درمان فوری سردرد شدید تنها در 5 دقیقه!

به گزارش وبلاگ سروری کیا، برای برطرف سردرد چه کنیم؟ برای درمان سریع سردرد همواره هم لازم نیست به سراغ انواع قرص ها بروید را های بهتری هم برای اینکار وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. اگر دوست ندارید برای یک سردرد از انواع مسکن ها بهره ببرید روش های دیگر درمان سردرد در خانه را هم می توانید امتحان کنید.

درمان فوری سردرد شدید تنها در 5 دقیقه!

به چه روش هایی درمان سردرد در خانه امکان پذیر است

سردرد یکی از شایع ترین مشکلاتی هست که بیشتر افراد ممکن است بعضی مواقع با آن روبه رو شوند؛ اما نوع سردرد هم بسیار مهم است اگر نوع آن تشخیص داده گردد بهتر می توانید به درمان آنی سردرد یاری کنید. سردرد های ناشی از استرس، عصبی، سردرد های مزمن روزانه، میگرن و بسیاری دیگر از جمله مهمترین انواع سردرد ها محسوب می شوند. روش های زیادی هست که می توان برای درمان سریع سردرد در خانه بکار برد، برای مثال ممکن است بعضی مواقع کمی خوابیدن سردرد را خوب کند خصوصاً سردردی که ناشی از استرس باشد؛ اما خوب شدن سردرد بون قرص آن هم در حداقل زمان ممکن همان چیزیست که خیلی از افراد در پی آن هستند در ادامه به این روش ها اشاره خواهیم کرد…

بعلاوه برای خوب شدن سر درد هم می توانید به این توصیه ها هم عمل کنید:

در مصرف کافئین زیاده روی نکنید.

آب زیاد بنوشید.

سعی کنید زمانی بخوابید که محیط کاملا آرام باشد و زمانی که سردرد دارید در محیطی تاریک بخوابید

کمپرس آب سرد هم در مواردی می تواند به درمان سردرد یاری زیادی کند خصوصا اگر در معرض هوای گرم قرار داشته اید.

تمرینات تنفسی هم در خوب شدن سریع سردرد موثر است.

برای سردرد چه کنیم؟ راه های درمان سریع سردرد کدامند

برای سردرد شدید چه بخوریم؟ چندین روش وجود دارد که می توانید برای درمان سریع سردرد از آن ها بهره ببرید

مسکن ها

یکی از این روش ها استفاده از مسکن هاست، اما به علت عوارضی که این مسکن ها دارند توصیه می گردد که کمتر از آن ها استفاده گردد.

داروی های گیاهی

داروی های گیاهی هم از دیرباز تا به امروز برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. از گیاهان هم می توانید برای خوب شدن سردرد یاری بگیرید. اما توصیه می گردد که هر دارویی را هم استفاده نکنید. از یک متخصص طب سنتی یاری بگیرید و داروی مناسب را انتخاب کنید.

ماساژ

وقتی سردرد دارید و قرص در دسترس نیست، شرایط ناامیدانه به نظر می رسد. در اینگونه مواقع یک روش علمی برای رهایی از سردرد وجود دارد که مشتق از طب سوزنی است. البته برای برای درمان سریع سردرد به این روش احتیاج نیست بترسید چرا که احتیاج به سوزن یا تخصص خاصی ندارد. در واقع نوعی ماساژ است. امروز در 19کالامگ در خصوص این تکنیک که سردرد را به طور مؤثر و سریع از بین می برد با شما سخن می گوییم.

درمان فوری سردرد شدید تنها در 5 دقیقه! روشی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد ماساژ نقطه های خاصی از صورت و یا بدن است که می توان برای درمان سردرد بدون دارو از آن استفاده کرد. ماساژ اگر به شیوه درست انجام گردد می تواند بهترین راه درمان سردرد باشد خصوصا اگر سردرد شما ناشی از داشتن یک روز شلوغ و پر مشغله باشد.

بدون شک خوب شدن سردرد فوری خواسته هر کسی بوده و پیدا کردن راهی موثر که بتوانید به این خواسته برسند نیز مهم است. این نوع ماساژ که اثر بخشی آن با مطالعات علمی متعدد تأیید شده است؛ از نظر ماهیت، نوعی طب سوزنی و رفلکسوتراپی است، اما احتیاجی به دانش پزشکی خاصی ندارد. در ادامه به این روش از درمان سریع سردرد خواهیم پرداخت.

نقاط ماساژ سردرد کجاست؟

برای برطرف سردرد به این شیوه یا ماساژ سردرد ابتدا یک موقعیت راحت برای خود فراهم کنید. ماساژ زمان زیادی نمی برد. به طور میانه از 30 ثانیه تا 1 دقیقه که تنها با فشار دادن و حرکات دایره ای احتیاجست نقطه ای را ماساژ دهید. معمولاً سردرد در طی ماساژ یا 5-10 دقیقه پس از آن از بین می رود. آیا شما برای درمان سریع سردرد از این روش استفاده می کنید؟

6 نقطه اصلی برای درمان سردرد سریع

نقطه چشم سوم یا Yintang در محلی حد فاصل پل بینی و پیشانی و دقیقاً در بین ابرو ها واقع شده است. ماساژ آن علاوه بر درمان سریع سردرد شدید در برطرف خستگی چشم هم موثرست.

این نقاط متقارن در قسمت پایینی تاج ابرو ها قرار دارند. ماساژ این ناحیه بعلاوه آب ریزش بینی را بهبود داده و قدرت بینایی را افزایش می دهد. با حرکات دورانی توام با کمی فشار این نقطه را به مدت 1 دقیقه ماساژ دهید. این یکی از روش های خوب و موثر برای درمان فوری سردرد شدید محسوب می گردد.

عده ای همیشه این سوال را دارند که چگونه سردرد را خوب کنیم در پاسخ می توان گفت که اگرعلت زمینه ای خاصی نداشته باشد، می توان از این روش هم برای درمان سریع سردرد استفاده کرد. این نقاط در دو طرف سوراخ بینی و بالای لب ها موازی با چشم ها قرار دارند. ماساژ آن به باز شدن سینوس ها، برطرف سردرد و درد دندان و حتی کاهش استرس یاری می نماید.

این نقطه در قسمت پشت سر بین گوش و آغاز ستون فقرات واقع شده است. ماساژ این نقاط به تسکین گرفتگی بینی، درد در چشم و گوش، سردرد شدید و میگرن یاری می نماید. می توان به این آن به دید یک روش درمان سردرد بدون قرص نگاه کرد که هیچ ضرری هم برای شما ندارد.

نقاط دیگر در فاصله 2-3 سانتی متری از ابتدای خط مو و بالای لاله گوش واقع شده است. فشار آرام و ماساژ این ناحیه باعث تسکین درد و برطرف خستگی چشم می گردد و می توان از آن برای درمان سریع سردرد استفاده کرد. آیا برای درمان فوری سر درد از این روش استفاده می کنید؟

این نقاط در قسمت پشتی بین انگشت شست و اشاره واقع شده است. ماساژ و فشار ملایم به این ناحیه بعلاوه باعث کاهش درد کمر، درد دندان و تنش در عضلات گردن می گردد.

در این مطلب سعی کردیم که به بعضی از روش های ساده جهت درمان خانگی سردرد اشاره کنیم. این روش ها می تواند در درمان سریع بعضی از سردرد ها بسیار موثر باشد. اما خوب شدن سریع سردرد در بعضی موارد هم امکان پذیر نیست برای مثال درمان سریع میگرن شدید در مواردی امکان پذیر نیست و حتما دارو هایی که استفاده می کنید باید از طرف پزشک معالج شما برای شما تجویز شده باشد. شما برای تسکین فوری سردرد چه پیشنهادی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو

به "درمان فوری سردرد شدید تنها در 5 دقیقه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان فوری سردرد شدید تنها در 5 دقیقه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید