خرید 28 هزار تن میوه شب عید در مازندران

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مدیر سازمان تعاون روستایی مازندران گفت: قرارداد خرید 28 هزار تن میوه شب عید با باغداران و سورتینگ داران استان بسته شده است.

خرید 28 هزار تن میوه شب عید در مازندران

وبلاگ سروری کیا ساری - سلمان حاتم نژاد گفت: خرید حدود 30 هزار تن پرتقال شب عید امسال در برنامه تعاون روستایی مازندران واقع شده است.

به گفته حاتم نژاد بیش از 500 هزار تن میوه هم اکنون در انبار های استان ذخیره شده وبا توجه به اینکه امسال مقدار ذخیره مرکبات زیاد است عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند.

ستاد تنظیم بازار پارسال قیمت خرید هر کیلوگرم پرتقال مازندران را برای شب عید 105 هزار ریال اعلام کرده بود اگرچه این مقدار امسال 13 هزار و 200 تومان تعیین شده است اما با توجه به عرضه زیاد پرتقال و قیمت پایین آن به نظر می رسد قیمتی که ستاد تنظیم بازار امسال برای خرید توافقی مرکبات اعلام کرده است خیلی با واقعیت های بازار همخوانی ندارد

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرکبات در بازار های مازندران 5 تا 6 هزار تومان است گه به گفته حجره داران مشتری چندانی نیز ندارد

به گفته حاتم نژاد برخی استان ها مانند لرستان و همدان حمل پرتقال را از مازندران آغاز کرده اند و همه پرتقال های خریداری شده تا قبل از 15 اسفند از مازندران به مقصد استان های باید ارسال شود.

خرید مرکبات شب عید از جمله سیاست های دولت برای تنظیم بازار میوه در روز های پایانی سال است که امسال سازمان تعاون روستایی آن را اجرا خواهد کرد

مازندران 112 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که از این مقدار 110 هزار هکتار بارده هستند و این استان با تولید 2 میلیون و 700 هزار تن مرکبات بزرگترین تولید کننده مرکبات کشور و مهمترین استان تامین کننده میوه شب عید است.

س

وبلاگ سروری کیا مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خرید 28 هزار تن میوه شب عید در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 28 هزار تن میوه شب عید در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید