رویایی که تا قبل از انتها کار دولت دوازدهم به حقیقت می پیوندد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، ساخت موزه های جدید در کشور تا قبل از خاتمه کار دولت دوازدهم آرزویی هست که ساخته شدن 25 موزه جدید در کشور گامی برای تحقق آن به حساب می آید. موزه های کشور می توانند گردشگران را به خود جذب نموده و اقتصاد کشور را متحول نمایند.

رویایی که تا قبل از انتها کار دولت دوازدهم به حقیقت می پیوندد

رویایی که به حقیقت می پیوندد!

در آماری که اداره کل موزه های وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از موزه های فعال شده یا در دست راه اندازی در سراسر کشور در اختیار وبلاگ سروری کیا قرار داده، از تعداد 25 موزه، 15 موزه خصوصی توسط بخش خصوصی، 9 موزه توسط بخش های غیر وابسته به وازتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دو موزه وابسته به این وزارتخانه اعلام شده اند. موزه های کشور در 9 استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، قزوین، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان و یزد مختلف این طور معرفی شده اند:

خانه موزه انتظامی که وسایل شخصی عزت الله انتظامی را به نمایش گذاشته است، موزه رویا پارک با موضوعیت علوم، موزه شهاب سنگ های ایران که گفته می گردد جوان ترین و قدیمی ترین شهاب سنگ شناسایی شده در ایران را در این موزه نمایش داده است، موزه دخانیات که اسناد و مدارک مربوط به کارخانه دخانیات در کشور را در خود دارد، کافه - موزه لقانطه با موضوعیت تاریخی و موزه مجازی هنر کودک که در تهران راه اندازی شده اند.

موزه عصار خانه شاهی که ادوات روغن کشی را نمایش می دهد، موزه نجوم و سنجش کاشان که ادوات نجوم و اندازه گیری در آن به نمایش درآمده و موزه هنرهای زیبا که هنرهای سنتی و صنایع دستی اصفهان را در معرض دید قرار داده و موزه عروسک های محلی بادرود که عروسک های محلی این منطقه از استان اصفهان را نمایش داده است.

موزه تاریخ طبیعی، موزه مجسمه آقای ازی محمدی و موزه ملت که اشیای اهدایی دکتر صالحی را در استان قزوین به نمایش درآورده است.

موزه بنزین خانه و موزه کارآموزان آبادان که هر دو موزه در شهرستان آبادان در استان خوزستان، مستندات صنعت نفت را نمایش می دهند.

موزه مازاری در تربت حیدریه و خانه موزه قرآیی در خراسان رضوی که هر دو کاربری مردم شناسی دارند.

موزه تخصصی کبریت از آذربایجان شرقی، موزه عکس و سینما در استان اردبیل، موزه تاریخ استان یزد و قنات موزه قاسم آباد که تمدن کاریزی را در همدان نشان می دهند، نیز از موزه های راه اندازی شده در طول سال 98 هستند.

همچنین چهار موزه پرشین کت در تهران که میخواهد تاریخ و نژاد گربه ایرانی را آنالیز کند، موزه چاپ و نشر، تعلیم و تربیت در تبریز که میخواهد تاریخ صنعت چاپ را آنالیز کند و دو موزه هنر و ژازه تباتبایی که توسط یک مالک در تهران در دست راه اندازی هستند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "رویایی که تا قبل از انتها کار دولت دوازدهم به حقیقت می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویایی که تا قبل از انتها کار دولت دوازدهم به حقیقت می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید