تولید شیلدهای محافظ صورت در ساحل امید

به گزارش وبلاگ سروری کیا، اعضای موسسه خیریه ساحل امید که جمع زیادی از آنان را افراد معلول تشکیل می دهند، همگام با سایر مردم خیّر، در کارگاهی کوچک شیلدهای محافظ صورت تولید می کنند.

تولید شیلدهای محافظ صورت در ساحل امید

وبلاگ سروری کیا - مریم باقرپور:ماجرای تولید شیلدهای محافظ صورت توسط اعضای موسسه خیریه ساحل امید، از زمانی مطرح شد که امین معینی یکی از کارآفرینان دارای معلولیت و از اعضای موسسه تصمیم گرفت برای کمک به مردم ذر روزهای بحرانی شیوع ویروس کرونا دست به کار شود. چرا که در مراجعه حضوری یا فیلم ها دیده بود که در مراکزی مانند فروشگاه ها، بانک ها و بیمارستان ها از این امکانات استفاده می شود اما تولید آن در کشور محدود بوده و همه نمی توانند از شیلد استفاده کنند. همچنین با توجه به تخصص برخی از اعضای موسسه در زمینه های لیزر و برش و... با تولید این شیلدها می توانستند کارآفرینی داشته باشند. معینی، پس از طرح این موضوع با مسئول موسسه و موافقت او، کار را شروع می کند.

شهرام مبصر مسئول موسسه خیریه ساحل امید می گوید: با شیوع بیماری کرونا، فعالیت های گسترده ای در زمینه آموزش در فضای مجازی انجام داده ایم به هرحال افراد معلول بیشتر در معرض خطر قرار دارند. تا اینکه یکی از اعضا که جزو کارآفرینان فعال مجموعه به شمار می آید پیشنهاد تولید شیلد محافظ صورت داد و با توجه به اینکه می توانست کمک زیادی در این روزها به مردم کند، اجرای طرح شروع شد.

موسسه خیریه ساحل امید به عنوان یکی از سمن های فعال منطقه 2 دفتری ندارد و جلسه ها و برنامه های موسسه در منزل اعضا یا مکان های عمومی برگزار می شود. به همین دلیل در گام نخست برای اجرای طرح پیشنهادی به دفتری نیاز داشتند که یکی از اعضا دفتر کار خود را در اختیار دوستانش گذاشت تا آنها بتوانند تولید شیلد محافظ صورت را شروع کنند. مبصر می گوید: پس از تهیه دفتر، ابزار مورد نیاز مانند تلق و دستگاه های جوش و... تدارک دیده شد و حالا 8 نفر از اعضای موسسه که اکثرشان را افراد دارای معلولیت تشکیل می دهند روزانه بیش از 200 شیلد محافظ صورت تولید می کنند.

هر روز اعضای موسسه با عشق و علاقه خودشان را به سعادت آباد می رسانند تا در تولید شیلد محافظ مشارکت کرده و معلولیت را بهانه قرار نمی دهند. همین موضوع باعث شده تا روزانه سفارش های بسکمک داشته باشند تا جایی که از شهر یزد هزار شیلد سفارش گرفته اند. مبصر می گوید: شیلدها پس از تولید استریل می شوند تا وقتی به دست افراد مختلف می رسد، بتوانند از آن استفاده کنند. چون شیلدهای محافظ برای کادر درمانی، پرسنل فروشگاه ها، بانک ها و حتی شهرداری ها مناسب است و امیدواریم بتوانیم در روزهای آینده با توجه به فراخوانی که داده شده، زمینه ای را فراهم کنیم تا برخی از اعضا هم بتوانند در خانه کارهای مونتاژ را انجام دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تولید شیلدهای محافظ صورت در ساحل امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید شیلدهای محافظ صورت در ساحل امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید