مبنای تصمیم گیری ها مبتنی بر پژوهش باشد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، خبرنگاران/زنجان نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید نمود: اگر مبنای تصمیم گیری ها مبتنی بر پژوهش نباشد، بدون شک در مرحله اجرا به مشکل خواهیم خورد.

مبنای تصمیم گیری ها مبتنی بر پژوهش باشد

فتح الله حقیقی صبح امروز (28 شهریورماه) در دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن) استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار گردید، با بیان اینکه طرح های حوزه پژوهش حتماً باید شناسنامه دار گردد و به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: یکی از تاکیدات ما این است که تولی گری حوزه پژوهش باید به دانشگاه ها سپرده گردد.

وی با اشاره به اینکه بعد از انجام پژوهش، سنجش در مورد طرح های پژوهشی هم باید به وسیله خود دانشگاه ها انجام گردد، اضافه نمود: پژوهش مقوله ای است که نباید آن را در زمره کارهای اداری تلقی کرد که خوشبختانه امروز شاهد تحقق این امر به واسطه اعتماد به دانشگاه های استان هستیم، علاوه بر این ارتباط افرادی که در حوزه پژوهش فعالیت دارند باید با دستگاه های اداری برقرار گردد.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه با نگاهی به طرح های اولویت دار پژوهشی استان درمی یابیم که 36 درصد این طرح ها مربوط به حوزه کشاورزی بوده و همین موضوع اهمیت پرداختن به این عرصه را دوچندان می نماید، ادامه داد: با این حال معتقدیم بعضی از موضوعات از جمله بهداشت و درمان که در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا از اهمیت زیادی برخوردار است، در اولویت سنجی طرح های پژوهشی لحاظ نشده است.

حقیقی با اشاره به اینکه زنجان تنها استانی است که اندازه ابتلای افراد به کرونا در پیک پنجم نسبت به پیک چهارم 35 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می توان به واسطه پژوهش در این زمینه انجام داد، این است که نهادهای اجتماعی تا چه حد توانسته اند در حوزه کرونا به وظایف ذاتی خود عمل نمایند و اگر این کار صورت نگرفته، آثار و آسیب های این قصور و کم کاری در جامعه چه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش ها باید در راستای چابک سازی مدیریت کرونا باشد، توضیح داد: آنچه که پژوهش در حوزه کرونا به ما گوشزد می دهد، این است که اگر کرونا تمام گردد، این به معنای شروع آثار اجتماعی، امنیتی، مالی و ... کرونا در جامعه است که این مهم باید به اسم یک طرح پژوهشی مدنظر قرار گیرد. از طرفی نباید مواردی چون سند امنیت غذایی، منطقه ویژه مالی، مرکز لجستیک، سازگاری با کم آبی و ... نادیده گرفته گردد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با ابراز تاسف از اینکه هنوز بعضی از مدیران به پارک های علم و فناوری به اسم یک دستگاه اداری نگاه می نمایند، اسم کرد: امروز باید زمینه ای را فراهم کنیم تا آسیب هایی که متوجه پارک های علم و فناوری است را شناسایی کنیم. از طرفی این پارک ها که امروز بیش از گذشته به سمت علم و فناوری سوق داده شده اند، احتیاج به پژوهش دارد تا از همه جهات تقویت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مبنای تصمیم گیری ها مبتنی بر پژوهش باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبنای تصمیم گیری ها مبتنی بر پژوهش باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید