کره شمالی: آزمایش موشکی هشدار به رزمایش سئول و واشنگتن است

به گزارش وبلاگ سروری کیا، کره شمالی آزمایش های موشکی اخیر خود را شبیه سازی حملات و هشداری به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی دانست.

کره شمالی: آزمایش موشکی هشدار به رزمایش سئول و واشنگتن است

کره شمالی گفت آزمایش های موشکی اخیر خود را برای شبیه سازی حملات هسته ای به کره جنوبی با تسلیحات هسته ای تاکتیکی به عنوان هشدار پس از رزمایش های دریایی در مقیاس بزرگ نیرو های کره جنوبی و آمریکا طراحی نموده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری دولتی کره شمالی پس از پرتاب دو موشک بالستیک این کشور که هفتمین پرتاب از این نوع از 25 سپتامبر است، گفت: اثربخشی و توانایی رزمی عملی نیروی رزمی هسته ای ما کاملاً نشان داده شد، زیرا تعیین است که آن ها کاملاً آماده اند تا اهداف را در هر زمان از هر مکانی مورد هدف قرار داده و نابود نمایند. با وجود اینکه طرف مقابل همچنان از مذاکره صحبت می نماید، ما چیزی برای رایزنی نداریم و احساس احتیاج هم برای آن نمی کنیم.

صبح امروز منابع خبری گفتند که در بحبوحه تنش ها در شبیه جزیره کره، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای گفت کره شمالی در روز یک شنبه 2 موشک بالستیک آزمایش نموده است و این 2 موشک بالستیک کره شمالی دقیقاً پس از سرانجام رزمایش دریایی مشترک کره جنوبی و آمریکا با حضور ناو هواپیمابر رونالد ریگان صورت گرفته است.

ارتش کره جنوبی گفت با توجه به برد و ارتفاع موشک ها به نظر می رسد این موشک ها از نوع موشک های کالیبر خیلی بزرگ بوده و از یک سیستم پرتاب چند گانه KN-25 شلیک شده است.

این در حالی است که اداره ملی هوانوردی کره شمالی روز شنبه گفت که آزمایش های بالستیک این کشور یک اقدام دفاعی منظم و برنامه ریزی شده برای محافظت از کره شمالی و منطقه در برابر تهدیدات نظامی مستقیم آمریکاست.

وبلاگ سروری کیا بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کره شمالی: آزمایش موشکی هشدار به رزمایش سئول و واشنگتن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: آزمایش موشکی هشدار به رزمایش سئول و واشنگتن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید