کشف کشتی دوره صفوی طی باستان شناسی زیر آب دریای مازندران

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مهدی عابدینی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره اهمیت کاوش های باستان شناسی، اظهار کرد: کاوش های باستان شناسی به لحاظ شناخت چگونگی گذار انسان از غار نشینی و ورود به دوره روستانشینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کشف کشتی دوره صفوی طی باستان شناسی زیر آب دریای مازندران

وی با اشاره به اهمیت بالای کاوش های باستان شناسی، اضافه کرد: همه این کاوش ها در سطح استان الزاما به این معنا که کاوشی نموده باشیم نیست، بلکه به این منظور که بتوانیم چرایی پیشرفت های انسان ها را در دوره های مختلف آنالیز کنیم، مهم است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان نمود: فصل اول کاوش در غار شوپری، 50هزار سال قدمت را در مازندران ثابت نموده است.

عابدینی یادآور شد: سال جاری 11 پروژه کاوش باستان شناسی در استان درحال اجرا است.

وی با اشاره به اعتبارات خوب در بحث غار اسپهبد سوادکوه، گفت: از دیگر پروژه ها آتشکده سوادکوه، غار کمیشان، غار کافر کلی در آمل، گورستان هیرکان دشت در رامسر، غار شوپری در بهشهر، آنالیز باستان شناسی در چهاردانگه ساری است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به باستان شناسی زیرآب در رامسر اشاره نمود و گفت: در این کاوش در پی کشتی های قدیمی و آثار دریانوردی در دریای مازندران و روابط تجاری هستیم که کشتی دوره صفوی را در رامسر پیدا کردند.

منبع: گردشبان

به "کشف کشتی دوره صفوی طی باستان شناسی زیر آب دریای مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کشتی دوره صفوی طی باستان شناسی زیر آب دریای مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید