قلب دوم را قربانی مد نکنید

به گزارش وبلاگ سروری کیا، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه پا یکی از اعضای بسیار مهم بدن است که به عنوان قلب دوم نیز نامیده می گردد، گفت: راحتی کفش را قربانی مد و ظاهر شیک کفش های دیگر نکنید و کفشی را انتخاب کنید که پاهایتان از هر نظر در آن راحت باشد.

قلب دوم را قربانی مد نکنید

ایرج بیگلری اضافه نمود: انتخاب کفش راحت به منظور گشاد بودن آن نیست. زیرا کفش های گشاد آسیب هایی به پاها وارد می نمایند.

وی با اشاره به اینکه اگر کفش شما تنگ یا گشاد باشد و به خوبی از پا حمایت نکند، فشار زیادی به پاشنه، قوزک و پنجه پا در اثر فعالیت های بدنی وارد می گردد، ادامه داد: اگر این فشار به مدت طولانی به پا وارد گردد، تاثیر مخربی بر استایل حرکتی و راه رفتن دارد و سبب افزایش کمردرد، زانو درد و آسیب به ستون فقرات می گردد.

بیگلری با توجه به این که هر فرد به طور میانگین هشت هزار تا 10 هزار قدم در طول روز برمی دارد، ادامه داد:یکی از مهم ترین عواملی که در داشتن پاهایی سالم ضروری است، انتخاب کفش مناسب است.

وی ادامه داد: امروزه کفش های متنوعی در بازار وجود دارد که شناخت و کسب آگاهی از آن ها برای داشتن پاها و بدنی سالم و شاداب ضروری است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید نمود: اگر هنگام ورزش و فعالیت از کفش ورزشی مناسب استفاده نکنید، احتمال بروز آسیب های ورزشی خیلی بیشتر می گردد.

وی اعلام کرد: فشار مستمر ناشی از کفش نامناسب بر پا باعث ایجاد مسائل پوستی مانند میخچه می گردد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شیوع قارچ در لابه لای ناخن ها یا شکستگی آن ها معمول ترین مسائل پوشیدن کفش نامناسب است که در اثر پوشیدن مداوم کفشهای تنگ فشار زیادی به ناخن وارد می گردد و باعث می گردد قسمتی از ناخن وارد گوشت پا گردد و از سویی کفش های تنگ بستر مناسبی برای ایجاد قارچ محسوب می گردد.

به گزارش وبلاگ سروری کیا از علوم پزشکی خراسان شمالی، وی صاف شدن کف پا، کمردرد، درد مفاصل را از آسیب های بلند مدت پوشیدن کفش های نامناسب یاد کرد و ادامه داد: پوشیدن کفش نامناسب باعث می گردد فشار روی بدن به صورت استانداردی پخش نگردد و بعضی از مفاصل فشار زیادی را تجربه نمایند و این امر باعث مسائل غیرقابل جبرانی مانند ارتروز و زانو درد نیز می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قلب دوم را قربانی مد نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلب دوم را قربانی مد نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید