کره شمالی باز هم رزمایش حمله اتمی انجام داد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، فارس نوشت: سه روز بعد از رزمایش حمله اتمی تاکتیکی کره شمالی در واکنش به رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی، ارتش پیونگ یانگ بار دیگر این رزمایش را تکرار کرد.

کره شمالی باز هم رزمایش حمله اتمی انجام داد

دولت کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام نمود که رزمایشی را برای شبیه سازی حمله اتمی تاکتیکی به کره جنوبی و به عنوان هشداری به رزمایش های نظامی آمریکا در منطقه، برگزار نموده است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، در بیانیه پیونگ یانگ آمده است: در سحرگاه دوم سپتامبر تمرین شلیک برای حمله هسته ای تاکتیکی شبیه سازی شده، برای هشدار به دشمنان درباره خطر واقعی جنگ اتمی، انجام شد.

کره شمالی ضمن پیروز توصیف کردن این رزمایش حمله اتمی تاکتیکی، شرح داد که 2 موشک کروز راهبردی دوربرد با کلاهک های هسته ای مشقی شلیک نموده که هر کدام مسافت 1500 کیلومتری را در حدود 7 هزار 600 ثانیه پرواز نموده و در ارتفاع از پیش مشخص شده 150 متری هدف منفجر شدند.

طبق این گزارش، پیونگ یانگ جدیدترین رزمایش بزرگ بین واشنگتن و سئول را که شامل حداقل یک بمب افکن راهبردی آمریکایی، محکوم نموده و آن را نشانه علنی طرح های رویارویی نظامی علیه کره شمالی دانست.

به نوشته یونهاپ، دولت کره شمالی تاکید نمود: نیروی هسته ای ما موضع متقابل رزمی مسئولانه خود را از هر جهت برای جلوگیری از جنگ و حفظ صلح و ثبات تقویت خواهد نمود.

بامداد پنجشنبه بود که ارتش کره شمالی 2 فروند موشک بالستیک کوتاه برد را به عنوان بخشی از رزمایش حمله اتمی تاکتیکی در واکنش به رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی، شلیک کرد.

منبع: فرارو

به "کره شمالی باز هم رزمایش حمله اتمی انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی باز هم رزمایش حمله اتمی انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید