دیوانه وار را برای حس رهایی بخوانید

به گزارش وبلاگ سروری کیا، کتاب دیوانه وار نوشته نویسنده فرانسوی کریستین بوبن است. نویسنده ای که در ایران کتاب های بسیاری از او ترجمه شده و خوانندگان ایرانی در پی نوشته هایش هستند.

دیوانه وار را برای حس رهایی بخوانید

کتاب دیوانه وار زبانی ساده و دلنشین و مجذوب کننده دارد که هر سطر آن خواننده را به وجد می آورد و بوبن با همین ادبیات مجذوب کننده زندگی دختری که زندگی اش پر از فراز و نشیب است را روایت می نماید

دختری که عاشق گرگ است و تمام روزهای زندگی اش در سیرک رقم می خورد و با خواندن هر صفحه از کتاب با حس رهایی، آزادی و عشق او به موسیقی بیشتر آشنا می شویم.

در بخشی از این کتاب آمده است: در زندگی هایمان باید زندگی دوگانه ای داشته باشیم و در قلب هایمان خونی دوگانه، شادی همراه با رنج، خنده همراه با اندوه، مثل دو اسبی که به یک ارابه بسته شده اند و هر یک دیوانه وار، ارابه را به سوی خود می کشند. پس در جاده ای برفی، سوارکارانی هستیم که در جست وجوی ردپایی، در جست وجوی اندیشه ای سلیم، پیش می تازیم و زیبایی گاه مانند شاخه ای فرود آمده بر چهره مان سیلی می زند و زیبایی گاه مانند گرگی اقسانه ای به ما یورش می برد و گلویمان را پاره می نماید.

بوبن در ایران

کریستین بوبن فرانسوی است او پس از تحصیل در رشته فلسفه کارهای مختلفی همانند کار در یک کتابخانه شهری، کار در یک موزه در لو کروزو تا روزنامه نگاری برای یک نشریه محلی انجام داد.

او از زمانی که به نویسندگی روی آورد تا به امروز بیش از 60 اثر تألیف نموده است. کودکی، عشق و تنهایی دستمایه خلق بیشتر آثار اوست. آثار بوبن مانند زنجیر به هم پیوسته اند، هر یک تصویر دیگری را روشن ساخته و در کنار هم، تابلوی زندگی و افکار نویسنده را شکل می دهند.

در این باره بخوانید:

هیچ یک از آنها باز نمی شود؛ روایت دخترانی که بازنگشتند

درباره مهم ترین کتاب کارپانتینه؛ ردِ گم زندگی را پیدا کنید

اگر می خواهید با نویسندگان معاصر روس آشنا شوید این کتاب را بخوانید

در ایران کریستیان بوبن با کتاب ستایش هیچ، چهره دیگر، فرسودگی، نورجهان، بی فایده، ابله محله و همه گرفتارند شناخته شده است اما آثار دیگری از او مانند جادوی ساده و رستاخیز ترجمه شده است.

تقریبا نیمی از آثار او به فارسی ترجمه شده است و حتی چند رمان او بیش از یک مترجم دارد. برای مثال رمان ژه علاوه بر همین عنوان، با عنوان ابله محله یا دی وان ه ب ازی با عنوان دی وان ه وار نیز منتشر شده است.

منبع: ایرنا زندگی

به "دیوانه وار را برای حس رهایی بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوانه وار را برای حس رهایی بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید