نمایش توانمندی های هنری معلولان در جشنواره همام، اعزام برگزیدگان به اکسپو های هنری بین المللی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، افتتاحیه دومین دوره جشنواره هنری همام به عنوان تنها جشنواره تخصصی ویژه توانیابان کشور و محلی برای نشان دادن توانمندی معلولان 5 اسفندماه امسال در نگارخانه آینه موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می گردد.

نمایش توانمندی های هنری معلولان در جشنواره همام، اعزام برگزیدگان به اکسپو های هنری بین المللی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ سروری کیا، مراسم افتتاحیه دومین دوره جشنواره هنری همام به عنوان تنها جشنواره تخصصی ویژه توانیابان کشور، 5 اسفندماه امسال برگزار می گردد و پس از نمایش 240 اثر انتخاب شده، این جشنواره با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در روز 10 اسفندماه به کار خود خاتمه می دهد.

دبیرخانه جشنواره هنری همام با اشاره به ضرورت برگزاری این جشواره خاطرنشان کرد: بسیاری از توانیابان در جشنواره های عمومی شرکت و آثارشان فارغ از معلولیتشان مورد قضاوت قرار می گیرد و در بسیاری از مواقع نیز آن ها توانسته اند رتبه های چشمگیری را به دست آورده اند، اما جشنواره ای که ویژه افراد توانیاب برگزار گردد و به ویژگی ها و محدودیت های جسمی و حرکتی آن ها توجه گردد را کمتر شاهد بودیم که همین ضرورت زمینه ساز برگزاری چنین جشنواره ای شد.

به همین دلیل پس از برگزاری اولین دوره این جشنواره و مشاهده پتانسیل قوی در توانیابان، هیئت برگزاری و شورای سیاست گذاری همام به این نتیجه رسیدند که این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار گردد تا هنرمندان توانیاب بتوانند برای دو سال آینده برنامه ریزی و فرصت کافی برای ارائه آثارشان داشته باشند.

دریافت سه هزار اثر به وسیله دبیرخانه جشنواره همام

بر همین اساس به وسیله بانک اطلاعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، سازمان بهزیستی و خیریه امام رضا (ع) فراخوان جشنواره به تمامی توانیابان ارسال و به وسیله رسانه های جمعی نیز اطلاع رسانی شد که درمجموع دبیرخانه همام سه هزار اثر شامل 33 اثر موسیقی و بقیه در بخش های مختلف هنر های تجسمی و صنایع دستی را دریافت کرد که در نهایت پس از سه مرحله داوری 240 اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شدند و تعدادی از آثار نیز به بخش فروشگاه عرضه محصولات راه پیدا کردند و در معرض فروش قرار خواهندگرفت.

از نکات قابل توجه این جشنواره دریافت آثار توانیابان از استان ها و شهر های مختلف کشور است، به گونه ای که آثاری از استان های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، همدان، اصفهان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، یزد، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، هرمزگان، فارس، مرکزی، قم، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان به جشنواره راه یافته است.

برپایی نمایشگاه آثار برگزیده و برگزاری هشت کارگاه آموزشی

همانگونه که اشاره شد برگزاری جشنواره تا 10 اسفندماه ادامه دارد و علاقه مندان از تاریخ 6 اسفندماه 1400 ساعت 11 تا 20 می توانند با مراجعه به نگارخانه آینه موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان، ولی عصر چهار راه طالقانی، خیابان برادران مظفر شماره 125 از آثار به نمایش در آمده بازدید نمایند.

برگزاری هشت کارگاه آموزشی در خلال جشنواره برای ارتقای توان هنری توانیابان از دیگر برنامه های متولیان این جشنواره است و بعلاوه همه افرادی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه پیدا نموده است با یک همراه در تهران استقرار پیدا می نمایند که هزینه های اقامت آن ها را جشنواره عهده دار خواهد شد.

نمایش آثار برگزیده در کشور های آلمان، فرانسه و ژاپن

پیش بینی شده که نمایشگاه آثار برگزیده با هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی در کشور های آلمان، فرانسه و ژاپن نیز برگزار گردد و بعلاوه سه اثر برگزیده و یا هنرمندان سه اثر برتر نیز به اکسپو های هنری بین المللی اعزام شوند.

تبدیل جشنواره به یک المپیاد هنری گسترده با حضور هنرمندان توانیاب از رشته های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی و ... از اهداف و برنامه بلندمدت جشنواره همام است و متولیان جشنواره فوق در تلاشند با برپایی چنین جشنواره هایی مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز را بر آن دارند تا وقتی با یک اثر قابل ستایش هنری در این جشنواره روبرو می شوند و در کنار آن اثر، هنرمند قطع نخایی را می بینند که با دهان خودش این اثر را خلق نموده است، یا کسی که به علت ناتوانی دست، با پا های خود یک اثر هنری ارزشمند را خلق کند این تلنگر جدی تر به آن ها زده گردد که برای زندگی راحت تر و مستقل تر این افراد قدم بردارند و کار بیشتری انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نمایش توانمندی های هنری معلولان در جشنواره همام، اعزام برگزیدگان به اکسپو های هنری بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش توانمندی های هنری معلولان در جشنواره همام، اعزام برگزیدگان به اکسپو های هنری بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید