هزینه های زندگی در کانادا چگونه است؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، کانادا برترین کشور برای زندگی

کانادا کشوری بسیار پهناور سرشار از منابعی طبیعی ، نسبت به کشور های دیگر از نظر کیفیت زندگی دارای معروفیت می باشد، در لیست بندی U.S.News&World که در سال های 2017و 2018 انجام شده است کشور کانادا در صدر این لیست واقع شده است و بعلاوه به تازگی این کشور از نظر کیفیت زندگی بعنوان برترین کشور دنیا شناخته شده است و در حال حاضر از نظر سلامتی روان یکی از برترین کشورها به شمار می رود.

هزینه های زندگی در کانادا چگونه است؟

برای زندگی در خارج از کشور کانادا یکی از مناسب ترین و برترین گزینه ها محسوب می شود، مواردی مانند دانشگاه های بین المللی که بسیار مشهور می باشند و بعلاوه نزدیکی به طبیعت، فرهنگ های متنوع ، امنیت و آرامش خاطر برای زندگی این کشور را نسبت به کشورهای دیگر برجسته نموده است . البته شایان بذکر است این کشور برنامه های متنوعی را برای جذب مهاجرین علی الخصوص مهاجرین متخصص در نظر دارد.

لازم بذکر است کشور کانادا نسبت به مساحت موجود دارای جمعیت بسیار کمی می باشد که همین امر پیشرفت های بسیاری را در زمینه شغل و تحصیل برای جمعیت ساکن در این کشور فراهم آورده است.

زندگی در کشور کانادا

در زمان مهاجرت به این کشور پهناور اولین و اساسی ترین سوالی که فکر هر مهاجرت نماینده ایی را بخود مشغول میکند هزینه زندگی در کانادا می باشد سوالاتی از قبیل هزینه تحصیل در دانشگاه ها و مدارس و هزینه مسکن که خود بعنوان بخشی از هزینه زندگی در کانادا به شمار می رود ، چگونه خواهد بود؟

با توجه به آمار بیکاری این کشور در سال 2019 که معادل 5.6% بوده این رقم در سال 2020به 5.5% رسیده است که این خود نشان دهنده شرایط بسیار خوبی که بر بازار کار کانادا حاکم شده است ، می باشد ضروری است این نکته را متذکر شویم که در استان های انگلیسی زبان این کشور برای پیدا کردن کار از شانس بسیار بالایی برخوردار خواهید بود و با توجه به همین امر در صورت داشتن شغل مناسب هیچگاه مشکل اساسی در پرداخت هزینه نخواهید داشت.

اندازه عایدی در کشور کانادا

برای محاسبه هزینه زندگی در کشور کانادامناسب ترین راه محاسبه اندازه عایدی در این کشور می باشد، از آنجایی که کشور کانادا کشوری مهاجر پذیر و انگلیسی زبان به شمار می رود بنابراین تقاضای کار در این کشور به صورت صعودی رو به افزایش است و در کل استان های کشور کانادا بیشترین اندازه سطح عایدی افراد به ترتیب متعلق به استان آلبرتا و استان های اونتاریو ، ساسکاچوآن و بریتیش کلمبیا می باشد.

طبیعتا هر شغلی در کشور کانادا دارای اندازه عایدی خاص خود می باشد، کشور کانادا در سال 2020 لیستی از مشاغلی که در آن ها احتیاج به نیروی کار می باشد ارائه داده است، مشاغلی مانند مهندس نرم افزار، مهندس IT، نماینده فروش و بازاریاب ، مهندس شیمی ، مهندس عمران ، مهندس برق ، مهندس صنایع ، پزشک، پرستار ، مدیر پروژه ساختمانی و ماشین کار می باشد.

البته تعدادی از مهاجران با ورود به کانادا و کوشش برای پیدا کردن کار متناسب با حرفه و یا رشته تحصیلی خود در صورتی که بر زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط نبوده و یا تجربه کار در کانادا را نداشته باشند با مشکلاتی روبرو خواهند شد البته لازم بذکر است که کارفرمایان کانادایی بیشتر تمایل دارند تا افرادی را استخدام نمایند که در کشور کانادا تحصیل نموده و دارای مدرک همین کشور می باشند و همین امر گاهی مهاجرین را با مشکل پیدا کردن کار متناسب روبرو می نماید.

هزینه زندگی در کانادا

در اصل هزینه زندگی در کانادا به سبک زندگی افراد مرتبط می باشد که البته این امر تا حدود زیادی به منطقه مورد نظر فرد که برای اقامت انتخاب نموده است بستگی دارد،هزینه های آغاز زندگی در این کشور با توجه به احتیاج فرد متقاضی به ضروریات مناسب و نزدیک به استانداردهای آن کشور به سه دسته تقسیم می شود:

  • هزینه هایی که فرد مجبور است تا یکبار آن ها را پرداخت کند که البته این هزینه ها جزیی از هزینه های سنگین به شمار می فرایند بطور مثال هزینه هایی مانند خرید مسکن یا خرید خودرو می باشد.
  • هزینه هایی که معمولا افراد مجبور هستند که روزانه یا ماهانه آن ها پرداخت نمایند مانند خرید وسایل روزمره، استفاده وسایل نقلیه عمومی، هزینه پرداخت قبض های آب ، برق ، تلفن و اینترنت و پوشاک و … می باشد.
  • هزینه هایی که به محض ورورد و اقامت در کانادا باید پرداخت شود و نوعی هزینه برای آینده خود فرد محسوب می شود مانند بیمه عمر ، پس انداز برای زمان بیکاری و .. می باشد.

با توجه به موارد گفته شده در سال 2020 بیشترین بودجه اقتصادی افراد در کانادا را دو موضوع خرید از بازار و اجاره خانه به خود اختصاص داده است که البته این دو موضوع خود بعنوان گرانترین موضوع در زندگی افراد ساکن کانادا به شمار می رود.

هزینه اجاره و خرید ملک در کانادا

افراد برای خرید ملک در کانادا باید هزینه های بسیار زیادی را متحمل شوند که همین امر باعث شده است تا بسیاری از شهفرایندان کانادایی برای خرید ملک نه تنها در شهر های کشور کانادا بلکه در حومه های این شهرها هیچ اقدامی ننمایند ، خهزینه های اجاره آپارتمان در بیشتر منطقه ها این کشور بصورت یکسان می باشد و شهر های تورنتو و ونکوور نیز از این دسته می باشند ولی هزینه اجاره آپارتمان های تک خوابه با توجه به محل قرارگیری آن ها نسبت به آپارتمان در مرکز شهر متفاوت می باشد ، هزینه اجاره ملک در کشور کانادا در فصل زمستان نسبت به فصل تابستان کمتر و مناسب تر خواهد بود و بیشتر این فصل را برای تغییر ملک انتخاب می نمایند.

هزینه خوراک در کانادا

در کشور کانادا هزینه های خوراک بسیار کم می باشد و با خرید خوراکی های مورداحتیاج از حراجی های هفتگی این عزینه بسیار کمتر خواهد شد و می توان مبلغ زیادی را در هر ماه صرفه جویی کرد ، البته هزینه های خوراک در استان های مختلف کانادا فرق دارد، در ونکوور هزینه ها نسبت به شهرهای دیگر بیشتر خواهد بود حال آنکه در این شهر مانند شهر تورنتو خبری از حراج های فصلی و هفتگی نخواهد بود.

هزینه حمل و نقل در کانادا

شهر تورنتو کانادا و شهرهای اطراف آن از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مناسبی برخوردار هستند ، در صورتی که فرد علاوه بر محل کارش نیز در ناحیه ایی نزدیک به این ایستگاه های حمل و نقل عمومی اقامت کند، اندازه قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور کم خواهد شد و جالب است بدانید ساختمان هایی که در امتداد خیابان یانگ قرار دارند بعلت دسترسی مستقیم این ساختمان ها به مترو بعنوان مناسب ترین منطقه برای سکونت مهاجرین محسوب می شود.

البته لازم بذکر است ساختمان هایی که از امکان دسترسی مستقیم به مترو برخوردار باشند نسبت به ساختمان های دیگر از اجاره بهای بسیار زیادی برخوردار می باشند.

مزیت اتومبیل صفر کیلومتر نسبت به خودروهای کارنموده اینست که با خرید اتومبیل صفر تا چندین سال احتیاج به هزینه هایی برای تعمیر نمی باشد ولی ضروری است یادآوری کنیم که هزینه بیمه اتومبیل صفر بسیار بالا می باشد، حال آنکه تعمیر خودروهای قدیمی و کهنه هم بسیار زیاد می باشد و ارزان نخواهد بود ، با توجه به موارد گفته شده افراد بسیاری استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را بسیار مناسب می دانند.

هزینه پوشاک در کانادا

همانطور که می دانید بخش زیادی از هزینه پوشاک بستگی به فرد و علاقه اش به پوشاک برند می باشد و در کشور کانادا در شهر تورنتو به علت حراجی های فراوان و ارزان ایی که دارد نسبت به شهر ونکوور از نظر هزینه پوشاک بسیار به صرفه تر می باشد.

هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا

کشور کانادا از نظر تحصیلی در بین کشور های دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار می باشدکه در سال های اخیر توانسته است دانشجویان بین المللی بسیاری را جذب خود کند ، این کشوردارای 30دانشگاه می باشد که در بین برترین موسسات دانشگاهی دارای رتبه جهانی می باشند،حال با توجه به موارد گفته شده برای یک دانشجو علاوه بر هزینه های زندگی نیز هزینه شهریه هم اضافه می شود.

هزینه شهریه دانشگاه های کانادا بسته به شهر و رشته ایی که در آن قصد تحصیل را دارید سالانه فرق دارد اما با این حال این هزینه نسبت به کشورهای دیگر مانند انگلستان ، ایالات متحده و استرالیا به نسبت کمتر می باشد لازم بذکر است شهریه دوره دکترا در این کشور تقریبا دو برابر شهریه دانشجویان کانادایی می باشد، البته دانشگاه تورنتو که پذیرای بیشترین اندازه دانشجویان مقطع دکترا بین المللی می باشد از پاییز سال 2018 تا به اکنون همان شهریه را از دانشجویان خود دریافت می نماید.

ضروری است بدانید هزینه زندگی یک دانشجو علاوه بر هزینه شهریه نیز به شهر و منطقه ایی که دانشگاه فرد در آن قرار گرفته است نیز وابسته می باشد مثلا در سال 2020هزینه زندگی یه فرد دانشجو در شهر تورنتو نسبت به شهر ونکورو بسیار کمتر می باشد، البته راه هایی برای کم کردن این هزینه وجود دارد مانند خرید کتاب های دانشگاه بصورت دست دوم،استفاده از حمل و نقل شهری برای رفت و آمد، زندگی در خوابگاه های دانشجویی و .

منبع: الی گشت

به "هزینه های زندگی در کانادا چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های زندگی در کانادا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید