جزئیاتی از مداخلات داماد ترامپ در امور کشورداری

به گزارش وبلاگ سروری کیا، جزئیات کتاب جدیدی فاش می نماید که چطور داماد و مشاور ارشد بی کفایت دونالد ترامپ در امور کشورداری دخالت نموده و حتی برای دیکته نظراتش در سخنرانی های این رئیس جمهوری پیشین آمریکا کارکنان او را تحت فشار می گذاشت.

جزئیاتی از مداخلات داماد ترامپ در امور کشورداری

به نقل از پایگاه خبری هیل، استفانی گریشام، سخنگوی پیشین کاخ سفید در کتاب تازه اش اشاراتی به خصوصیات رفتاری جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا داشت و او را راسپوتین در کت و شلوار باریک توصیف کرد که از قدرت خود بدون هیچ شرمندگی سوءاستفاده می کرد.

اشاره او به گریگوری راسپوتین، دهقان زاده صوفی مسلکی است که در دربار تزار روسیه به اسم مشاور کار می کرد و نامش با رسوایی عجین بود.

در بخشی از کتاب گریشام تحت اسم اکنون به پرسش هایتان پاسخ می دهم: آنچه در کاخ سفید ترامپ دیدم، او به انتقاد از کوشنر و همسرش ایوانکا ترامپ می پردازد و می گوید آنها خودشان را در تصمیمات کاخ سفید از جمله تاکید بر سخنرانی ملی ترامپ درباره کووید در سال گذشته دخالت می دادند.

گریشام شرح می دهد که در مارس 2020 متوجه جلسه ای میان کوشنر، هوپ هیکس، مدیر ارتباطات پیشین کاخ سفید و پت سیپولون، مشاور وقت کاخ سفید شد که ظاهرا درباره لزوم سخنرانی ترامپ برای مردم درباره کرونا بوده است. در آن موقع سازمان بهداشت جهانی تازه این ویروس را به اسم پاندمی معرفی نموده بود.

به گفته استفانی گریشام، این نشست چندین ساعت بعد در دفتر ترامپ برگزار گردید تا پیش از آن رئیس جمهوری وقت آمریکا بتواند تازه ترین گزارش از این پاندمی را دریافت کند. گریشام مدعی است که در این نشست ایوانکا ترامپ تاکید داشت که پدرش باید یک سخنرانی مردمی درباره پاندمی داشته باشد.

این سخنگوی پیشین کاخ سفید بعلاوه مدعی شد که جارد کوشنر با سخنرانی نویس ترامپ کار می کرد و به او دیکته می کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید چه مطالبی را مقابل مردم کشورش بگوید.

گریشام در این کتاب نوشته است: کیتی میلر، دستیار معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا بود که با استیون میلر، سخنرانی نویس ترامپ ازدواج نموده بود. او به دفتر کار استیون رفته بود و در آنجا حضور داشت و دید که جارد کوشنر با عجله متن سخنرانی را به استیون که در حال نوشتن بود، دیکته می کرد.

این سخنگوی پیشین کاخ سفید با ابراز انزجار از اقدام کوشنر در مداخله دادن خودش در این سخنرانی می گوید: هر چه بیشتر به آن فکر می کنم، بیشتز از دست رفتار جارد خشمگین می شوم. او در هیچ موضوعی تخصص نداشت، خصوصا بستن مرزها، تبعات مالی، تبعات بهداشتی. با این حال به نظر می رسید که او به تنهایی در حال تصمیم گیری برای اولین اقدامات کشورمان برای رسیدگی به یکی از مخرب ترین بحران های تاریخ ما بوده است.

ترامپ پیشتر از کتاب گریشام انتقاد نموده بود و هنوز واکنشی به تازه ترین ادعاهای او نداشته است.

به گفته گریشام، بعضی در کاخ سفید رفتار جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ را آزاردهنده می دانستند چون آنها مرتبا کوشش داشتند تا پروتکل ها را نادیده بگیرند و کارشان را پیش ببرند. گریشام می گوید: دختر و داماد ترامپ مدام برای حضور در جلساتی اصرار داشتند که تمایلی به حضور آنها نبود چون تخصصی نداشتند. وقتی برای ملانیا ترامپ کار می کردم، همگی آنها را کارآموز صدا می زدیم چون آنها تظاهر می کردند عقل کل هستند و در فکر ما منفور بودند.

استفانی گریشام در کتاب جدیدش نوشته است که بی کفایتی این زوج بر واکنش کاخ سفید به پاندمی کرونا در روزهای ابتدایی اثرات منفی گذاشت.

این نویسنده بعلاوه مدعی شد که افسران سرویس مخفی، بانوی اول آمریکا را راپونزل خطاب می کردند چون او به ندرت کاخ سفید را ترک می کرد. با این حال محافظان او از این امر خرسند بودند چون کمتر مجبور می شدند از خانواده هایشان دور شوند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "جزئیاتی از مداخلات داماد ترامپ در امور کشورداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از مداخلات داماد ترامپ در امور کشورداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید