تالار بولشوی، باشکوه ترین سالن اپرا در روسیه

به گزارش وبلاگ سروری کیا، از کشورهایی که با سفر به آن می توانید یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای زندگی خود را تجربه نمایید، کشور روسیه و به خصوص شهر مسکو می باشد. شما تنها با قدم زدن در شهر مسکو و تماشای ساختمان ها و مردمان این شهر می توانید به عمق پیشینه تاریخی و آداب و رسوم منحصر به فرد آن ها پی ببرید و با نحوه زندگی و گذشته آن ها آشنا شوید. در سفر به شهر مسکو، یکی از برترین مکان ها برای تجربه آداب و رسوم و افتخارات این کشور، تالار بولشوی در مسکو می باشد.

تالار بولشوی، باشکوه ترین سالن اپرا در روسیه

تالار باشکوه بولشوی در مسکو یکی از با شکوه ترین سازه هایی است که در این شهر واقع شده است و علاقه مردم روسی به تاریخ هنر و تئاتر را به نمایش می کشد. این تالار یکی از مفاخر کشور روسیه می باشد که بسیاری از گردشگران و علاقه مندان از کشورهای مختلف برای تماشای آن به کشور روسیه سفر می نمایند. در این ساختمان تاریخی و تماشای، اجراهای موسیقی و تئاتر بی نظیری برگزار می گردد که در صورت سفر به شهر مسکو باید بازدید از آن ها را در فهرست خود قرار دهید. در ادامه این راهنما قصد داریم تا به طور کامل با تالار بولشوی در مسکو آشنا شویم و نحوه دسترسی به این تالار با شکوه را آنالیز کنیم. اگر علاقه مند به تاریخ و فرهنگ مردم مسکو هستید، در ادامه همراه وبلاگ سروری کیا باشید.

تالار بولشوی در مسکو یکی از افتخارات فرهنگ و هنر روسیه

تالار باشکوه بولشوی که در مسکو واقع شده است یکی از کم نظیرترین سازه های دنیا می باشد که فضای داخلی و خارجی آن به وسیله معماران برجسته و بزرگی طراحی و ساخته شده است. اغلب گردشگرانی که به شهر مسکو سفر می نمایند از این بنای تاریخی و زیبا نیز تماشا نموده و از تماشای تئاتر و اجراهای موسیقی آن لذت می برند و یکی از تجربه های بی نظیر خود را رقم می زنند. این سالن یکی از اصلی ترین مکان ها برای اجرای هنر باله و موسیقی اپرا در دنیا به شمار می رود که در کشور پهناور روسیه واقع شده است.

تاریخچه تالار بولشوی در مسکو

تالار باشکوه بولشوی در مسکو بدون شک از شناخته شده ترین و محبوب ترین جاذبه های تماشای و گردشگری روسیه می باشد که در سال 1776 ساخته شده است و از قدمتی زیاد برخوردار می باشد. ایـن سالن به دستور شاهزاده Peter Uruso و به همکاری کارآفرین انگلیسی به نام Michael Maddox ساخته شده است. این سالن تئاتر در ابتدا به عنوان یکی از مدارس آموزش هنر باله آغاز به کار نموده بود و به علتان که در نزدیکی میدان پتروفسکی واقع شده است، در همان اوایل به همین نام شناخته می شده است.

این تالار کهن در طول سال ها از آسیب ها و بلایای طبیعی در امان نبوده و در سال های 1805 و 1812 و 1853 دچار آتش سوزی های متعدد و بزرگی شده است. نسخه اولیه این ساختمان از جنس چوب ساخته شده بوده است و به همین علت با اولین آتش سوزی به سرعت سوخت و حدود 5 سال پس از آن اتفاق نیز بر اثر حمله ناپلئون نابود شد. تالار بولشوی در مسکو در سال 1824 به وسیله دولت روسیه از نو بازسازی شد و تمامی المان های کلاسیک به کار رفته در آن پس از آتش سوزی های مکرر جان تازه گرفتند. در همین سال ها بود که دولت تصمیم گرفت تا آن را به عنوان سالن اجرای تئاتر سلطنتی قرار دهد.

پس از آن که این ساختمان بازسازی شد، دوباره در سال 1853 دچار آتش سوزی شدید شد؛ اما این بار پروژه ساخت و ساز دوباره تالار بولشوی در مسکو به دست یکی از بزرگ ترین معماران کشور روسیه افتاد و Albert Kavos به عنوان معمار این پروژه، رهبری ساحت آن را براساس طرحی از Bove بر عهده گرفت. ساخت و بازسازی تالار بولشوی در مسکو در نهایت در سال 1856 به خاتمه رسید و هم زمان با مراسم تاج گذاری الکساندر دوم، تالار بولشوی در مسکو دوباره افتتاح شد.

پس از آن که جنگ دنیای دوم به اتمام رسید، این سالن تئاتر به صورت دنیای شناخته شد و در همان سال ها بود که در بین بسیاری از مردم از محبوبیت بالایی برخوردار شد. در سال های اخیر نیز به علت امکان برگزاری مراسم های متنوع، این سالن در بین گردشگران کشورهای مختلف بیش از پیش شناخته شد.

معماری تئاتر بولشوی مسکو

از نظر معماری باید بدانید که این سازه یکی از آثار فاخر معماری کشور روسیه به شمار می آید که سالن تئاتر آن همچون ساختمان های رومی طراحی و ساخته شده است و بر روی دیوار اصلی آن نماد عقاب دو سر به چشم می خورد. بعلاوه یک مجسمه بزرگ از آپولو در قسمت سر در ساختمان واقع شده است که چهار اسب در حال کشیدن آن می باشند. یکی از مکان هایی که شب ها در شهر مسکو از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار است، تالار بولشوی در مسکو می باشد. این شهر پر است از آثار تاریخی و فرهنگی بسیار که هر کدام از آن ها دارای جذابیت های خاص خود می باشند.

این تالار با شکوه نیز به عنوان یک مکان تاریخی و فرهنگی بی نظیر در دنیا معروفیت دارد و همه ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به شهر مسکو می فرایند. در سالن Bolshoi Theatre مسکو می توانید از بازدید هنرهای باله و اپرا لذت ببرید و بعلاوه هنرمندان بزرگ تاریخ نیز در این سالن سابقه اجرا و فعالیت داشته اند.

نحوه دسترسی به تالار بولشوی در مسکو

ایستگاه های مترو Teatralnaya، Okhotnyi Ryad و Ploshad Revolutsii از جمله راه های ساده دسترسی به این ساختمان می باشند. بعلاوه علاوه بر مترو می توانید از تاکسی و یا ماشین شخصی نیز برای دسترسی به آن استفاده نمایید. در صورتی که علاقه مند به بازدید از این سالن می باشید، خوب است بدانید که این سالن همه روزه از ساعت 11 صبح تا 8 شب فعالیت دارد. برای آنکه بتوانید از مراسم هایی که در این سالن برگزار می شوند تماشا نمایید، باید از سایت تالار بولشوی در مسکو اقدام به رزرو بلیط نموده و اطلاعات دقیق را در خصوص مراسم هایی که در آن برگزار می شوند، کسب نمایید.

جاذبه های تماشای نزدیک به تئاتر بولشوی

پس از آنکه بازدید شما از مراسم های برگزار شده در این سالن تئاتر به اتمام رسید، این فرصت را خواهید داشت تا به مکان های مختلف شهر مسکو بروید و از مراکز تماشای و تاریخی دیگر این شهر بازدید نمایید. میدان مانژ شهر مسکو در حدود 2 کیلومتر و کاخ کرملین 3.3 کیلومتر از این سالن فاصله دارد. بعلاوه کلیسای جامع سنت باسیل، آرامگاه لنین و میدان سرخ هر کدام به صورت تقریبی در حدود 5 کیلومتر با شما فاصله خواهند داشت.

رستوران های نزدیک به تئاتر بولشوی نیز شامل رستوران کوادروم در حدود 650 متری و رستوران سون در حدود 1.4 کیلومتری می باشند و رستوران بولشوی که یکی از رستوران های محبوب شهر به شمار می آید در 1.5 کیلومتری و رستوران یورا در 2.5 کیلومتر شما قرار خواهند داشت.

برای اقامت در نزدیکی این ساختمان نیز میتوانید از هتل هایی مانند هتل ماترشکا که در 450 متری و هتل گرادا بوتیک که در1.5 کیلومتر آن قرار دارند بهره مند شوید و یا در هتل های با کیفیت هتل کوزنتسکی در 1.6 کیلومتر و هتل استرای گورود در 1.6 کیلومتر اقامت نمایید.

  • تالار بولشوی در مسکو کجاست؟

تالار بولشوی در مسکو بدون شک از شناخته شده ترین و محبوب ترین جاذبه های تماشای و گردشگری روسیه می باشد که در سال 1776 ساخته شده است و از قدمتی زیاد برخوردار می باشد. این سالن به دستور شاهزاده Peter Uruso و به همکاری کارآفرین انگلیسی به نام Michael Maddox ساخته شده است. آدرس آن به توضیح ذیل می باشد:

Theatre Square, 1, Moscow, Russia, 125009

  • دسترسی به تالار بولشوی در مسکو چگونه خواهد بود؟

ایستگاه های مترو Teatral Naya، Okhotny Ryad و Ploshad Revolutsii از جمله راه های ساده دسترسی به این ساختمان می باشند.

  • نزدیک ترین مراکز تماشای به تالار بولشوی در مسکو کدامند؟

میدان مانژ شهر مسکو در حدود 2 کیلومتر و کاخ کرملین 3.3 کیلومتر از این سالن فاصله دارد. بعلاوه کلیسای جامع سنت باسیل، آرامگاه لنین و میدان سرخ هر کدام به صورت تقریبی در حدود 5 کیلومتر با شما فاصله خواهند داشت.

نتیجه گیری

شهر مسکو یکی از زیباترین شهرهای دنیا به شمار می آید که با سفر به آن می توانید تجربه ای باور نکردی را برای خود رقم بزنید. آشنایی با مراکز تماشای و تاریخی شهرهای مختلف دنیا یکی از نکاتی است که قبل از سفر به آن شهر باید در نظر داشته باشید تا بتوانید از آن ها تماشا نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص مکان های تماشای و تاریخی شهرهای مختلف، با راهنماهای سفر آژانس وبلاگ سروری کیا همراه باشید.

منبع: الی گشت

به "تالار بولشوی، باشکوه ترین سالن اپرا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالار بولشوی، باشکوه ترین سالن اپرا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید