هشدار نارنجی هواشناسی برای 9 استان

به گزارش وبلاگ سروری کیا، سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در 9 استان نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و طغیان رودخانه های فصلی هشدار داد.

هشدار نارنجی هواشناسی برای 9 استان

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه استمرار رشد ابر های همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت دوشنبه (16 مردادماه) در هرمزگان، جنوب غرب کرمان، جنوب شرق فارس، نیمه شمالی سمنان، ارتفاعات استان های مازندران، تهران و البرز و سه شنبه (17 مردادماه) در تهران، البرز، دامنه و ارتفاعات مازندران، غرب اصفهان، نیمه شرقی قزوین، ارتفاعات سمنان، جنوب شرق فارس، دامنه و ارتفاعات شمال و شرق و غرب هرمزگان پیش بینی می گردد.

در این شرایط جوی اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، طغیان رودخانه های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد، خیزش گردوخاک، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها، تابلو های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد به ویژه در جاده های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفر های برون شهری، خودداری از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب رو ها و محدودیت در فعالیت های کشاورزی توصیه می نماید.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: فرارو

به "هشدار نارنجی هواشناسی برای 9 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی برای 9 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید