بدن یاری می کند، بلکه این دو ماده ترکیب خوبی برای هضم غذا هستند. برای تهیه این نوشیدنی دتاکس خوشمزه در یک پارچ بزرگ آب بریزید و چند برش خیار را به همراه برگ های تازه نعنا به آن اضافه کنید. بگذارید مدتی بگذرد تا خیار و نعنا خاصیتشان را به آب پس بدهند، سپس در طول روز از آن بنوشید.

سیب

سیب دارای خواصی است که هیچ میوه دیگری از آن برخوردار نیست. این میوه مملو از فیبر است که پاک نماینده روده بوده و تمام سموم ناخواسته و غذاهای هضم نشده را دفع می کند. به همین علت پیشنهاد می گردد با مصرف روزانه یک سیب از مراجعه به پزشک بی احتیاج شوید. بعلاوه، آب سیب طبیعی و تازه سرشار از آنتی اکسیدان است که به عملکرد خوب کبد و کلیه یاری می کند.

آب انار

با افزودن آب انار به رژیم غذایی بدن را سم زدایی نموده و ایمنی بدن را تقویت کنید. دانه های انار به علت داشتن آنتوسیانین، نوعی آنتی اکسیدان، قرمز رنگ هستند. این آنتی اکسیدان از بدن ما در برابر آسیب DNA، آلرژی، التهاب، بیماری قلبی، سرطان و دیابت محافظت می کند. بعلاوه، انار به پاکسازی روده یاری می کند و دارای فواید سم زدایی فراوان است. علاوه بر این، انار پیری پوست را کند می کند. بنابراین، از امروز مصرف روزانه آب انار را آغاز و تمام سموم را از بدنتان بیرون کنید.

مخلوط زنجبیل و سیر

سیر و زنجبیل دو گیاه باستانی هستند که معمولا برای پخت غذاهای مختلف استفاده می شوند و عطر و طعم مواد غذایی را دوچندان می نمایند. سیر به پاکسازی انگل روده و باکتری های مضر از بدن یاری می کند، در حالی که زنجبیل به وسیله تعریق در فرایند سم زدایی موثر است. هر کدام از این دو ماده در یاری به مسائل نسبی گوارشی و خلاص شدن از مواد مضر یا سموم موجود در بدن تاثیر قابل توجهی دارند.

پیاز

این ترکیب حاوی گوگرد است که قدرت سم زدایی بالایی دارد. پیاز کبد را پاک نموده و به آزاد سازی سموم یاری می کند. غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از گوگرد هستند، در دفع فلزات سنگینی مانند سرب، آرسنیک و کادمیوم از بدن موثرند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی تأثیر مثبت زیادی روی سیستم هاضمه ما دارد. جوانه های کلم بروکلی مملو از خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که به سم زدایی آنزیم های موجود در سیستم گوارش یاری می کند. سه ماده غذایی پویای موجود در بروکلی که شامل گلوکوناستورتین، گلوکورافانین و گلوکوبراسیسین هستند در خنثی سازی و از بین بردن آلاینده های ناخواسته تاثیر زیادی دارند و احساس سبکی به فرد می دهند.

نتیجه گیری

با توجه به افزایش آلودگی هوا در روزهای سرد زمستان، تنها کاری که از شهفرایندان کلان شهرهایی نظیر تهران برای حفظ سلامتی شان بر می آید، سم زدایی یا خارج کردم مواد سمی از بدنشان است. در غیر این صورت، ماندن طولانی مدت در هوای آلوده می تواند مسائل متعددی را برای سلامتی شان به همراه داشته باشد. دتاکس راه حلی برای روزهای آلوده محسوب می گردد، ولی در کنار آن باید خواب کافی داشته باشید، انجام حرکات ورزشی منظم و روزانه را از قلم نیاندازید (اما از ورزش های سنگین در فضای باز خودداری کنید) و عادت های سالمی را نسبت به گذشته دنبال کنید. بعلاوه، اگر می خواهید سلامت ریه های خود را بهبود ببخشید، سعی کنید در منطقه ها با تهویه مناسب بمانید و مایعات گرم زیادی بنوشید.

منبع: اسنپ مارکت

به "دتاکس راه حلی برای روزهای آلوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دتاکس راه حلی برای روزهای آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید