کدام کشور بالاترین نرخ تورم را دارد؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، برآورد های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نشان می دهد که رشد اقتصاد جهانی در سال 2023 چندان قابل قبول نخواهد بود، اما در سال 2024 قدری آمار ها بهتر می گردد.

کدام کشور بالاترین نرخ تورم را دارد؟

به گزارش ایسنا؛ برآورد صندوق بین المللی پول حاکی از آن است که رشد مالی چین در سال 2023، 5.2 و در سال 2024، 4.5 درصدی خواهد بود. در همین دوره اروپا رشد 0.7 درصدی و سپس رشد 1.6 درصدی را تجربه می نماید.

بانک دنیای نیز پیش بینی نموده که رشد مالی اروپا در امسال حدودا صفر درصد باشد، اما در 2024 به میانگین 1.6 درصد برسد. این نهاد پیش بینی نموده که رشد مالی چین و آمریکا نیز در سال آینده میلادی بیشتر خواهد شد.

رشد مالی در میان کشور های منتخب منطقه نیز فرق دارد. برآورد ها حاکی از آن است که رشد اقتصاد روسیه در امسال منفی 3.3 درصدی خواهد بود، هرچند این کشور در سال آینده رشد مثبت 1.6 را ثبت خواهد نمود. در میان دیگر کشورها، مصر با رشد بیش از 4.5 درصدی برترین شرایط را دارد و پس از آن پاکستان و عربستان سعودی قرار می گیرند. بعلاوه برآورد ها حاکی از آن است که ایران در این دو سال رشد میانگین دو درصدی مثبت را ثبت خواهد نمود.

برآورد ها از شرایط تورم در کشور های مختلف دنیا نشان از فاصله قابل توجه میان دو گروه دارد. طبق آمار های رسمی، در حال حاضر حدود 39 کشور دنیا تورم کمتر از پنج درصد دارند، 96 کشور تورمی بین پنج تا 10 درصد را ثبت نموده اند، تورم 41 کشور بین 10 تا 20 درصد بوده، هشت کشور تورم بین 20 تا 40 درصد دارند و 9 کشور نیز تورم شان بیش از 40 درصد بوده است.

طبق ارزیابی های صورت گرفته، زیمباوه با تورم 285 درصدی، در حال حاضر بالاترین اندازه تورم در میان تمام کشور های دنیا را ثبت نموده است. پس از آن ونزوئلا با 210، سودان با 155 و ترکیه با 73 درصد قرار دارند. تورم در آرژانتین نیز 72، در ایران 49، در سریلانکا و سورینام 48، در یمن 44 و در اتیوپی 34 درصد بوده است.

منبع: فرارو

به "کدام کشور بالاترین نرخ تورم را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشور بالاترین نرخ تورم را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید