فراوری کودهای فسفاته کشور به 300 هزار تن افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از افزایش فراوری کودهای فسفاته کشور به 300 هزار تن خبرداد.

فراوری کودهای فسفاته کشور به 300 هزار تن افزایش می یابد

به گزارش سرویس مالی وبلاگ سروری کیا، حمید رسولی گفت: مطابق برنامه ریزی به عمل آمده و با انعقاد 7 فقره قرارداد نو با فراوریکنندگان داخلی کودهای فسفاته، تعداد قراردادهای منعقده برای فراوری این نهاده استراتژیک در کشور به 29 قرارداد با ظرفیت 300 هزارتن افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در امسال تا انتها مرداد ماه 22 فقره قرارداد با ظرفیت 270 هزارتن با فراوری کنندگان داخلی برای فراوری و تحویل کودهای فسفاته منعقد نموده بودیم که در ادامه این فرایند و پس از طی تشریفات قانونی در هفته جاری تعداد قراردادهای مذکور به 29 فقره با ظرفیت 300 هزار تن افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان این که کشور تا سال های اخیر تقریبا تمام احتیاج خود به کودهای فسفاته را از محل واردات تامین می کرد، اظهار کرد: با برنامه ریزی مناسب برای همکاری در احداث کارخانجات نو فراوری کودهای فسفاته و بعلاوه تامین مواد اولیه برای آنها، اندازه واردات این محصول از خارج از کشور به حداقل ممکن خود کاهش یافت به گونه ای که در سال 1399 در مجموع (7) درصد از کودهای شیمیایی تدارک شده به وسیله شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از محل واردات تامین شد.

رسولی اقدامات صورت گرفته در فراوری و خودکفایی کودهای فسفاته طی یک سال و نیم اخیر را کم سابقه و بسیار مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: با هدفگذاری به عمل آمده و در چارچوب برنامه خودکفایی در کودهای کشاورزی، کشور در 2 سال آینده به طور کامل در فراوری کودهای فسفاته خودکفا خواهد شد.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

به "فراوری کودهای فسفاته کشور به 300 هزار تن افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کودهای فسفاته کشور به 300 هزار تن افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید